Iltaisin kuola valuen haaveilen kebabista sekä suklaasta. Täytyy taistella. Mikä tähän auttaisi?
Joskus menee metsään mutta yritän taistella, etten vaan sortuisi syömään roskaruokaa ja makeaa.
Sillä ei ole mitään, ei mitään väliä olenko syönyt hyvin päivän aikana vai en. Ei myöskään ruoan laadussa ole väliä. Tänäänkin olen syönyt kaikkea ravinteikasta ja riittävästi.
Silti vaan olisi ihanaa, jos saisin syödä ah ranskalaisia ja kebabia. Jälkiruokaa kans.
En kuitenkaan voi. Pakko vaan taistella, joka ikinen saatanan ilta samasta asiasta. Ei tähän totu. Aina tuntuu siltä kuin kävelisi nuoralla. Yrittää keskittyä mutta vääräkin askel (myöntäilevät ajatukset) voi sitten pilata koko taistelun.
Yleensä voitan. Joskus saatan kuitenkin kolmekin kertaa viikossa hävitä pahimmillaan.
Viime yönä näin painajaisia, että tilasin 2 perhepizzaa ja ruokaa oli valtavasti. Häpesin sitä ja kirosin miksi tuli tilattua.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin ihanaa siinä kebabissa on? Kamalaa moskaa, kerran olen maistunut ja ainoaksi kerraksi jäi.
Se kun liharulla on koko kesän ollut huoneenlämmössä kärpästen toukkien pehmentämänä.
Samaa ne karhut tekee haaskalle. Hautaa syvälle maahan ja antaa toukkien louhia lihan mureaksi.
Minulla on pakastimessa kebabbia ja ranskalaisia. Kaapissa riisiä ja pitaleipää. Jääkaapissa kebab kastiketta ja vihanneksia. Jalapenoakin löytyy. Plus suklaata.
M42
Sinulla on ihan oikeasti syömishäiriö. Jos oikeasti haluat muutosta, niin menet puhumaan asiasta lääkärille tai ravitsemusterapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvetin ihanaa siinä kebabissa on? Kamalaa moskaa, kerran olen maistunut ja ainoaksi kerraksi jäi.
Olet tainnut maistaa jotain Peräkylän kioskin "kebabia", tai olet jääräpäinen vanhus, jonka mielestä peruna ja läskisoosi on ainoaa oikeaa ruokaa. Vaikka peruna on aikoinaan Saksasta tuotu, eikä kuulu Suomen luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Tulin ehdottamaan, että söisit tummaan suklaaseen dipattuja mansikoita. Näin saisi sen suklaan maun ja lisäksi hyviä marjoja. Mutta mutta kuulostaa siltä, että ongelma ei olekaan nuo "herkut" vaan se, ettei niitä henkisesti voi itselleen antaa.
Tuo tämän päivän listasi ei oikein sisällä viljatuotteita tai niiden korvikkeita. Minulla ainakin alkaa kaikki roskaruoka himottamaan, jos en ole päivän aikana syönyt puuroa, leipää, perunaa, kvinoaa tms.
Juu, on minulla tummaa suklaata kaapissa. Söin pari palaa. Enempää en uskalla.
Marjat on ihania, niitäkään ei liikaa viitsi.
Minun ongelma on rakkaus- ja pelkosuhde syömiseen.
Miten sen nyt osaisi sanoa.
Olen taistellut lapsuudesta saakka ylipainosta. Äiti ja isä syötti ruokaa kuin sioille kun halusivat ryyppypäiviään hyvittää, ovat olleet alkoholisteja niin kauan kuin muistan. Kaikkea epäterveellistä antoivat.
Kun olin lihava, äiti halveksui ja haukkui kehoani. Oikein nyrpisteli naamaa ja nöyryytti joulupöydässä muiden kuullen. Usein arvostelua.
Siitä lähti teininä syömishäiriöoireilu. Eli kestänyt yli 10 vuotta jo. Laihdun ja lihon, kyse ei ole muutamista kiloista.
Minun lihomiset ja laihtumiset ovat aina suuria lukuja.
Voin lihoa 20 kg ja laihtua 30 kg. Olen varmaan 100 kiloa pudottanut elämäni aikana.
No meni vähän liian henkilökohtaiseksi. Haluaisin vain ymmärtää tätä päätäni ja tapaani. Yritän niin kovasti ja taistelen jatkuvasti. Mietin koko ajan teenkö oikein vai en ;(
Joskus en jaksa enää kontrolloida.
Sitten vihaan itseäni. Enkä kestä sitäkään.
Vihaan sitäkin kun minulle sanotaan, että anna lupa syödä mitä vain ja useasti päivässä. Ei se auta.
Silti on syyllinen olo ja haluaisin rajoittaa syömistä.
On tämäkin vaikeaa, yksi elämän perusasiakaan ei onnistu. Huoh.
Ap
Kyllä suklaata voi syödä vaikka neljä palaa viikossa (jos itsekuria löytyy) ja kebabia enintään kerran kuussa. Ja tähän päälle paljon (myös hyöty-) liikuntaa. Eriasia on että syötkö suklaata levyn päivässä ja kebabia joka toinen päivä...
Vierailija kirjoitti:
Makeanhimoon vesimelonia, nyt on kaupat väärällään sitä, ihanaa jääkaappiraikkaana 👍
Juu ja sipsinhimoon parsakaalia. Joo ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suklaata voi syödä vaikka neljä palaa viikossa (jos itsekuria löytyy) ja kebabia enintään kerran kuussa. Ja tähän päälle paljon (myös hyöty-) liikuntaa. Eriasia on että syötkö suklaata levyn päivässä ja kebabia joka toinen päivä...
4 palaa VIIKOSSA? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut maistaa jotain Peräkylän kioskin "kebabia", tai olet jääräpäinen vanhus, jonka mielestä peruna ja läskisoosi on ainoaa oikeaa ruokaa. Vaikka peruna on aikoinaan Saksasta tuotu, eikä kuulu Suomen luontoon.
Jos peruna kasvaa niin se kuuluu ja toimii hyvin.
No nyt joku pato aukesi ja kunnolla.
Vollotan täällä tätä ongelmaani. Oikein itkin jostain syvältä heti kun tuon edellisen kommentin olin kirjoittanut.
No meni mieliteot onneksi pois tältä erää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 palaa VIIKOSSA? 😂
Niin... Kaikki eivät pysty tähän, varsinkaan jos vertaa alkoholismiin ylensyönnin, alkoholia ei voi juoda esim. yhden pullon vaan 20 peräkanaa ja herkkuja ei voi syödä vähän vaan rutkasti enemmän, niin että oksennus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alasti seisomaan peilin eteen 15 minuttiksi. Katse koko ajan peilissä ja tietoisuus siinä, mitä peilistä näkyy. Jos vielä sen jälkeen tekee mieli kebua ja suklaata, mene ostamaan.
Joka päivä kun katson itseäni peilistä tulee suru silmään. Vatsa on turvonnut pallo ja olen lihava.
Kauniit jalat mutta yläkroppa karsea.Eikä kyse ole nyt siitä, etten voisi joskus syödä mutta kun kerran annan luvan, niin joudun limboon jossa sitten saatan syödä liikaa ja liian usein.
Ei tätä varmaan voi ihminen ymmärtää, jolla on normaali ruokahalu ja suhtautuminen ruokaan.
Ap
Toi on kuin alkoholistin taistelu. Heitäkin raitistuu loppuiäksi, joten älä heitä toivoa. Tutustu vaikka heidän tarinoihin ja motivoidu. Tsemppiä!
Kirkasta pääkoppa niin että mieti mitä terveyshaittoja rasvaisesta, suolaisesta ja sokerisesta ruoasta voi aiheutua. Joka kerta kun päätät mennä syömään kebabia, mieti seuraamuksia... Sinullekin tulee kamala morkkis, kroppaan tulee lisäkiloja joka sairastuttaa, tekee olon huonommaksi ja turvonneeksi. Palkitse itsesi aina kun teet hyviä valintoja itseäsi varten, älä ruoalla mutta jollain muulla tavalla. Kohtaa tunteesi sellaisina kuin ne ovat mutta älä anna niille liikaa valtaa, varsinkaan himoa ruokaa kohtaan. Jos ei onnistu ja tunnelukot selvittämättä, käy terapiassa.
Menee ohi jossain kuukaudessa, kun syöt ravitsevaa ja monipuolista kasvispainotteìsta ruokaa.
Tarpeeksi vitamiineja, hivenaineita ja proteiineja.
Suolistomikrobisto muuttuu. Ravinto vaikuttaa mielitekoihin.
Ihan hyvin voit käydä hakemassa aterian jos kovasti haluttaa. Syöt huomenna sitten niukemmin. Terveellistä ruokaa ovat, on lihaa ja perunaa, aivan eri juttu kun jotkut makeiset.
No hyi. En syö kumpaakaan ja ihan hyvin pärjään. En ymmärrä miksi ihmiset himoitsevat kaikkea moskaa.
Kyllä ylensyöntiä voi verrata huumeiden käyttöön, molemmat yhtä koukuttavia ja niistä irtautuminen on haastavaa. Kummastakin voi kuitenkin parantua, huumeidenkäyttäjä jättää huumeet ja rasvaista ruokaa himoitsevat jättävät sellaiset ruuat pois ruokavaliosta. Se on kuitenkin loppupeleissä aika simppeliä. Liikuntaa lisätäân, syödään enemmän kuitupitoista, pitkään nälän poissa pitävää ruokaa. Ruualla on iso vaikutus painon pudotuksessa...
Syömishäiriöltä kuulostaa. Ruoka ja sen ajattelu vie liikaa aikaa. Itsellä oli ihan samanlaista. Koko ajan teki mieli jotain ja illat pahimpia. Ihan sama miten terveellisesti söin. Uskaltauduin tk lääkärille ja sain Saxenda reseptin. Ihan uusi maailma aukesi kun ruoka -ajattelu väistyi taka-alalle ja ruuan himo hävisi. 5vk ja -7kg. Suosittelen kokeilemaan.
Tulin ehdottamaan, että söisit tummaan suklaaseen dipattuja mansikoita. Näin saisi sen suklaan maun ja lisäksi hyviä marjoja. Mutta mutta kuulostaa siltä, että ongelma ei olekaan nuo "herkut" vaan se, ettei niitä henkisesti voi itselleen antaa.
Tuo tämän päivän listasi ei oikein sisällä viljatuotteita tai niiden korvikkeita. Minulla ainakin alkaa kaikki roskaruoka himottamaan, jos en ole päivän aikana syönyt puuroa, leipää, perunaa, kvinoaa tms.