monet suomalaiset ovat maksaneet isot rahat siitä, että ovat nyt Italiassa ja Espanjassa 37-40 asteen lämpötilassa, kun Suomessa olisi 24 astetta ja poutaa. Varasitko sinä ulkomaan matkoja kesäksi? Harmittaako?
Itsestä tuntuu että oli aika hyvä valinta viettää lomaa kotimaassa.
Kommentit (139)
Käyn ulkomaanmatkoilla vain touko- ja syyskuussa, yleensä syyskuussa. Kesäkin pitenee mukavasti, kun ottaa kaksi viikkoa lomaa vielä syyskuussakin. Joskus piristän syksyä lähtemällä lämpimään loka-marraskuun vaihteessa. En ikinä lähde ulkomaille kesä-, heinä- ja elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein paljon onnea pätsissä paahtumisesta ja Darwin -palkinto tosiaan heille, jotka tähän aikaan lähtevät etelään.
Kerro, mistä voin palkintoni noutaa? Täällä Mallorcalla on kivat 33 astetta.
No varmasti on kiva kykkiä koko loma ilmastoidussa huoneistossa!
Mä olen matkustanut heinäkuussa toistakymmentä kertaa Kreikkaan. En ole vielä kertaakaan kykkinyt ilmastoidussa huoneistossa. Ei olla kertaakaan edes otettu koko ilmastointia.
Läppää sun juttus. Kreikkaan kannatta ja täytyy ottaa ihmastoitu huone.
Vierailija kirjoitti:
Terkut Italiasta.
Hyvin jaksaa nauttia lämmöstä, sellaiset 32-35 ollut lämpötilat 1. viikon. 4 viikon nautiskelu vielä edessä.
Olen jo kohta tunnin istuskellut ulkona kuten joka päivä, sisällä käydään vain vessassa, nukkumassa ja ruokaa laittamassa jos ei grillata. Kohta lähdetään päiväksi rannalle, takaisin kotona suunnilleen klo 21 kun käydään paluumatkalla syömässä.
Luonto on upeimmillaan, todella vihreää ja ruusut kukkii.
Viilennystä ei ole vielä tarvittu
Kuka nautti mistäkin, joka tapauksessa esim Italiassa on varoitettu tällä viikolla hengenvaarallisista helteistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä omiksi Suomesta pitäisi nimenomaan kesällä lähteä yhtään minnekään. Täällä on ihana kesä, vihreää vehreää puhdasta luontoa, puhtaat järvet jonne pulahtaa. Talvella sitten voi käydä hakemassa aurinkoa muilta mailta jos siltä tuntuu, mutta kesällä ulkomaille aurinkolomalle lähtijöiltä menee kyllä rahat hukkaan.
Kuinka juntti pitää olla että olettaa kaikkien menevän ulkomaille pelkästään lämmön tai ilmaston takia😂, kyllä minä menen ulkomaille ihan sen takia että on parasta päästä välillä pois Suomesta saamaan uusia kokemuksia ja elämyksiä, sillä minkälainen sää Suomessa silloinsattuu olemaan niin ei ole kyllä mitään väliä. Kesällä monilla on enemmän lomaa niin silloin nyt on parempi myös reissata.
Ei tuu mieleenkään lähteä johonkin käristymään ja istumaan ilmastoinnin alle. Suomen kesä piisaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein paljon onnea pätsissä paahtumisesta ja Darwin -palkinto tosiaan heille, jotka tähän aikaan lähtevät etelään.
Kerro, mistä voin palkintoni noutaa? Täällä Mallorcalla on kivat 33 astetta.
No varmasti on kiva kykkiä koko loma ilmastoidussa huoneistossa!
Mä olen matkustanut heinäkuussa toistakymmentä kertaa Kreikkaan. En ole vielä kertaakaan kykkinyt ilmastoidussa huoneistossa. Ei olla kertaakaan edes otettu koko ilmastointia.
Läppää sun juttus. Kreikkaan kannatta ja täytyy ottaa ihmastoitu huone.
Ei meidän perhe ole koskaan ottanut, ja Kreikassa on käyty parikymmentä kertaa kesällä. Miten niin täytyy? Jos ei tarvitse sitä, niin ei varmasti täydy siitä maksaa.
Terkkuja Espanjasta. Neljäs päivä menossa, joka päivä on käyty kiertämässä kaupungilla. Lämpötila keskimäärin 33 astetta, huoneessa tasan 20.
Olin Italiassa. Ihana loma oli. Lämpötila 24-30 astetta, eli juuri sopiva. Suomessa on päivällä Ok, mutta illat ja aamut ovat täällä tosi viileitä. Matkustan kesällä, koska silloin on pitkä loma matkustaa.
Eipä tunnu ilmasto kiinnostavan. Näin sitä vaan itsekäs maailman matkaaja päästelee hiilidioksidia ilma kehään. Miten selität tämän jälkikasvulle? Nuoret ovat ilmastoahdistuneita ja sitten te itsekkäät vaan pahennatte tilannetta, koska lomalle on päästävä. Hävettäis lennellä ympäriinsä.
Mä en käy ulkomailla sen vuoksi että siellä on eri lämpötila.
Mun mielestä on tosi junttia kun palaat lomalta ja kotimaassa sulle jankataan "oli Suomessakin hellettä joka päivä, turhaan maksoit matkasta hähähää"
On se hyvä, että rikkaillakin on jotain todellista harmia.
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja Espanjasta. Neljäs päivä menossa, joka päivä on käyty kiertämässä kaupungilla. Lämpötila keskimäärin 33 astetta, huoneessa tasan 20.
Huoneessa tasan 20? Mikä jääkaappi! Mä laitan ilmastoinnin päälle vasta, jos lämpö ei laske alle +30 yöksi. Viime vuonna oli sähkön säästämiseksi kiellettyä jäähdyttää alle +27 asteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkut Italiasta.
Hyvin jaksaa nauttia lämmöstä, sellaiset 32-35 ollut lämpötilat 1. viikon. 4 viikon nautiskelu vielä edessä.
Olen jo kohta tunnin istuskellut ulkona kuten joka päivä, sisällä käydään vain vessassa, nukkumassa ja ruokaa laittamassa jos ei grillata. Kohta lähdetään päiväksi rannalle, takaisin kotona suunnilleen klo 21 kun käydään paluumatkalla syömässä.
Luonto on upeimmillaan, todella vihreää ja ruusut kukkii.
Viilennystä ei ole vielä tarvittu
Kuka nautti mistäkin, joka tapauksessa esim Italiassa on varoitettu tällä viikolla hengenvaarallisista helteistä.
No meillä juuri nyt 32 astetta. Olimme koko aamupäivän uimassa ja äsken söimme lounaan pihalla pergolassa, natiaiset löhöilee hetken ruuan päälle. Kohta lähdemme viemään tytärtä parin tunnin matkan päähän ja takaisin kotona päivällisaikaan
Vierailija kirjoitti:
Lomamatka helvettiin.
Olen ollut maissa, joita voi kuvailla noinkin, mutta EU-maat eivät siihen kyllä kuulu. Maailman turvallisimpia ja viihtyisimpiä paikkoja. Kaikissa lämpötiloissa.
Vierailija kirjoitti:
En mene lomamatkalle helteen takia..
Minä menen. Harmittaa, kun oma reissu tuli tehtyä kesäkuussa, kun oli vain 25 lämmintä.
Sorrentosta terve!
Ei haittaa paikallisia eikä meitä 33 lämpötila.
Kaikki toimii ja paikallisille tämä on täysin nomrmaalia.
Tampereella yöllä viileää, mutta nyt päivällä 20 ja pieni tuuli. Tuulta ei kaikkina päivinä tosin ole.
Taisit nolosti liioitella Suomen kesäsäätä. Luvattuna sadetta ja ukkoskuuroja ja lämpötila +17.
Ihosyöpää esiintyy yhä nuoremmilla, alle 40 vuotiaillakin jo.