Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juristien palkat

Vierailija
17.07.2023 |

Mä luulin että tienaavat oikeasti enemmän, jos palkollisena on jossain juristina. Ihan pelkässä asiantuntija työssä saa sen 4500€ /kk. Ainakin mun tuttu kehuskeli aina että ei töitä tee kuin muutaman tunnin viikossa ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista.
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009660620.html

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella perus asiantuntijatyössä myös DI saa tuon 4000-4500 e/kk. Vastavalmistuneet juristit tekevät todella pienellä palkalla töitä, mutta ansiokehitys on toisaalta hyvä. Samoin töitä on hyvin todennäköisesti niin pitkään, kun haluaa tehdä.

Vierailija
2/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko edes juttua? Kumpikin haastateltava on yrittäjä. Yrittäjä päättää itse palkastaan, toki yrityksen taloustilanne huomioiden. Kumpikin voisi nostaa enemmän palkkaa, mutta nostaa mieluummin tuloja osinkoina, koska se on kannattavaa verotuksellisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap aivan älykääpiö? Molemmilla on omat firmat ja nostavat palkkaa sieltä sen mukaan kuin itse päättävät.

Vierailija
4/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asianajajia on vain noin 10 % juristeista, ja jutun henkilöillä on aivan hyvät palkat. Esim. käräjänotaarien palkka alkaa kakkosella!

Vierailija
5/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asianajajia on vain noin 10 % juristeista, ja jutun henkilöillä on aivan hyvät palkat. Esim. käräjänotaarien palkka alkaa kakkosella!

Käräjänotaari on harjoittelija, tehtävä on määräaikainen.

Vierailija
6/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap aivan älykääpiö? Molemmilla on omat firmat ja nostavat palkkaa sieltä sen mukaan kuin itse päättävät.

Mun mielestä on typerää puhua palkasta ja yrittäjyydestä samaan aikaan. Yrittäjänhän yleensä ei kannata nostaa palkkaa yhtään enempää kuin on pakko, sitten päälle osingot ja muut järjestelyt.

Vierailija
7/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on typerää puhua palkasta ja yrittäjyydestä samaan aikaan. Yrittäjänhän yleensä ei kannata nostaa palkkaa yhtään enempää kuin on pakko, sitten päälle osingot ja muut järjestelyt.

Kommenttisi todisti, että olet

Vierailija
8/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella perus asiantuntijatyössä myös DI saa tuon 4000-4500 e/kk. Vastavalmistuneet juristit tekevät todella pienellä palkalla töitä, mutta ansiokehitys on toisaalta hyvä. Samoin töitä on hyvin todennäköisesti niin pitkään, kun haluaa tehdä.

Yksityisellä ihan perus inssi tienaa tuon 4500€/kk plus bonarit päälle. Työaika 40h/vko.

Viime vuonna tienasin 60ke ihan vaan esinahkaa venyttämällä.

T. Raksainssi

Vierailija
9/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi todisti, että olet

Minä olen, sinä olet.

T. Juha tapio

Vierailija
10/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä oma lakifirma ja hän nostelee rahaa miten itestä tuntuu. Hän hoitaa myös yhden ison yrityksen asioita, niin kysyin häneltä, että eikös tollasissa yrityksissä ole omia lakimiehiä, niin joo on kyllä, mutta he pääsevät halvemmalla käyttämällä veljeni omaa toimistoa. Veljeni sanoi ihan suoraan, että maksavat palvelusta 9000e kk eikä hän juuri tee, kun tarkastaa paperit ja lainkohdat jne ja sitten ne omat työt sitten käräjillä erikseen mistä tienaa sen ns oman tuntipalkan. Hän pitää tuota 9000e ns bonuksena vain kaikesta.

Mietin, että paljon noi isot yritykset oikein maksaa niille omille lakimiehille palkkaa, kun tämä yritys on ns ulkoistanut sen veljelleni.

Vierailija
11/15 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko associate ja senior associate saavat palkkaa AA-toimistossa?

Vierailija
12/15 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko edes juttua? Kumpikin haastateltava on yrittäjä. Yrittäjä päättää itse palkastaan, toki yrityksen taloustilanne huomioiden. Kumpikin voisi nostaa enemmän palkkaa, mutta nostaa mieluummin tuloja osinkoina, koska se on kannattavaa verotuksellisista syistä.

Luin, mutta luitko sinä lopussa oli palkkataso jos et ole yrittäjä ne oli yllättävän pienet

Vierailija
13/15 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun, enkä ole mikään älykääpiö, mutta luitko sinä juttua ja ymmärsitkö lopussa oli palkkataso jos et ole yrittäjä ne oli yllättävän pienet. Kannattaisi opetella lukemaan.

Vierailija
14/15 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ja tienaan 5800 bruttona. Ei bonuksia ja työkokemusta 7 vuotta. Työaika toki vähäisempi kuin yksityisellä. Kannatan palkka-avoimuutta näissä piireissä.

Vierailija
15/15 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju taas kerran osoittaa että haukutaan aloittajaa ilman että itse omaa lukutaitoa ja osaisi lukea jutun loppuun ja ymmärtäisi ylipäätään lukemaansa.

Ei tällä palstalla montaa fiksua taida olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi