Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on säästössä ainoastaan 45 000e ja olen jo 40 vuotias. Normaalia?

Vierailija
17.07.2023 |

Summa tuntuu kovin pieneltä ikäisekseni.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketko mukaan kaiken omaisuuden, onko esimerkiksi omistusasunto, jota olet jo maksanut pois jne?

Kuten sanottu, riippuu lähtökohdista ja tilanteesta. Olen itse  viisikymppinen, säästössä suunnilleen saman verran, lisäksi asuntoa maksettu melko paljon (ja asunnosta olen maksanut myös käsirahaa). Koen, että on säätöihin saatu määrä on jokseenkin hyvä turva pahan päivän varalle, mutta onneksi on vielä aikaa säästää esim mahdollisia eläkepäiviä varten. Puolisolla huomattavasti pienemmät tulot, joten miehelläni ei ole juurikaan säästöjä, mutta toisaalta mahdollisesti perii vanhempansa, jotka taas hieman varakkaampia kuin omat vanhempani.

Tämän 45 000e lisäksi on velaton mutta huonokuntoinen rivitalo asunto, arvoa tässä kunnossa ehkäpä vaan 60 000e. Koen että ikäisekseni omaisuutta on minulla todella vähän. :( ap

Onko perhettä ja lapsia? Jos on niin hyvinhän tuota on säästynyt. Jos olet sinkku niin olet tainnut nautiskella elämästä kokolailla. Mutta sehän on täysin ok koska mitään täältä ei saa matkaansa

Vierailija
22/24 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaisen yhdentekevää paljonko sulla tai kellään on rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurilla ikäluokilla oli tuossa iässä asuntolainat maksettu ja tuon verran säästössä. Oli kivaa aikaa kun teollisuus ja vienti kasvoi hurjana ja töihin pääsi suoraan kadulta.

Kohta nuoremmat kutsuvat sinua vauraaksi jos sinulla on kymppitonni säästöä, mutta suuret ikäluokat ja myöhemmät hyötyjät kutsuvat sinua laiskuriksi jos et tee töitä 9e päiväpalkalla.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4210265/suuret-ikaluokat-eivat-ihan-oik…

Vierailija
24/24 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi toistat aloitustasi aina uudestaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme