Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiöfirmojen kilpailuttamisesta... mikä paras?

13.12.2006 |

No niin, te jotka oletette kilpailuttaneet keittiöfirmoja... Mistä paras tarjous ? Haukkukaa ja kehukaa eri firmoja. Niitä kun on nyt miljoona, ei jaksaisi kokeilla kaikkia...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin suunnitelman keittiöfirmassa ja sitten kilpailutin firmat sillä yhdellä ja samalla suunnitelmalla. Kaikillahan on suurin piirtein samanlaiset ovimallistot. Puusepänliikkeestä saimme 30 % edullisemman tarjouksen kuin halvimmasta keittiöfirmasta. Emme tosin kysyneet tarjousta Keittiöjätistä tms. vaan pelkästään ' merkkiliikkeistä' .

Puusepänliikkeen etuna on myös se, että kaapit ja laatikostot saa minkä mittaisena/levyisenä tahansa. Ei ole siis mitään vakiomittoja (50/60 cm leveä) niin kuin keittiötehtailla on.

Vierailija
2/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöjätissä kun olen töissä! =o)

Jos haluaa rempata keittiönsä kohtuu hintaan niin kannattaa suunnata jättiin! Valikoima ei nyt ole super-laaja ja erikoinen, mutta joukossa on kyllä ihan kelvollisiakin ovia ja laatu minusta ihan ok (itse en ainakaan ole törmännyt ongelmiin). Kaikki kyllä ovat aika pitkälle vakiokokoja, mutta niilläkin pärjää aika hyvin!

Tarjouksia kannattaa pyytä monesta paikasta sillä hintaeroja kyllä löytyy!

Ja mitä tuohon puusepällä teettämiseen tulee, niin he voivat pitää alhaisempia hintoja kun eivät joudu maksamaan lisenssejä KALLIISTA suunnitteluohjelmista! Siksipä kuvia ei yleensä saakaan mukaansa ennen kuin kaupat on tehty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, edellisen viestiin viitaten ollaan viime aikoina ostettu keittiöjätistä kalusteita useampaan eri tarkoitukseen (keittiö, vaatekaapit, khh).

Laatu ei ole huonompaa kuin muuallakaan ja ero on tosiaan ehkä valikoiman laajuudessa. Suurin etu keittiöjätillä on se, että tavarat saa pääsääntöisesti viikon toimitusajalla joskus jopa nopeammin, kun muualla kestää yleensä väh. 6 viikkoa (hätäisiä kun ollaan). Esim. laatikkomekanismit ovat todella hyvät.

Miinuksia ja plussia:

- Keittiöjätillä ei ole asennuspalvelua tosin rungot saa kasattuna.

Eli

- suppeampi valikoima

- yleensä aina jotain pientä puuttuu (mutta niin taitaa olla vähän kaikilla)

+ hinta (tosin samalla tai vähän edullisemmalla saa muualtakin)

+ laatu

+++ toimitusaika

+ takuu on muistaakseni aika pitkä

Vierailija
4/11 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puustelli oli vähän kalliimpi kuin muut kilpailuttamani (Ala Carte, Parma, Domus), mutta mun mielestäni monissa puustelli keittiöissä, jotka olen nähnyt, lopputulos on laadukkaamman näköinen. Ja kauhean huoletonkin Puustelli oli. Otimme myös asennuksen sitä kautta ja kaikki kodin koneet ja kivitasot yms. Toimitus oli minuutillen silloin kun pitikin (itse asiassa myöhästyi 5 min, mutta soittivat jo pari tuntia aikaisemmin ja kertoivat olevansa 5 min myöhässä). Miehet kantoivat tavarat sisään (myös Festivo-kylmäkalusteet, mitä muut keittiöfirmat eivät olisi sisään kantaneet) ja toiset miehet asensivat ne ja huolehtivat itse kaikista puutteista yms. ja aikataulun mukaisesti kaikki oli valmista + vähän ylimääräistäkin tekivät. Parin kk:n päästä asennuksesta huomasimme, että apteekinkaapissa oli vikaa, asentaja tuli seuraavana päivänä tsekkaamaan ja toteamaan, että meillä oli ala hylly vinossa ja jumitti sen takia :)

Vierailija
5/11 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sattui Puustellissa myyjä, joka oli kyllä ihan kiva ja fiksun tuntuinen, mutta hän jotenkin ohitti minun toiveeni. Minulla oli oikeastaan vain pari asiaa, jotka halusin välttämättä saada tietyllä tavalla, mutta tämä mies jätti ne pois suunnitelmistaan, jotta hänen ei olisi tarvinnut tehdä muualle vähän patenttiratkaisun tyyppisiä systeemejä. Petran suunnittelija taas oivalsi toiveeni välittömästi ja sai keittiökalusteet asettumaan keittiöömme oikein näppärästi. Meillä siis Petrasta hyvä kokemus suunnitelmista, toimituksista ja hintakilpailusta (hinta laski siellä eniten, kun vähän jututettiin...). Petran tuotteet valmistaa Novart, ja sama tekee monelle muullekin merkille.

Vierailija
6/11 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään nyt tarkoituksellisesti mustamaalamatta, minulla on taas Puustellista sellainen mielikuva, että lupaavat paljon mutta homma ei pelaa enää sen jälkeen kuin nimi on saatu paperiin. Ja tuosta laadusta...taitavat perustella korkempaa hintaa laadulla joka ei silti taida olla kummoisempaa kuin muuallakaan...

Joo, mutta niinhän se loppupeleissä jokaisesta firmasta voi sanoa hyvää että huonoa! Jokainen kauppa kuitenkin sujuu omalla tavallaan ja aina ei viivästykset tai virheet ole myyjän/liikkeen syy...

Vierailija
7/11 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaisi enää sen jälkeen kun nimi on paperissa, tai sitten se on myyjästä/liikkestä kiinni. Meillä on jälkihoitoa myöten homma hoitunut moitteettomasti. Asentaja on muistaakseni 2krt soittanut ja kysynyt onko kaikki kunnossa. Niin ja tulipa sieltä joulukorttikin vielä. Ainut mikä Puustellissa ärsytti oli se niiden myyjien itseriittoisuus. Myyjä yritti aluksi väkisin myydä meille omaa suosikkiväriään, vaikka meistä kumpikaan ei tykännyt siitä. No kun saatiin puskettua oma toiveemme läpi sen jälkeen homma hoituikin miellyttävästi ja moitteettomasti.

Vierailija
8/11 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin kokemus on sellainen, että kun nimi on paperissa, myyjä ei tee enää oikein mitään...

Ehkä meille sattui sellainen myyjä, mutta meille sattui myös rikkinäisiä kaappeja,vääränlaisia kaappeja (jotka ei vielä kolmannellakaan vaihtamalla saapuneet oikeanlaisina),väärän mittaisia vetimiä ja toimitusaika venyi tosi pitkäksi...

Minusta Puustellin laatu ei huimasti poikkea muista, joten varmasti valitsisin nyt toisen toimittajan. Tai itseasissa kiinnittäisin paljon enemmän huomiota myyjään. Se on tosiaan persoonasta kiinni, ymmärtääkö hän mitä haluat. Jos sulle sattuu myyjäksi 25v sinkkumies, jolla ei ole luontaista kykyä ymmärtää toisten ihmisten tarpeita, niin ei siitä keittiöistä voi tulla hyvä.

Puustellin laatikoissa on kyllä hyvä se systeemi, että ne ei pauku. Jos nyt jotain positiivistakin pitäisi firmasta sanoa...

Vierailija
9/11 |
20.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päädyimme kaksi vuotta sitten Puustelliin. Silloin paikallisessa puustellissa oli meille sattuvia synttäritarjouksia ja me saimme heiltä muutenkin ihan kilpailukykyisen tarjouksen. Me emme kuitenkaan varmaan enää toistamiseen päätyisi Puustelliin ... ehkä päätyisimme Iskuun tai Ikeaan.

