Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni vanhus, vammainen pitää taksikuskia ystävänään

Vierailija
17.07.2023 |

Mutta he juoruavat ihmisten asioita ympäri kyliä. Onko heillä vaitiolovelvollisuus.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa seurata saako vanhus kuitteja taksikuskilta.

Täällä yks kuski otti maksut härskisti pimeänä ja jopa 50 € lyhyestä 20 €:n matkasta. "Mutta kun se kuski on aina niin mukava, jutteleekin!"

Jos vanhus käyttää ikääntyneiden palveluiden myöntämää taksikorttia (tai vammainen vammaispalveluiden myöntämää), niin ei pääse taksikuski pimeänä laskuttamaan ylihintoja.

Kylläpäs pääsee, jos asiakas ei esitä taksikorttia. Erityisesti vanhukset voivat olla niin höppänöitä, että he maksavat kuskille melkein mitä vain.

Kela kyydissä on vain omavastuu osuus.

Ovat vakiasiakkaita. Taksikuskille sama mistä sen korvauksen saa.

Ei todellakaan ole. Mieluummin he ottavat maksun käteisenä, jotta veronkierto olisi helpompaa.

Vierailija
22/26 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla olin pienen lähikaupan myyjä, hiljaisina hetkinä olin monen asiakkaan kuuntelija. Suojattua perhetyttö elämää viettäneenä, jota ei edes 90-luvun lama koskettanut, oli aika silmiä avaavaa kuunneltavaa ihmisten elämänmenosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla olin pienen lähikaupan myyjä, hiljaisina hetkinä olin monen asiakkaan kuuntelija. Suojattua perhetyttö elämää viettäneenä, jota ei edes 90-luvun lama koskettanut, oli aika silmiä avaavaa kuunneltavaa ihmisten elämänmenosta.

Sinulla olikin siis paljon tarinoita toisille kerrottavaksi. Ei ihme, että olit niin suosittu.

Vierailija
24/26 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen ei ole enää fyysisiä taksikortteja, vaan kyydit tilataan keskuksesta, ja kuljettaja saa valmiiksi hinnoitellun kyydin. Rahoja ei nähdä, muuten kuin mitä välitysyhtiö tilittää tilille.

Olen samaa mieltä, että taksikuskit on röyhkeitä ja juoruilijoita, sen takia en kaveeraakaan kuin harvojen ja tarkasti valittujen kollegoiden kanssa.

Vierailija
25/26 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla taksinkuljettaja saattaakin olla paljon enemmän kuin vain taksikuski. Vuosien ja vuosikymmenten yhteistyö vakituisten asiakkaiden kanssa on erilaista työtä kuin taksin päivystäminen lentoasemalla tai Helsingin rautatieasemalla. 

Tässä jälleen yksi esimerkki siitä, miksi en halua koskaan enää asua pienellä paikkakunnalla.

Haluan olla rauhassa. En juorujen kohteena. Pirkko sitä ja Matti tätä.

Vierailija
26/26 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennen, muttei enää Bernerin ja SIpilän taksiuudistuksen jälkeen.

Nyt on alkanu lisääntymään suomalaiset kuskit. Ennen uudistusta maine oli hyvin tärkeä taksi-yrittäjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän