Miksi annat lapselle maitoa pullosta
kun imetys on loppu? Kauheaa katsella kun jopa 2 vuotiaat juovat juomansa pullosta! Minä opetan lapseni mukiin (ei edes nokka sellaiseen) jo nyt, vaikka on vasta puolivuotias. Hyvin menee neste alas. Eikä mene hampaat pilalle.
Kommentit (29)
En viitsinyt sit 2kk ikäistä alkaa vielä nokkamukiin totuttamaan.
Taikamuki varsinkin on loistokeksintö. Ei haittaa, vaikka lapsi juo muualla kuin ruokapöydän ääressä, ei tule tahroja.
Otetaan rennosti, lastenkasvatuksessa on olennaisempiakin pingotuksen paikkoja!!!
Ihan hyvä ettei oppinutkaan pullolle, nyt se on helpompaa kun vauva jo taapero, mut tietenkin pieniä vauvoja pitää juottaa enemmin pullosta, jos se vaan niille kelpaa!
Vettä annan mukista jo nyt ruuan kanssa, että tottuu.
Meillä muksut juovat yhä ajoittain nokkamukista, ikää 4,5 ja 6,5 vuotta. Näin esim. aamuisin, kun syövät olohuoneessa aamupalaa ja katsovat samalla lastenohjelmaa. Siistiä!
Ja hui kamala: minäkin juon nokkamukista sängyssä ollessani, jos olen kipeä tms. Eipä valu lakanoille...
Mutta olen kyllä aikeissa vieroittaa pullosta 1v menessä
Tutistakaan en olis meinannut luopua kuulemma.
Meillä on neljä lasta, 4v, 3v ja reilun vuoden vanhat kaksoset. Mies on matkatöissä, joten käytännössä olen ma-to lasten kanssa yksin. Illat ovat sellaista hulinaa muutenkin joten tuo että annan vellipullot isommille sänkyyn helpottaa iltaa huomattavasti, en yksinkertaisesti kerkiä kaikkia lapsia nukutella. Hampaat ovat kaikilla hyvässä kunnossa, eikä kenelläkään lapsista ole mutans-tartuntaa. Olen myös itse ammatiltani hammashoitaja, joten osaan kyllä huolehtia lasteni suun terveydestä. Ja kouluikään asti ei ole tarkoitus pullotella.
21