On se kivaa kun on päivähoito-oikeus...
Mies joutuu leikkaukseen ja on sen jälkeen pari viikkoa sairaslomalla. Lapsia ei saa kaupungin mukaan viedä hoitoon koska toinen vanhemmista on kotona. Kuitenkin he perivät koko kuun hoitomaksun vaikka lapset ei ole hoidossa tässä kuussa kuin neljä päivää. Entäs sitten jos mieheni ei kykene hoitamaan lapsia ja minun pitää jäädä pois töistä hoitamaan heitä kaikkia. Kuka maksaa ansionmenetyksen ja hoitomaksun ????
On se muuten jännää että työttömät saa kyllä viedä lapsensa hoitoon mutta ei työssäkäyvät. Helkkari ku ottaa päähän
Kommentit (25)
kun lapset on vain 4 päivää hoidossa. Sieltä sanottiin että ei, koska lapset eivät ole poissa hoidosta lasten sairauksien takia. Jee, 285 euroa hoitomaksua neljästä päivästä.
Jos lapset olisivat koko kuun pois, selviäisitte puolen kuun maksulla. Mutta jos päivänkin paikalla, menee koko kuun maksu. =( Mutta jos ap olet, vie ihmeessä ne lapset sinne hoitoon! t. päiväkodin työntekijä
Vierailija:
kun lapset on vain 4 päivää hoidossa. Sieltä sanottiin että ei, koska lapset eivät ole poissa hoidosta lasten sairauksien takia. Jee, 285 euroa hoitomaksua neljästä päivästä.
ensinnäkään et ole velvollinen kertomaan edes miehesi leikkauksesta.
päivähoito oikeus on. jos olisin sinä niin tekisin valituksen. lapsesi hoitaja on laiska hoitaja, joka ajaa omaa etuansa. on ottanut oikeuden omiin käsiinsä. kyse on nyt siitä mikä on laillisesti oikein.
Tietävät että teen kotona töitä. Eli eivät siis selvästikään uskoneet, että teen. Sanoin että me maksamme sen korkeimman taksan kuitenkin näillä tuloilla (melkein ainahan se menee kahdelta työssäkäyvältä), enkä vienyt mitään todistuksia.
Minä siis teen ihan täyden työpäivän ja tienaan hyvin, mutta minua ärsyttää se, että sitä ei selvästikään uskota. Vien usein tytön koiran kanssa lenkkivaatteissa, joten kai ne siellä kuvittelee, että painun nukkumaan heti. Argh.
Enkä kyllä rupea vääntäytymään jakkupukuun näyttääkseni päiväkodissa pätevältä virkaäidiltä...
Monet ystävänikin ovat tuollaisia.
Minulta ei kysytty mitään kun vein lapseni hoitoon 2 pvänä viikossa. Yritettiin kyllä hoitajien tasolta, mutta niihin vastasin vaan jotenkin niin töksähtäen, että eivät ilenneet muuta kysyä. Johtaja ei koskaan kysynyt mitään, paitsi eka ammattitaidoton, joka pyysi opiskelijatodistusta. Minulla mitään sellaista ollut koska opiskelin avoimessa. Sellaista en myöskään vienyt tai selittänyt mitään, koska se ei niille kuulu. Maksoimme hoitomaksua mieheni tulojen mukaisesti.
Niille ei kenellekään kuulu, miksi lapsi on hoidossa. Niille riittää lain mukaan fakta paperilla. Ja se on hoitohakemus, jossa hakija määrittelee hoidon tarpeen. Mitään epävirallisia ruikutus-selityslappuja ei tarvita. Laki on laki.
Jokainen tietää itse, miksi tarvitsee hoitoa.
Ilmeisesti ne ei viitti kysellä koulutetuilta alan ihmisiltä mitään, koska me osaamme lukea lakia.