Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teistä riittävä perintö lapselle?

Vierailija
16.07.2023 |

Itse ajattelen, että puoli miljoonaa per lapsi saa luvan riittää. Loput rellästän ja matkustelen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, jokainen ansaitkoon työllä omat rahansa.

Vierailija
22/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja turvallinen kotikasvatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ne on hoitaa omaisuudet ajoissa lasten nimiin, niin ei mene perintöveroa. Itselle jättää sen verran mitä tarvitsee.

Jätä verovapaasti perintöä 19.999 per lapsi ja tuhlaa loput. Lisäksi voit lahjoittaa 3 vuoden välein 4.999 verottomasti.

Vierailija
24/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

n350 000 jää ainoalle lapselle minulta. Kiva kun tärkein tyyppi saa edes tuon summan.

Vierailija
25/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni jäi perittävää n. 40 000 euroa kun hautajaiskulut ja kaikki muu kuolemaan liittyvä oli maksettu. Nuorelle ihmiselle se oli suuri omaisuus. Osan kerkesin käyttää elämiseen jo opintojen aikana, mutta loput auttoivat minua hankkimaan nykyisen asuntoni.

Vierailija
26/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että teet kuolinsiivouksen ajoissa, etkä jätä hirvittävää määrää turhaa kodinirtaimistoa ja keräilyesineitä jälkeesi perillisten riesaksi.

Jos perillisiä on useita, niin olisi hyvä tehdä testamentti, jossa kerrot, mitä osia perinnöstä haluat kullekin jättää, niin tulee vähemmän riitaa perinnöstä.

Vierailija
27/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tärkein perintö lapselle on kasvattaa tästä itseensä luottava, innovatiivinen ja työntekoon ja yrittämiseen positiivisesti suhtautuva ihminen, joka kokee voivansa huolehtia itse itsestään missä päin maailmaa tahansa.

Mikään maailman raha ei korvaa itsenäistä elämän taitoa.

Kielitaito, kansalaistaidot, käytöstavat, sosiaalinen kanssakäyminen - niistä saa pohjaa ponnistaa.

Rahansa saa kukin lapsi alkaa kerätä itse. Ei minullakaan ollut perintöä, eikä minulta jää lapselle perintöä. 

Matkustamme yhdessä, käymme konserteissa, näyttelyissä, teattereissa ja oopperassa, yövymme niin luksushotelleissa kuin teltoissa: perintörahat kuluvat siinä ihan mainiosti jo ennakkoon. 

Mitä perintörahoista on hyötyä, jos ne sitten menevät vaan Askon huonekaluihin ja RAXin lounaisiin ja muka-hienoon ylikalliiseen Munkkivuoren tai Pursimiehenkadun asuntoon?

Vierailija
28/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n350 000 jää ainoalle lapselle minulta. Kiva kun tärkein tyyppi saa edes tuon summan.

Mitäs muuta jätit lapsellesi? 

Vierailija
29/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran on riittävä, ettei perillisille jää kuluja maksettavaksi kuten perintöveroja kohteista, joita ei saa myytyä.  

Tämä mullakin on tavoitteena. Säästöön pitäisi saada hautauskulut ja sen verran helposti realisoitavaa varallisuutta, että tämän omakotitalon puolikkaan perintöverosta ei tule lapselle ongelmaa, vaikka leski jäisi tähän asumaan. Henkivakuutukset on otettu ajatellen juuri perintöveroa. Mitään suuria summia ei minulta tule jäämään, säästöt menevät eläkevuosina elämiseen. Rikkonaisen työuran takia työeläkkeeni ei tule olemaan kummoinen.

Vierailija
30/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että riittää, että minulta jää asunto lapsille. Asunnon arvo 300 000 e ja lapsia kaksi. Isältään laset saavat suht samanlaisen perinnön.

Minulla on pari muutakin asuntoa, ja tarkoituksena on, että ne ovat eläkerahojani.

Vierailija
31/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiselta jää keskimäärin muutama kymppitonni + muuttotappiopaikkakunnalla sijaitseva 70-/80-luvun mörskä, jonka varastoja ja kaappeja saa siivota viikkotolkulla heittäen suurimman osan kaatopaikalle.

Hyvä perintö olisi minusta selkeät toimintaohjeet hautaamisesta ym, listaus salasanoista ja tileustä jne sekä 99,9% omaisuudesta tilillä. Tilin saldo voi olla mitä vaan, arkkurahat riittää. Hyvä jos henkilö käytti varat itseensä.

Minä en ymmärrä tätä "muuttotappiopaikkakunnalle mörskä" kun suuret ikäluokat muutti aikaa sitten pois kotikonnuiltaan. Ne asuu Helsingissä ja Vantaalla kerrostaloissa, korkeintaan mökkeilee Rääkkylässä.

Vierailija
32/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut, että riittää, että minulta jää asunto lapsille. Asunnon arvo 300 000 e ja lapsia kaksi. Isältään laset saavat suht samanlaisen perinnön.

Minulla on pari muutakin asuntoa, ja tarkoituksena on, että ne ovat eläkerahojani.

Miten ne voi olla sun eläkerahojasi jos aiot antaa ne lapsillesi?

Mikset ole kasvattanut lapsistasi omillaan toimeen tulevia?

Vierailija
33/36 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne voi olla sun eläkerahojasi jos aiot antaa ne lapsillesi?

Mikset ole kasvattanut lapsistasi omillaan toimeen tulevia?

Tällä keskustelijoilla on selvästi kolme asuntoa, joista hän itse asuu yhdessä. Sen aikoo jättää lapsilleen. Kaksi muuta asuntoa aikoo sitten ilmeisesti myydä myöhemmin ja käyttää rahat elämiseen eläkkeellä.

Vierailija
34/36 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan varmasti sinulla on antaa puoli miljoonaa per lapsi. Dream on

Vierailija
35/36 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rahat saisi helposti käyttöön, ja joku pieni sijoitus. Ehkä ei jää kuin pari kymmentä tuhatta. Turhat romut raivattu, sekin suuresta merkityksestä.

Vierailija
36/36 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut jo molemmille lapsille asunnot kaupungin keskustasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi