Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko eri kivilajikkeiden energioihin? Onko sinulla kiviä?

Vierailija
17.07.2023 |

Sain lahjaksi Ametistin. Kaunis ajatus.
Tässä kuvaus:

"Ametisti on saanut nimensä kreikan kielen sanasta ametusthos, joka tarkoittaa "ei päihtynyt". Vuosisatojen ajan ametistista on ajateltu olevan hyötyä juopumuksen ja liiallisen nautinnon ehkäisemisessä, minkä vuoksi antiikin aikana ihmiset käyttivät ametistia ja veistivät siitä jopa juoma-astioita. Antiikin Roomalaiset uskoivat, että ametistin käyttö auttaa takaamaan uskollisuuden, ja jopa Kleopatran kerrotaan pitäneen ametistista tehtyä sinettisormusta, joka edusti valaistumista ja rakkautta"

Ametisti on voimakas ja suojaava kivi. Se suojaa psyykkisiltä hyökkäyksiltä, muuntaa energian rakkaudeksi ja suojaa kantajaansa kaikenlaisilta haitoilta, kuten geopaattiselta tai sähkömagneettiselta stressiltä ja toisten pahoilta toiveilta. Ametisti on luonnollinen rauhoittaja, se lievittää stressiä ja rasitusta, rauhoittaa ärtyneisyyttä, tasapainottaa mielialan vaihteluita, hälventää vihaa, raivoa, pelkoa ja ahdistusta. Se voi myös lievittää surua ja murhetta ja poistaa negatiivisuutta.

Ametisti on myös yksi niistä 12 jalokivestä, jotka reunustivat taivaan seiniä Ilmestyskirjassa, ja ametistin väri yhdistetään Kristuksenvereksi muuttuneeseen viiniin. Se on myös yksi 12 virallisesta syntymäkivestä."

Onko teillä kiviä?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energia on jotain, jolla voi esimerkiksi lämmittää talon.

Jos ametistilla ei voi lämmittää taloa, siinä ei ole mitään käyttökelpoista energiaa.

Vierailija
42/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just nyt kiuaskivet täynnä lämpöenergiaa.

Sama täällä.

Kohta kiuaskivien luovuttaman lämpöenergian mukana vapautuu myös kiven päälle heitetystä vedestä muodostunutta lämmintä vesihöyryä.

Ei magiaa, ei yksisarvisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään osa kauppiaista kiinnittää huomiota siihen onko kivien lähde eettinen. Suomesta ei tietoa miten asia on, yksittäinen kauppias ei ehkä pysty sitä tarkistamaan täällä. Mutta toivottavasti asia on paranemaan päin, jos on havaittu epäkohtia. Osa puhdistelee kiviä ja osassa voi olla energia ok. Ametistikappaleesta tai muusta kvartsista /kivestä riippuu, minkälainen energia on ja niitäkin on vähän erilaisia koostumukseltaan. Osassa hyvä (ihminen heijastaa omia energioitaan), osa vaatii työtä tai varastoon. Joillakin on kotonaan usea kivi, ja itsestäkin riippuu mitä energiaa luo vai tuleeko se muualta. Jos on säteilytetty kivi, se olisi kiva tietää, kauppiaiden kannattaisi se tarkistaa. Osa kivilajeista on myrkyllisiä jos on erikoisempi ja muutenkin hyvä pestä käsiä. 

Vierailija
44/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku heittää kivellä päähän, kiven liike-energia siityy päähän ja siitä seuraa kipua.

Ei yksisarvisvärähtelyä.

Vierailija
45/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristalleista on kokemusta. Jos pidän meditoidessa kristallia kädessä huomaan sen värähtelevän. Mutta tosiaan täytyy olla aika syvässä meditaatiossa tuolloin jolloin aistit ovat tavallista herkempiä.

Ps. Tarkastusnumero tälle viestille on 444 

Mielenkiintoista. Minulla on kyky nähdä aura.

En ole sitä harjoittanut pitkään aikaan.

Nyt hetken katselin kättäni sekä kiveä siinä valkoista seinää vasten ja keskityin katsomaan näenkö kivessä energiaa. Selvästi on.

Minun oman käden energiakenttä näyttäytyy sinisenä ja vahvasti, tuon kiven energia vaalean keltaisena, jopa hieman kultaiseen sävyyn.

Minun energiani oli voimakkaampi kuitenkin.

Täytyy katsoa vielä tuota toista kiveä.

Tämä ei ole trolli, olen ihan tosissani. :)

-ap

Aurallinen migreeni on ikävä harmi josta kannattaa puhua myös lääkärille. Siihen on oikeita lääkkeitäkin.

Vierailija
46/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt kivet ajaa pahaenergiset tyypit tiehensä. Niitä sanotaan tällikiviksi.

Sitten on tämä yhteiskunnan kulmakivi eli hallitus jonka ratkaisut ovat kivestä.

Jotkut kivet saa pizzan tosi rapsakaksi. 

Mitään ei ole kiveen kirjoitettu.

Joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kuukiven.

Kivihedelmiä kantsii syödä harkiten.

Kivikissasakset:)

Vierailija
47/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristalleista on kokemusta. Jos pidän meditoidessa kristallia kädessä huomaan sen värähtelevän. Mutta tosiaan täytyy olla aika syvässä meditaatiossa tuolloin jolloin aistit ovat tavallista herkempiä.

Ei sentään 666. 

Asiasta: ihminenhän kokee aika pitkälti sitä, mihin itse uskoo. Siksi erilaiset uskomushoidotkin tuovat joillekin helpostusta. Henkiesti. Toiset sitten uskovat vaikkapa Jumalaan. 

Me manifestoimme oman fyysisen todellisuutemme sen perusteella mihin uskomme. Kannattaa uskoa positiivisiin asioihin, koska silloin elämäsi tulee olemaan positiivinen.  

Kaikki planeetan inhimillinen kärsimys, oli kyseessä lasten tai kenen tahansa kärsimys, on siis mielestäsi vain paskaa manifestointia, asennekysymys ja kärsijän oma vika.

Olet narsistinen mulkku.

Vierailija
48/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, kiitos nauruista ainakin! Ihan kauniita nuo kivet ainakin ovat.

Todella harmi jos oikeasti on käytetty lapsityövoimaa näiden tekemiseen. Minulla ei ole hajua mistä saamani kivet ovat peräisin.

Toinen oli Rauchquarz -lajike nimeltään.

-ap

Kivi toimii sinulle ajatuksen muistuttajana. Keskityt etsimään itsestäsi sitä voimaa, jota kivi edustaa. Sillä tavalla se toimii.

Vierailija
49/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko

Vierailija
50/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sentään 666. 

Asiasta: ihminenhän kokee aika pitkälti sitä, mihin itse uskoo. Siksi erilaiset uskomushoidotkin tuovat joillekin helpostusta. Henkiesti. Toiset sitten uskovat vaikkapa Jumalaan. 

Plasebovaikutus voi olla vahva kuten lääkkeilläkin.

Vierailija
51/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tarot tulkitsija ammatiltani ja mulla on ihan älyttömästi kiviä/kristalleja, joita oon keräillyt lapsesta saakka. Ite käytän kiviä paljon, esim jos surettaa saatan ottaa ruusukvartsin nyrkkiin ja jos haluun onnea ja itseluottamusta laitan sitriinin liiveihini päivän ajaksi. 

Mun mielestä on ihana ajatus, että kivissä on energiaa ja voimaa ja mulla ne on monessa tilanteessa auttanut. Mun mielestä kaikki saa uskoa mihin haluaa. Silti mun oma näkemys kivistä on, että kivet toimii kuten plasebo lääkkeet, kun tarpeeks uskoo ne auttaa, enkä varsinaisesti usko että niissä jotain tiettyjä energioita olis. 

Oon kuitenkin antanut ja saanut lahjaksi kiviä ja musta kivet on kaunis ja ajateltu lahja jos ne valitsee sen mukaan mikä saajalle sopisi tai ajatuksena millaista kiven energiaa saaja voisi tarvita. 

Yks parhaista lahjoista jota oon koskaan saanut oli sydämen muotoinen ruusukvartsi kaulakoru mun mieheltäni. Sain sen ihan meidän alku aikoina kun kriiseilin kovasti miten suhde vaikuttaa siihen, että koen olevani itsenäinen nainen. Ruusukvartsi on aina ollu mulle "itsenäisen naisen kivi" koska siitä kerrotaan, että se auttaa rakastamaan itseäsi, ottamaan rakkautta vastaan ja jakamaan sitä ehdoitta. Joten kun mun mies sitten anto sen korun ja sano, että saan olla itsenäinen edelleen, kunhan pystyn ottamaan myös hänen rakkauden vastaan niin lahjassa oli kyllä todella iso merkitys mulle.

Vierailija
52/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhaata ja humpuukia.

Vierailija
53/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levitin viikonloppuna sepeliä pihalle ja se vei paljon energiaa.

Jos naapuri käy yöllä kärräämässä sepelisi omalle pihelleen, niin saako hän menettämäsi ergiat itselleen?

Vierailija
54/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustajat on joko huijareita tai harhaisia. Tai molempia.

Vierailija
55/79 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustajat on joko huijareita tai harhaisia. Tai molempia.

Tämä keskustelu on kivien energioista. 

Vierailija
56/79 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ametisti vaan ei voimakkaasti suojaa niitä lapsia, jotka sen sinulle ovat työllään hankkineet. Varsin epäeettinen lahja. 

Suomessa on ametistikaivos. Ei kai täällä käytetä lapsityövoimaa?

Vierailija
57/79 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harmi jos oikeasti on käytetty lapsityövoimaa näiden tekemiseen. Minulla ei ole hajua mistä saamani kivet ovat peräisin.

-ap

Miten niin JOS on käytetty? Ihan lyhyelläkin googlaillulla löytyy aiheesta hyvin tietoa. 

Suomen Lapistakin löytyy ametisteja, niitä ei ole louhittu lapsityövoimalla.

Vierailija
58/79 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Siis savukvartsi, siis kvartsia, jossa on epäpuhtautena alumiinia.

Vierailija
59/79 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole riittävänä perehtynyt näiden kristalli-ihmisten juttuihin että olisi mitään varsinaista mielipidettä mutta melko radioaktiivisiahan monet niiden kivistä on, toki kaikki kivet on edes vähän. Ehkä sillä on jotain vaikutuksiakin?

Vierailija
60/79 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikella ja kaikista meistä on oma energiansa ja energiakenttänsä. Ei se ole uskon asia. Joudut joka päivä jopa syömään energiaa pysyäksesi hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme