Eikö täällä saa puhua velkajärjestelystä?
Aloitus katosi...
Tarkoitus oli kysyä, että jos pääsen velkajärjestelyyn, niin otetaanko siihen mukaan myös opintolaina, jonka takaisinmaksu ei ole vielä alkanut, mutta opinnot ovat loppuneet?
Lisäksi, minkälaisilla summilla olette päässeet velkajärjestelyyn?
Itselläni on n. 27 000e ulosotossa ja 50 000 e opintolainaa...
Kommentit (5)
Ei täällä saa puhua mistään, mikä parantaa tai kohottaa elintasoasi. Vain pahoista ja kieroutuneista ja likaisista asioista saa puhua ja silloinkin vain Marinia nostaen ja persuja laskien. Siinä sulle matematiikkaa ja neuvot.
Kaikki velat otetaan huomioon mitkä syntyneet ennen velkajärjestelyn alkua siis ihan kaikki.
Onko sinulla edellytyksiä päästä velkajärjestelyyn? Oletko yrittänyt maksaa velkoja? Työttömyyttä, sairautta, riippuvuuksia jne,
Vierailija kirjoitti:
Kaikki velat otetaan huomioon mitkä syntyneet ennen velkajärjestelyn alkua siis ihan kaikki.
Onko sinulla edellytyksiä päästä velkajärjestelyyn? Oletko yrittänyt maksaa velkoja? Työttömyyttä, sairautta, riippuvuuksia jne,
Kiitos vastauksesta! Olen maksanut ulosottoon noin 6000e. Velka aiheutui sairastuttuani ensimmäisen kerran maniaan... Minkä jälkeen olen kärsinyt syvästä masennuksesta. Opiskella olen koittanut, välillä töitä, mutta ei. En millään pääse elämässä eteenpäin. Nyt ajattelin luovuttaa opintojen suhteen. Olen ollut pitkään sairaslomalla, pian tulee päivät täyteen. En tiedä pääsenkö kuntoutustuelle... Mutta tuntuu, että parempi olisi mennä johonkin hanttihommiin kuin koittaa rämpiä opinnoissa.
-ap
Se on pitkä prosessi kannattaa ottaa heti yhteyttä velkaneuvontaan. Jos sinulla on kotivakuutus siihen kuuluu oikeusturva vakuutus, jonka avulla voisi palkata lakimiehen hoitamaan velkajärjestely hakemusta (nopeampi). Sitä ei itse käräjäoikeuteen voi tehdä. Kun velkajärjestely hakemus menee käräjäoikeuteen käsittely vie 0,5-1 vuoteen.
Vielä ylös...