Kuinka selvitä erosta ja päästää irti?
Yhdessä oltu pitkään ja kasvettu yhdessä. Tapasimme 17 vuotiaina ja nyt 27 vuotiaina täytyisi erota. Toisella on ollut koko tämä aika vaikeaa, kärsii kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. On jo pari vuotta halunnut erota sanoin 'en tahdo viedä sinua mukanani'. Itse en vain osaa päästää irti. Olen yrittänyt kaikkeni. Oon aivan loppu, saan ahdistus-ja paniikkikohtauksia nykyään. Tiedän että eroaminen on ainut oikea ratkaisu, mutten haluaisi. Rakkautta on jäljellä molemmilla, muttei meistä yhdessä ehjiä tule. Mitä tehdä?
Kommentit (28)
Tsemppiä!! Kumppanisi, tai exäsi, ei halua satuttaa sinua. Hän rakastaa ja haluaa sinulle paremman tulevaisuuden jota ei itse voi tarjota sairaudesta johtuen. Tuo on sitä tosi rakkautta. Sinun ei tarvitse hylätä häntä, mutta lähde ja jatka elämääsi. <3
Ei mitään ystäviä exän kanssa hommia!!!
Tähän ei varmaan ole olemassa mitään oikeaa vastausta, muuta kuin että pidä ensin huolta itsestäsi.
Erosin vuosi sitten masentuneesta puolisosta, jonka kanssa oltiin oltu yhdessä teini-iästä asti, melkein parikymmentä vuotta. Oma oloni alkoi olla todella huono, pelkäsin että upotaan molemmat jos en lähde.
Ongelmaksi on muodostunut se, että en edelleenkään nyt vuoden erossa olon jälkeen pysty jatkamaan omaa elämääni, koska nuo parisuhteen aikaiset asiat pyörii edelleen päässä ja tietysti rakastan häntä edelleen. Hyviä puolia erossa oli se, että exä on käsittääkseni ottanut enemmän nyt omaa elämäänsä haltuun, kun en ole enää siellä huolehtimassa. Oma terveyteni on myös parantunut, nukun ja syön paremmin ynms.