Miten löytäisin sukulaisia?
Lapsena elimme ihan tavallisesti perheenä ja olimme paljonkin kummankin vanhemman sukulaisten kanssa tekemisissä.
Olen syntynyt 80-luvulla, mun vanhemmat 50-luvulla ja heillä on kummallakin useita sisaruksia.
Mulla on 20-30 serkkua ja olimme tosi läheisiä lapsena. Teininä muutama serkku oli mun parhaita ystäviä, olimme päivittäin tekemisissä eikä kukaan muu ollut yhtä tärkeä!
Mun kummitädit oli mulle läheisempiä kuin mun oma äiti.
Sitten mun vanhemmat erosivat, mun isä jäi mun syntymäpaikkakunnalle ja mun äiti katkaisi välit lähes kaikkiin kun muutimme isompaan kaupunkiin.
Silloin ei ollut instaa tms. ja ekat kännytkin tuli teineille vasta pari vuotta myöhemmin.
Mä haluaisin tietää miten mun rakkaimmilla tädeillä ja serkuilla menee.
Mä oon yrittänyt heitä etsiä instagramista mutta samannimisiä on paljon.
Mä en halua häiriköidä ketään, mutta olis kiva tietää haluaisko joku muukin pitää yhteyttä muhun.
Itse usein mietin mitä niille mun lapsuuden läheisille ihmisille kuuluu.
En tosiaan halua tuputtaa itseäni kenenkään elämään, mutta joskus tulee mieleen että ehkä joku miettii minuakin.
Kommentit (21)
Ole isääsi yhteydessä tai hänen sisaruksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi, jos kuvittelet vanhempiesi ikäisten ihmisten jossakin instagramissa olevan.
Numero- ja osoitekysely on se, jolla löydät. Aloita vaikka Fonectasta. Etkö tosiaan ole ollut koskaan tekemissä yhdenkään isäsi sukulaisen kanssa, joka voisi tietää jotain?
Okei, kiitos mielipiteestä, mutta tiedän lukuisia mun vanhempien ikäisiä ja vanhempiakin ihmisiä ketkä ovat instassa. Ja ovat paljon aktiivisempia siellä kuin minä.
Olen ollut isän sukulaisten kanssa tekemisissä.
Silloin lapsena/teininä.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi, jos kuvittelet vanhempiesi ikäisten ihmisten jossakin instagramissa olevan.
MITÄ ihmettä horiset!
Olen 70v ja mulla on iso joukko instatuttuina samanikäisiä, jopa vanhempia!
ÄLÄ YLEISTÄ.
Muutenkin neuvosi on onneton, väestö-ja digirekisteristä kysy jos on edes ikä ja osoite antaa.
Kyllä vanhempasi tietävät ainakin joistakin sukulaisista. Kummien nimi on voinut vaihtua mutta yhteisiä tuttuja varmaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mun isä joko omasta halustaan jättäytyi pois meidän elämästä tai sitten teki sen mun äidin uhkailujen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vanhempasi tietävät ainakin joistakin sukulaisista. Kummien nimi on voinut vaihtua mutta yhteisiä tuttuja varmaan löytyy.
Ei ole mahdollista heiltä enää kysyä mitään.
Näin erilaisia me ihmiset oomme! Mä en kaipaa yhtään mitään sukulaisissani 😊. Yhden tädin, ja serkun ( jonka kummi olen ) kanssa ollaan tekemisissä, muutoin ainoastaan äitini ja siskoni ovat mun elämässä, enkä ketään sukulaista haluakaan elämääni. Ystäviä on paljonkin.
Mutta Ap:lle tsempit, että saat yhteyden kaipaamiisi ihmisiin 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Näin erilaisia me ihmiset oomme! Mä en kaipaa yhtään mitään sukulaisissani 😊. Yhden tädin, ja serkun ( jonka kummi olen ) kanssa ollaan tekemisissä, muutoin ainoastaan äitini ja siskoni ovat mun elämässä, enkä ketään sukulaista haluakaan elämääni. Ystäviä on paljonkin.
Mutta Ap:lle tsempit, että saat yhteyden kaipaamiisi ihmisiin 👍🏻
Ei me olla kovinkaan erilaisia.
Mäkin haluaisin olla noiden muutaman kanssa tekemisissä, niinkuin sinäkin.
En mä tässä koko sukua kuuluta.
Omassa perheessäkin on ollut liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Dna testi?
Tein myheritagen testin ja sieltähän niitä sukulaisia löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dna testi?
Voi olla että jossain vaihessa teen tämän, tosin voi olla että yksi tai kaksi mun lapsista haluaa tehdä tämän jo ennen mua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Ap:lle tsempit, että saat yhteyden kaipaamiisi ihmisiin 👍🏻Ei me olla kovinkaan erilaisia.