Plussia meidän Puustellissa:

+ Asennusryhmä oli todella ammattitaitoinen ja nopea

+ Saimme juuri omien toiveiden mukaisen keittiön ja kodinkoneet

+ Keittiössä ei ole ollut moitittavaa kahden reklamaation vihdoin hoiduttua

Miinusta meillä oli:

- Myyjä oli ammattitaidoton (sekä suunnittelemaan että hoitamaan prosessia)

- Reklamaation (vääränlainen moottori liesituulettimessa) hoitoon meni aikaa kauan ja jouduimme uhkailemaan jopa tavarantarkastajalla

- Minusta laatu ei nyt niin päätä huimaa, joten en olisi ensi kerran valmis maksamaan brändistä. Ei siis keittiössä vikaa, mutta nyt muidenkin valmistajien keittiöitä tuntien ei myöskään mikään ylivoimainen.

Ystävämme toisella paikkakunnalla (Vantaa) ovat Puustellista olleet samaa mieltä niin plussien kuin miinustenkin suhteen, tilasivat oman keittiönsä puoli vuotta meitä myöhemmin ja heillä mm. puutason mittavirheen korjaaminen osoittautui yhtä hankalaksi kuin meidän liesituulettimen moottorin vaihto.

Itse kilpailuttaminen on varmaan helpompaa siinä tapauksessa, kun tietää tarkalleen mitä haluaa ja tarjouksia voi siten verrata hyvin keskenään. Voihan keittiön suunnitelman teettää muuallakin ja sitten vain kilpailuttaa sopivat tuotteet ja ratkaisut eri keittiöfirmoilla. Näin itse toimisin, jos en olisi aivan varma mitä haluan ... keittiömyyjät kun eivät välttämättä ole mitään keittiösuunnittelijoita, tottakai poikkeuksiakin on !!! Ja jos joku tuttu voisi suunnitella minulle hyvää keittiömyyjää, jolta suunnittelu ja ' silmäkin' löytyy niin painaisi minulla vaakakupissa aika paljon.

Vierailija
10/11 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyytyväisiä ollaan oltu. Ikeassa on kiva suunnittelu ohjelma jolla itse suunniteltiin keitiömme. Ihan helppoa hommaa. Ideoita keittiöön voi katsella netistä ja lehdistä. Ikealla on kyllä vain niitä vakio mittoja mutta kyllä niilläkin saa hienon keittiön kun suunnittelee tarkemmin ellei nyt ole ihan oudon mallinen keittiö tulossa.

Meille tuli korkeakiiltoiset ovet. Muutama lasiovinen yläkaappi. Upotetut kodinkoneet. Ainoastaan ostamamme tumma pähkinä laminaatti taso olisi saattanut olla halvempi jos olisimme ostaneet sen vaikka bauhauksista. Hinta ei todellakaan päätä huimannut. Äitini osti myös keittiön ikeasta tavallsilla ovilla on tuli tosi hieno. :) Hän oli käynyt petra keittiössä hakemassa tarjouksen ja suunnittelin hänelle ikean ohjelmalla samanlaisen ja hinta oli 1000e halvempi kun sen otti ikeasta.

Vierailija
11/11 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

talon kaikki kalusteet Puustellista eikä hinta/laatusuhde ollut kaksinen, ihan peruskamaa kalliilla hinnalla. Ainakin nyt kun vertaan esim Keittiönetin laminaattitasoa Puustellin vastaavaan niin Keittiönet on paremmin huoliteltu.

Uudessa talossa on keittiö Kvikistä ja khh Keittiönetistä. Molempiin olen älyttömän tyytyväinen - hintakin kun oli puolet kalleimmasta vaihtoehdosta (AKA), samoilla kuvilla ja materiaaleilla. Puustellista ei koskaan saatu edes tarjousta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä