Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopistoon soittaminen ja opiskelupaikasta tiedustelu syksyllä

Vierailija
16.07.2023 |

Olen tällä hetkellä varasijalla hakemaani yliopistoon, mutta näyttää siltä, että juna meni jo mun kohdallani. 8 paikkaa täyttämättä ja olen sijoitukseltani 17. Humanistisessa tiedekunnassa.

Yleensä yliopisto ei välttämättä järjestä lisähakuja tai joku peruu opiskelupaikkansa ennen opintoja tai jättää kesken.

Miten yleistä on soittaa yliopistolle asiaan liittyen ja mitä tehdä, jos toinen saman tiedekunnan yliopistolla olisikin jäänyt tilaston mukaan paikka vapaaksi, voiko heille soittaa, vaikka ei olisi hakenut kevään yhteishaussa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha toivo. Tuo voi onnistua sellaisilla aloilla minne on hyvin vähän hakijoita, mutta kerta olet 17. varasijalla niin ei onnistu.

Vierailija
2/6 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä harmiin, käsienheilutteluhuuhaahumanismia ei kannattaisikaan opiskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En heittäisi kirvestä kaivoon. Poikani oli lääkiksen todistusvalinnassa keväällä varasijalla 43. Perjantaina tuli tieto, että hänet on valittu lääkikseen. Olen niin onnellinen!

Vierailija
4/6 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha toivo. Tuo voi onnistua sellaisilla aloilla minne on hyvin vähän hakijoita, mutta kerta olet 17. varasijalla niin ei onnistu.

Sen takia kysynkin, että onko kuinka tavatonta soitella yliopistolle tiedustellakseen opiskelupaikkoja.

Vierailija
5/6 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En heittäisi kirvestä kaivoon. Poikani oli lääkiksen todistusvalinnassa keväällä varasijalla 43. Perjantaina tuli tieto, että hänet on valittu lääkikseen. Olen niin onnellinen!

Päivän paras uutinen. Paljon onnea! Muistakaa korkata shampanjapullo. Lääkäriksi opiskelu on kunnian asia.

Vierailija
6/6 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kysynkin, että onko kuinka tavatonta soitella yliopistolle tiedustellakseen opiskelupaikkoja.

Kyllä noita kyselyitä jonkin verran tulee mutta täysin turhaan. Ei sinulle taiota opiskelupaikkaa mistään. Joko haet ihan normaalisti ja pääset sisään tai sitten jäät ilman paikkaa. Ei ole mitään salareittejä piilossa katseilta.

T. yliopistossa työskennellyt