Mäkin haluaisin olla noiden muutaman kanssa tekemisissä, niinkuin sinäkin.
En mä tässä koko sukua kuuluta.
Omassa perheessäkin on ollut liikaa.
Tiedän tunteen! Tsempit 😊
-9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dna testi?
Voi olla että jossain vaihessa teen tämän, tosin voi olla että yksi tai kaksi mun lapsista haluaa tehdä tämän jo ennen mua.
Ap
Lisään vielä että suku on kyllä tiedossa, ei siis epäselvyyttä vanhemmista eikä isovanhemmista jne. mutta yhteys vain on katkennut jo kauan sitten.
Toki tämä on nykyaikainen tapa löytää se yhteys niiden välillä jotka sitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä joko omasta halustaan jättäytyi pois meidän elämästä tai sitten teki sen mun äidin uhkailujen vuoksi.
Kysy haluaako olla tekemisissä ja miksi on jäänyt pois. Jos ei halua olla tekemisissä niin sano että ok.
Vierailija kirjoitti:
Numero- ja osoitekysely on se, jolla löydät. Aloita vaikka Fonectasta. Etkö tosiaan ole ollut koskaan tekemissä yhdenkään isäsi sukulaisen kanssa, joka voisi tietää jotain?
Ap:n kuvaus sopii lasteni serkkuun. Kyllä se, jota hän voisi etsiä, on instassa. s. 1956. Tule jo tähän päivään sieltä kuplastasi. Minä olen 60-vuotias tietokoneinsinööri. En päivitä instaan, mutta tili on ja seuraan joitakin tyyppejä, sukulaisia ja muutamia lempiurheiljoitani ja harrastuksiin liittyviä sivuja. Ikäisteni tilejä on tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy haluaako olla tekemisissä ja miksi on jäänyt pois. Jos ei halua olla tekemisissä niin sano että ok.
Ehkä voisin tuota suoraan kysyä, mutta on sen verran omalaatuinen tyyppi että voi hyvinkin suuttua vain kysymyksestä.
Välillä soittelee, välillä ei, elämää määrittää lähinnä se onko naisystävää kuvioissa.
Elää omassa kuplassa, monikin veikannut että adhd vaikka ikää yli 60v.
Mistään ei voi normaalisti puhua, ei ole sellainen ihminen kenen kanssa voi keskustella.
Joko ei kuuntele tai sitten kuuntelee mutta tekee omia omituisia tulkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä voisin tuota suoraan kysyä, mutta on sen verran omalaatuinen tyyppi että voi hyvinkin suuttua vain kysymyksestä.
Välillä soittelee, välillä ei, elämää määrittää lähinnä se onko naisystävää kuvioissa.
Elää omassa kuplassa, monikin veikannut että adhd vaikka ikää yli 60v.
Mistään ei voi normaalisti puhua, ei ole sellainen ihminen kenen kanssa voi keskustella.
Joko ei kuuntele tai sitten kuuntelee mutta tekee omia omituisia tulkintoja.
Ja lisään sen että ei ole kyllä hänkään kovin monen sukulaisen kanssa tekemisissä.
Etenkään mun äidin puolen, ei kenenkään.
Me on puhuttu 20-30 vuotta sen verran pinnallisia asioita että nyt jos kenestäkään kysyisin niin se olisi todella outoa.
Kun ei puhuta suunnilleen mistään muustakaan.
Tuskin niitä kiinnostaa. Ihmiset ei ole erityisen kiinnostuneita kuin ihan lähipiiristään. Mutta kyllä instassa on myös ikäihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kuvaus sopii lasteni serkkuun. Kyllä se, jota hän voisi etsiä, on instassa. s. 1956. Tule jo tähän päivään sieltä kuplastasi. Minä olen 60-vuotias tietokoneinsinööri. En päivitä instaan, mutta tili on ja seuraan joitakin tyyppejä, sukulaisia ja muutamia lempiurheiljoitani ja harrastuksiin liittyviä sivuja. Ikäisteni tilejä on tuhansia.
Löyttyy varmaan F.B, Kaikki eläkeläiset on siellä.Lisäksi voit laitaa esimerkiksi vain isäsi sukunimen haku konelle.Koitaa kepillä jäätä onko sukunimen mukaan henkilö sukua sinulle,Ja todella lähes jokaisesta suvusta löytyy suku puu netin kautta.Lapsuus ystävä löysi minut laitoi tyttönimeni Sukunimen.Sietä nappasi saman sukunimen omaavan henkilön.Sanoi etsii minua.Henkilö ohjas sukumme suku tutkijalle,Hän otti lapsuusytäväni tiedot ylös ja lähetti s-pstina minulle ne.Sain itse valita haluanko kontaktin.Väestö rekisterin kautta sain yhteystiedot ulkonailla asuvaan sukulaiseeni.Ilmeni asuu ulomailla väestöreksteristä