Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka selvitä erosta ja päästää irti?

Vierailija
16.07.2023 |

Yhdessä oltu pitkään ja kasvettu yhdessä. Tapasimme 17 vuotiaina ja nyt 27 vuotiaina täytyisi erota. Toisella on ollut koko tämä aika vaikeaa, kärsii kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. On jo pari vuotta halunnut erota sanoin 'en tahdo viedä sinua mukanani'. Itse en vain osaa päästää irti. Olen yrittänyt kaikkeni. Oon aivan loppu, saan ahdistus-ja paniikkikohtauksia nykyään. Tiedän että eroaminen on ainut oikea ratkaisu, mutten haluaisi. Rakkautta on jäljellä molemmilla, muttei meistä yhdessä ehjiä tule. Mitä tehdä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika. Voisitteko olla ystäviä?

Vierailija
2/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli bipo ja tiedän kuinka raskasta se on. Hän syytteli minua ja satutti niin henkisesti kuin fyysisesti, enkä jaksanut. Petin häntä, yritin hakea lohtua muualta.

Kadun joka päivä näitä asioita, sillä paheksun hänen oloaansa. Vuonna 2016 hän menehtyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli bipo ja tiedän kuinka raskasta se on. Hän syytteli minua ja satutti niin henkisesti kuin fyysisesti, enkä jaksanut. Petin häntä, yritin hakea lohtua muualta.

Kadun joka päivä näitä asioita, sillä paheksun hänen oloaansa. Vuonna 2016 hän menehtyi.

PAHENSIN!!! En paheksunut!!

Vierailija
4/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkakaa ystävinä jos vain mahdollista. Olkaa toistenne tukena, mutta älkää nyt päivittäin nähkö.

Vierailija
5/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. En tiedä mikä muu helpottaisi kuin aika ja se ettette aktiivisesti pidä yhteyttä.

Vierailija
6/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jos on elämää ja toivoa on kaikkea.' Kannattaako ero vai jaksaisitteko taistella toistenne eteen ja auttaa toisianne tai hakea toisillenne apua?

Vierailija
7/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö lääkkeitä? Onko hoidonpiirissä?

Vierailija
8/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimme että olemme aina toisemme tukena, ja sanoin hänelle etten koskaan tule hylkäämään. Hän voi soittaa minulle milloin tahansa jos tarvitsee.

En vain itse enää jaksa. Olen aivan loppu. Olen yrittänyt häntä saamaan hakemaan uudestaan apua, muttei hän koe sitä tarvitsevansa vaikka masennusjaksojen aikana kuulee ääniä. Oireettoman jakson aikana taas on sama hurmaava itsensä, sellainen jonka tapasin. AP

Vierailija
9/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä kuuli myös ääniä ja hänellä oli muitakin aistiharhoja niin maniassa kuin masennuskauden aikana. Hänet oli myös hankala saada hakemaan apua, ja lääkkeitä söi kuin minä niitä jaoin. Oletko miettinyt tukiryhmää? T: 2

Vierailija
10/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu.

Vierailija
11/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tismalleen sama tilanne!!

Vierailija
12/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse en koskaan seurustelisi bipon kanssa. Se on pahin mt-ongelma kaikista. Masennus ehkä vielä pahempi.

Vierailija
13/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että olet oikeasti aika loppu. Onko sinulla mahdollisuutta päästä keskustelemaan omasta tilanteestasi ammattilaisen kanssa. Tarvitset itsekin tukea. Oletko itsekin sairastumassa? Toivon sinulle voimia. On tärkeää ettet unohda itseäsi. Pidä huoli itsestäsi.

Vierailija
14/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että olet oikeasti aika loppu. Onko sinulla mahdollisuutta päästä keskustelemaan omasta tilanteestasi ammattilaisen kanssa. Tarvitset itsekin tukea. Oletko itsekin sairastumassa? Toivon sinulle voimia. On tärkeää ettet unohda itseäsi. Pidä huoli itsestäsi.

Sairastumassa mihin?

Vierailija
15/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastumassa mihin?

Loppuun palamiseen/masennukseen..

Vierailija
16/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastumassa mihin?

Ahdistuskohtaukset ja paniikkikohtaukset voivat myös olla osa seuraavia tiloja:

1. Ahdistuneisuushäiriöt: Näihin kuuluvat muun muassa paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko (sosiaalinen fobia) ja erityisfobiat. Nämä häiriöt voivat aiheuttaa toistuvia ahdistus- tai paniikkikohtauksia.

2. Traumaperäinen stressihäiriö (PTSD): Tämä häiriö voi ilmetä ahdistuskohtauksina ja paniikkikohtauksina. Se kehittyy traumatisoivien tapahtumien, kuten vakavan onnettomuuden, väkivallan tai sodan jälkeen.

3. Pakko-oireinen häiriö (OCD): Vaikka OCD:lle ominaisimmat oireet ovat pakkoajatukset ja pakkotoiminnot, ahdistus- ja paniikkikohtaukset voivat myös ilmetä tämän häiriön yhteydessä.

4. Masennus: Joillakin ihmisillä masennus voi aiheuttaa ahdistus- ja paniikkikohtauksia osana masennustiloja.

Vierailija
17/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitat tämän ketjun otsikon hakukenttään, niin löydät melkein samannimisen pitkän vertaistukiketjun. Kannattaa lukea läpi, huomaat että vaikeistakin eroista voi selvitä. Vertaistukea saat jakamalla oman tarinasi ketjuun

Vierailija
18/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo jatkettu ystävyys nyt on viimeinen toimintatapa, jos haluaa jatkaa elämäänsä ja päästä erosta yli.

Vierailija
19/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
20/28 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo jatkettu ystävyys nyt on viimeinen toimintatapa, jos haluaa jatkaa elämäänsä ja päästä erosta yli.

Hylkäisitkö sinä tosissaan ihmisen, jonka kanssa olet viettänyt koko aikuisiän? Mielestäni Ap voi hyvin olla ystävä exän kanssa kunhan ei palaa yhteen.