Iltaisin kuola valuen haaveilen kebabista sekä suklaasta. Täytyy taistella. Mikä tähän auttaisi?
Joskus menee metsään mutta yritän taistella, etten vaan sortuisi syömään roskaruokaa ja makeaa.
Sillä ei ole mitään, ei mitään väliä olenko syönyt hyvin päivän aikana vai en. Ei myöskään ruoan laadussa ole väliä. Tänäänkin olen syönyt kaikkea ravinteikasta ja riittävästi.
Silti vaan olisi ihanaa, jos saisin syödä ah ranskalaisia ja kebabia. Jälkiruokaa kans.
En kuitenkaan voi. Pakko vaan taistella, joka ikinen saatanan ilta samasta asiasta. Ei tähän totu. Aina tuntuu siltä kuin kävelisi nuoralla. Yrittää keskittyä mutta vääräkin askel (myöntäilevät ajatukset) voi sitten pilata koko taistelun.
Yleensä voitan. Joskus saatan kuitenkin kolmekin kertaa viikossa hävitä pahimmillaan.
Viime yönä näin painajaisia, että tilasin 2 perhepizzaa ja ruokaa oli valtavasti. Häpesin sitä ja kirosin miksi tuli tilattua.
Kommentit (53)
Jos haaveilee kebabista ja suklaasta, niin syömällä kebabia ja suklaata se haave yleensä lähtee.
Elimistössä on ravintoainevajausta, syöt väärin tai oksennat.
Ei sun tartte luopua kebabista! Sehän on hyvää ruokaa. Laitat lautaselle 1/3 salaattia, 1/3 täysjyvää ja 1/3 kebabia.
Tai ylipäätään aina kun syöt ylipäätään mitään niin laitat aina 1/3 salaattia, 1/3 täysjyvähiilaria ja 1/3 proteiini/liha/yms.
Ei tarvi kebabista luopua
lisäät liikuntaa kunnolla niin saat syödä vapaammin
laatu-kepu maistuu kyllä
No tilaa sitä kebabia ja hae lähikaupasta suklaata.
Et voi syödä sellaista mitä ei ole tarjolla.
Tajuatko?
Alasti seisomaan peilin eteen 15 minuttiksi. Katse koko ajan peilissä ja tietoisuus siinä, mitä peilistä näkyy. Jos vielä sen jälkeen tekee mieli kebua ja suklaata, mene ostamaan.
Sulla on syömishäiriö, jos et koskaan voi antaa itsellesi lupaa syödä ns. roskaruokaa. Ei siitä mitään haittaa ole, jos määrät pysyvät kohtuullisina.
No tänäänkin olen syönyt kaikkea hyvää ja ihanaa!
Taidan pitää ruoasta liikaa. :)
Olen syönyt tonnikalaa, palvikinkkua, ananasta, tomaattia, juustoja. Maapähkinöitä, mustikoita, kermavaahtoa (sokerittomana). Mantelileipää (gluteeniton), jossa juustoa ja tomaattia.
Tuollaisia ravintorikkaita ja hyviä aineksia, kuitua, rasvoja, proteiineja.
Silti! Hetken haaveilen kun saisin vain syödä roskaruokaa.
Ainoa syy miksi en tilaa niin tiedän mikä kamala masennus ja morkkis syömisen jälkeen tulee ja se kestää. Olen vihainen itselleni pitkään.
Se myös altistaa uusille epäonnistumisille, kierteeseen johtaa.
Huoh. Pakko vain selvitä ja ehkä syödä esim ananasta. Kai sekin on parempi.
Ap
Syö kerran viikossa päivälliseksi kebab-ateria ranskalaisilla ja salaatilla. Sisällytät sen toki siihen kalorimäärään, jonka sallit itsellesi.
Syön itse lähes joka ilta suklaata. En vain syö kaiken kaikkiaan niin paljon että lihoisin. Viikkotasolla viimeistään syömisten kalorimäärä on sama kuin kulutuksen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Makeanhimoon vesimelonia, nyt on kaupat väärällään sitä, ihanaa jääkaappiraikkaana 👍
No en kyllä keksi yhtään syytä miksi esim. kerran kuussa ei voisi syödä kebabia ja suklaata tuntematta huonoa omatuntoa
Vierailija kirjoitti:
Alasti seisomaan peilin eteen 15 minuttiksi. Katse koko ajan peilissä ja tietoisuus siinä, mitä peilistä näkyy. Jos vielä sen jälkeen tekee mieli kebua ja suklaata, mene ostamaan.
Joka päivä kun katson itseäni peilistä tulee suru silmään. Vatsa on turvonnut pallo ja olen lihava.
Kauniit jalat mutta yläkroppa karsea.
Eikä kyse ole nyt siitä, etten voisi joskus syödä mutta kun kerran annan luvan, niin joudun limboon jossa sitten saatan syödä liikaa ja liian usein.
Ei tätä varmaan voi ihminen ymmärtää, jolla on normaali ruokahalu ja suhtautuminen ruokaan.
Ap
Et vain syö niitä... yksinkertaista...
Haaveilu on puolet nautinnosta.
Sait jo sen parhaimman ajatellessasi suklaata.
Minä tykkään katsella illat erilaisia olutmainoksia ja haaveilen oluesta.
En jaksa pitkän työpäivän jälkeen käydä kaupassa edes hakemassa ruokaa itselleni. Nälissäni haaveilen oluesta ja aamulla tyhjin vatsoin töihin. Minulla on varastossa näkkileipää jota syön työpaikalla repusta.
En ole jaksanut hakea voitakaan joten en syö näkkäreitä juurikaan. Työelämä laihduttaa kovasti ja passivoi. Myös työteho kärsii ja joudun näyttelemään ripeää tekijää.
Toisaalta ei minulla olisi varaakaan ostaa mitään. 8e tuntipalkka menee melkein kokonaan vuokraan ja kaurapuurokin on minulle suuri nautinto.
Odottelen milloin omatekemä olut valmistuu. Sitten olen kännissä joka päivä ja oksennankin olutta. Se vasta on lystiä kun vatsa tyhjenee.
No koeta vaikka nyt kesällä ap löytää mahdollisimman ruskettunut suomalaismies...
Vierailija kirjoitti:
Et vain syö niitä... yksinkertaista...
Terveyden perusta. ET vain juo, etkä liioin polta.
Tekemättömyyden siunaus ja hyvinvointi.
Mitä helvetin ihanaa siinä kebabissa on? Kamalaa moskaa, kerran olen maistunut ja ainoaksi kerraksi jäi.
Opettele nauttimaan kunnon ruuasta.