Leikatun toimeentulotuen takia nyt on tilillä 35e loppukuuksi, ja puhelinlaskukin pitää vielä maksaa siitä...Mitä nyt teen? Mistä saan apua?
Normaalisti olen siis saanut käyttööni 555e kuukautta kohden, mutta tässä kuussa vain 330e.
Nyt rahat on loppu, ja kaapeissakin ruokaa vain huomiseksi asti...
Mistä saan apua? Asun PK-Seudulla
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsässä on mustikoita, kerää ja myy.
Ei ole autoa, kumpisaappaita tai ämpäreitä, tai muitakaan varusteita
Et tarvitse autoa, kumisaappaita tai ämpäriä. Vanhat lenkkarit jalkaan, joku iso törppö kassini Kävelet, pyöräilet tai menet bussilla lähimpään metsään. Helppoa kuin heinänteko (itse asiassa helmpompaa - olen tehnyt heinääkin).
No ei ole. Hyvät marjastuspaikat pitää tietää. Niissäkin on voinut jo joku käydä poimimassa mustikat.
Tieto löytyy metsästä. Sinne siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun toimeentulotukea ei leikata ilman että olet tehnyt jonkun työvoimapoliittisen rikkeen. Ja ei, ei leikata liian kalliin asunnon vuoksi. T. Kelan etuuskäsittelijä joka on muutaman kerran törmännyt tähän samaan trolliin. Muuttaisit edes summia joskus.
Minä sain 330e normaalin 555e sijaan tässä kuussa.
Ap
Jos saat työmarkkinatukea ja asumistukea, et saa kuin korkeintaan 100-150€/kk toimeentulotukea. Eli olet trolli.
MITEN NIIN ???
normaalisti saan 400e, nyt vain alle 200e tässä kuussa.
Ap
Eilen aloituksessa sait toimeentulotukea vielä 330 euroa, tänään alle 200 e. Jännää.
Samaa asiaa tarkoittavat. Minulle jää 130e rahaa työmarkkinatuesta ja asumistuesta vuokranmaksun jälkeen.
Joten 130+200 = 330.Ymmärrätkö?
Jos et, niin selvitä itsellesi miten PTTT toimiiAp
Sulle on ilmeisesti annettu kuukausia aikaa etsiä edullisempaa asuntoa?
Jos ei, niin teet valituksen tai oikaisu pyynnön.
Ota yhteyttä alueesi diakoniin. Kannattaa lähettää kaikille sähköpostia, koska nyt on rippilrirejä ja lomia.
Toiseksi ota yhteyttä alueesi sosiaalitoimeen. Voivat tehdä päätöksen täydentävästä tuesta ja auttaa tekemään oikaisupyyntöä.
Olen pahoillani puolestasi. Onko lähellä ruoanjakopisteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä nyt on leikattu
Liian kallis asunto
Ap
PK-seudulla on edullisia asuntoja, kunhan pysyt pois kaupungin keskustasta ja vanhan kaupungin lähiöistä. Naapurikunnissa, mistä on hyvät liikenneyhteydet, löytyy edullisia asuntoja jopa ostettaviksi ja jopa muutamassa liitosalueen kaupunginosassa.
Ei ole varaa muuttaa enkä saa asuntoa kun on luottotiedot menneet ja vuokravelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä nyt on leikattu
Liian kallis asunto
Ap
PK-seudulla on edullisia asuntoja, kunhan pysyt pois kaupungin keskustasta ja vanhan kaupungin lähiöistä. Naapurikunnissa, mistä on hyvät liikenneyhteydet, löytyy edullisia asuntoja jopa ostettaviksi ja jopa muutamassa liitosalueen kaupunginosassa.
Ei ole varaa muuttaa enkä saa asuntoa kun on luottotiedot menneet ja vuokravelkaa.
Oletpa asiasi todella sössinyt, nyt ryhdistäydy, budjetoi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse autoa, kumisaappaita tai ämpäriä. Vanhat lenkkarit jalkaan, joku iso törppö kassini Kävelet, pyöräilet tai menet bussilla lähimpään metsään. Helppoa kuin heinänteko (itse asiassa helmpompaa - olen tehnyt heinääkin).
No ei saa tuolla tyylillä mustikoita myytäväksi asti.
Joopa joo, mitkä neuvot.
Jännä että täällä pidempien välimatkojen alueella olen päässyt ihan lapsesta asti mustikkaa ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä niin kauaksi, ettei esim. pyörällä pääsisi. Eikä ole pakko mennä niin märkään metsään, ettei lenkkareilla pärjäisi. Ja ne marjat voi kerätä vaikka muovipussiin tai johonkin kassiin.
Älä ole noin avuton, tai kuole minun puolestani vaikka nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet kadulle kyltin kanssa kerjäämään kumisaappaita marjankeräämistä varten. Eiköhän sellaiset löydy melko nopeasti. Sitten vaan jonotat ilmaisen ämpärin jostain ja kävelet tai pyöräilet sinne metsään keräämään niitä marjoja.
Hopihopi nyt vaan sinne paperinkeräysastialle pahvinpalaa etsimään naapuri varmaan lainaa tussia...
PK-seudullahan tuo sanoi asuvansa. Jos ei asu taajamassa, saa odotella kyltteineen siellä tien varressa itikoitten ja paarmojen syötävänä kotvankin, jos eivät kyläläiset sitten kutu valkotakkisia. Olisihan se tuokin yksi ratkaisu.
En ymmärrä miksi täällä kiusataan köyhää
Koska sinä olet NIIN selvästi pelkkä trolli.Tai vaihtoehtoisesti todella tyhmä. Molemmat oikeuttaa tähän lopputulokseen.
Ap
Heikot yksilöt on aina luonto korjannut pois..tv.KOK
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä alueesi diakoniin. Kannattaa lähettää kaikille sähköpostia, koska nyt on rippilrirejä ja lomia.
Toiseksi ota yhteyttä alueesi sosiaalitoimeen. Voivat tehdä päätöksen täydentävästä tuesta ja auttaa tekemään oikaisupyyntöä.
Olen pahoillani puolestasi. Onko lähellä ruoanjakopisteitä?
Höpsistä, tuollaisissa tilanteissa ei täydentävää/ehkäisevää myönnetä. Ap vaikuttaa ihan skarpilta, ja olisi voinut itse tehdä jotain estääkeen tämän tilanteen, sillä aikaa on ollut, ja Kela on ohjeistanut miten pitää toimia.
t. sossu
Samaa asiaa tarkoittavat. Minulle jää 130e rahaa työmarkkinatuesta ja asumistuesta vuokranmaksun jälkeen.
Joten 130+200 = 330.
Ymmärrätkö?
Jos et, niin selvitä itsellesi miten PTTT toimii
Ap