Mitä brittiläistä tapaa ette ymmärrä?
Listatataan hauskoja ja outoja brittiläisiä tapoja samaan tapaan kuin amerikkalaisketjussa. Voin aloittaa kertomalla, että en ole koskaan ymmärtänyt brittien luokkaeroja.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
No mutta joo. En ymmärrä, miksi puhutaan yleensä päivällisestä sanalla tea.
Ehkä siksi, että jotkut juo teetä päivällisensä kanssa. Jotkut jopa lounaankin kanssa.
Itseä ihmetyttää:
- lähes joka ikisessä huushollissa on astianpesuallas ikkunan alla, jotta voi vahtia puutarhassa leikkiviä lapsia samalla, kun pesee astioita. Ööö kun itse pesen astioita, katse on siellä altaassa, ei puutarhassa.
- olemattomat eteiset. Käynti suoraan olohuoneeseen - kengät jalassa (yök!).
- vaikka sekoitehanoja saatavilla, silti suositaan viktoriaanista lookia ja erillisiä kuuma- ja kylmävesihanoja.
- ei bideesuihkuja missään. Pakko käyttää intiimipyyhkeitä.
- jenkkien yletön ihannointi ja apinointi (hi guys!, feds = poliisi, butt eikä bum, cell phone eikä mobile, sanojen painotus jenkkiläisittäin ym ym)
Monarkian keinotekoista ylläpitämistä.
Joku ihmetteli aiemmin suoraan eteisestä lähteviä usein suoria portaita yläkertaan. Ne on hyvin yleisiä tietyntyyppisissä taloissa, koska tilat on yleensä useammassa kerroksessa ja jokaisessa kerroksessa tilaa on rajoitetusti, eikä muita vaihtoehtoja yläkerroksiin pääsemiselle oikein ole. Britanniassa myös rakennuskanta on huomattavasti vanhempaa ihan yleisestikin.
Olen lapsena asunut talossa, missä tilat oli kolmessa kerroksessa, alakerrassa eteinen, keittiö ja olohuone, keskimmäisessä kerroksessa kaksi makuuhuonetta ja kylppäri, sekä yläkerrassa aula, makuuhuone ja vessa. Ylimmästä kerroksesta pääsi myös parvekkeelle ja kattoterassille. Ihan kiva, vaikka portaisiin tarvittiinkin kaikki mahdolliset turvaportit pikkusiskon vuoksi.
Että joku pystyy asumaan Ralph Fiennes naapurina ilman että nuppi sekoaa. Itse olisin kun kaatumatauninen aina kun rapussa törmättäisiin ja ovisilmäksi asentaisin suurennuslasin🧐
Vierailija kirjoitti:
Talonrakennustekniikka on vuosikymmeniä Suomea jäljessä. Asuvat kummallisesti rakennetuissa kehitysmaan tasoisissa hökkeleissä.
Kuvittelevat kyllä itse asian olevan toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Että joku pystyy asumaan Ralph Fiennes naapurina ilman että nuppi sekoaa. Itse olisin kun kaatumatauninen aina kun rapussa törmättäisiin ja ovisilmäksi asentaisin suurennuslasin🧐
Haha haha hahahaha vain palstamamma voi kommentoida ja elää haavemaailmassaan noin. Apua! Kuolen nauruun mielikuvastasi. :DDDDD
Pitävät perinteistään kiinni naurettavuuteen asti.
Brittien Rikkaat ja rahattomat-ohjelmassa rikkaan perheen äiti surkutteli kun köyhillä ei ollut varaa kokolattiamattoon.
Itselläni kokolattiamatto olisi suunnilleen viimeinen vaihtoehto lattiamateriaaleista.
Vierailija kirjoitti:
Teen jatkuvaa litkimistä. Kaikki teet maistuvat ihan kuralle.
No eivät kyllä maistu🤦
Rakastan brittejä, mutta missä kunnon kahvi?
Miksi ei kello viiden kahveja teen sijaan. Monta kertaa käynyt ja mustana kun kahvini olen tottunut juomaan niin aina yhtä kitkerää.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisiä ruokia.
Aatella;
Missään muussa maassahan EI ole yhtään perinneruokaa...
Eikä muitakaan perinteitä, mitä vielä noudatetettaisiin🙄
Vierailija kirjoitti:
Rakastan brittejä, mutta missä kunnon kahvi?
Miksi ei kello viiden kahveja teen sijaan. Monta kertaa käynyt ja mustana kun kahvini olen tottunut juomaan niin aina yhtä kitkerää.
No koska se tee on sitä heidän ominta perinnettä ja kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Peruukit oikeudessa
Onko ne muuten, kuten esim. Emmerdalessa että oma tukka näkyy sieltä alta ( varsinkin pitkähiuksisilla)?
Kannattaa tutustua historiaan, niin saattaa saada selityksen monelle asialle.
Koskee toki muitakin maita.
Joidenkin mielestä UK ei ole Euroopassa, vanhemmat britit sanovat ettei heille koskaan koulussa niin opetettu. Monella EU ja Eurooppa menee usein sekaisin.
Että sisällä on kylmä.