Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on aina kotona pää leviää

Vierailija
15.07.2023 |

Onko kellään muulla tätä ongelmaa?
Mies on hoitovapaalla ja minä töissä arkipäivät.
Olen kehottanut miestä lähtemään välillä johonkin,
mutta ei!
Kaikki illat ja vknloput makaa karkkipussi mahan päällä sohvalla ja tuijottaa sarjoja.
Tai sitten makaa läppäri sylissä.
Olen ehdottanut mökkiviikonnloppuja kavereitten kanssa, ei lähde.
Multa leviää pää!
Puhuttiin jo suhteen alussa, että turn off kumppanissa on jos aina löhöää kotona.
Ja juuri niin mies nyt tekee!
Pelkään jo nyt kun hän aloittaa työt, ei enää jaksa kotona tehdä sitäkään vähää ja on kaiken päälle sitten kiukkuinen.
Lapsen kanssa jaksaa, mutta kaikki sen päälle tuntuu näköjään olevan mahdotonta.
Ei se toki hyvä ole jos on aina menossakaan, mutta ei kai nuoren ihmisen (alle 40) vielä kuulu laitostua kotiin???
En tunne mitään viehätystä enää miestä kohtaan.
Vituttaa töissä ajatuskin kotona odottavasta lahnasta.
Ja olen koittanut puhua, aina tulee riita, kun mies ei näe tuossa mitään epänormaalia.
Olis ihana olla joskus yksin kotona lapsen kanssa ja nukuttaa hänet, sitten yksin olla kotona hetken ja nukkua yksin ilman vieressä kuorsaavaa miestä.
Mutta hän ei lähde.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies vaikuttaa masentuneelta, klassiset oireet: mikään ei kiinnosta. Mahdollistaako ap miehelleen omaa aikaa tarpeeksi?

Luitko aloitusta yhtään? Nimenomaan tyrkytän hälle omaa aikaa, otan kopin lapsesta heti kun tulen töistä. Itse en omaa aikaa ole niin vailla, kun töistä tulen oon lapsen kanssa iltaan.

Oma aika sitten kun lapsi nukkuu.

Viikonloppuvapailla olen toivonut et mies lähtisi tuulettumaan, mökille, terassille, salille..MIHIN VAAN.

Kavereitaan ei ole nähnyt vuoteen kuin paristi, kun ei kyläilekään heillä.

En voi enempää tehdä että saisin sen täältä ulos.

Olen lapsen kanssa käynyt kahdestaan muualla että mies saa olla yksin kotona.

Silloin vetää litran jäätelöä ja katsoo sarjoja.

Ap

'

Kysyn vaan että miksi piti lasta tehdä tuollaisen kanssa. Eikö sinulla ollut valinnan varaa. 

Vierailija
22/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö sille 500 kouraan ja käske mennä houriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle oma aika on yhtä kuin aika ilman miestä. Mies on lapsen siittämällä jo hommansa hoitanut. Ei muuta kuin kengänkuva persuksiin!

Vierailija
24/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde itse lapsen kanssa kahdestaan jonnekin. Vaikka johonkin kauempana olevaan leikkipuistoon. Minua myös ärsyttää vetelys kotona. On helpoimpi häipyä itse jonnekin, jos ero ei (vielä) ole ajankohtainen.

Joo olen käynyt ja ehdottanut et voisin vknlopuksi lähteä pojan kanssa kylpylään tms. Tai siskoni luo. Sekään ei kuulemma käy.

Ikään kuin myös minut olisi tuomittu lusimaan vapaat kotona hänen alakuloaan katsellen.

En tahdo olla lapsen luota pois vapailla, joten en lähde yksin.

Ap

Vierailija
25/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies vaikuttaa masentuneelta, klassiset oireet: mikään ei kiinnosta. Mahdollistaako ap miehelleen omaa aikaa tarpeeksi?

Luitko aloitusta yhtään? Nimenomaan tyrkytän hälle omaa aikaa, otan kopin lapsesta heti kun tulen töistä. Itse en omaa aikaa ole niin vailla, kun töistä tulen oon lapsen kanssa iltaan.

Oma aika sitten kun lapsi nukkuu.

Viikonloppuvapailla olen toivonut et mies lähtisi tuulettumaan, mökille, terassille, salille..MIHIN VAAN.

Kavereitaan ei ole nähnyt vuoteen kuin paristi, kun ei kyläilekään heillä.

En voi enempää tehdä että saisin sen täältä ulos.

Olen lapsen kanssa käynyt kahdestaan muualla että mies saa olla yksin kotona.

Silloin vetää litran jäätelöä ja katsoo sarjoja.

Ap

'

Kysyn vaan että miksi piti lasta tehdä tuollaisen kanssa. Eikö sinulla ollut valinnan varaa. 

Ei kuule ollut tuollainen ennen lasta.

Harrasti aktiivisesti useita lajeja ja tykkäsi matkustella. Lopetti kaikki harrastukset lapsen myötä,

ennen kävi 4x vkssa jossain.

Olen miettinyt masennusta, mutta kun otan puheeksi niin hermostuu vaan.

Paukuttelee ovia suutuspäissään jos koitan keskustellakaan.

Ap

Vierailija
26/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde itse lapsen kanssa kahdestaan jonnekin. Vaikka johonkin kauempana olevaan leikkipuistoon. Minua myös ärsyttää vetelys kotona. On helpoimpi häipyä itse jonnekin, jos ero ei (vielä) ole ajankohtainen.

Joo olen käynyt ja ehdottanut et voisin vknlopuksi lähteä pojan kanssa kylpylään tms. Tai siskoni luo. Sekään ei kuulemma käy.

Ikään kuin myös minut olisi tuomittu lusimaan vapaat kotona hänen alakuloaan katsellen.

Ap

Annat miehelle liikaa valtaa. Jos mies viettää arkena leijonanosan ajasta lapsen kanssa, tulee sulla olla oikeus olla lapsen kanssa viikonloppuisin. Jos olet jo ehdottanut lähtemistä jonnekin yhdessä perheenä, mutta mies jää mieluummin kotisohvalle, niin sitten mies jää kotisohvalle ja te lapsen kanssa teette viikonloppuisin jotain kivaa.

Vierailija
27/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti omaa käytöstäsi, jos miehesi on masentunut. Tarjoudutko riittävän usein?

Vierailija
28/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo kirjoitti:

Mieti omaa käytöstäsi, jos miehesi on masentunut. Tarjoudutko riittävän usein?

Mitä tarkoitat tarjoutumisella?

Vierailija
29/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oh how the tables have turned.

Kun nainen on kotona kotiäitinä niin se on kokopäivätyö, mutta kun mies jää lapsen kanssa kotiin, niin kyllä pitäisi jaksaa ja tehdä kaikenlaista. Tekopyhää paskaa.

Jaksaa tehdä kaikenlaista?! Eli huolehtia itsestään ja hyvinvoinnistaan, ylläpitää kaverisuhteita ja saada elämästä jotain nautintoakin?

Kuulostaapa raskaalta poistua välillä tuulettumaan!

Ap

Kyllähän se hoitovapaa siitä loppuu. Hyvä, kun on sen lapsen kanssa. Se on työtä. Täytyyhän hänenkin huilata. No, jos sinä itse olisit lapsen kanssa päivät pitkät, niin varmaan valttaisit.

Vierailija
30/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanoit että ENNEN lasta miehesi oli aktiivinen ja touhusi kaikenlaista. Nyt apaattinen sohvalla makoilija. Kuulostaa siltä että miehesi on masentunut lapsen saamisen myötä. Ehkä on tajunnut mikä suuri virhe oli hankkia lapsi ja nyt sitten on masentunut kun elämä on pilalla.

Tämä aihe on tabu vielä nykyäänkin, ei ole lupa myöntää että lapsen hankkiminen kaduttaa. Mutta siltä tuo nyt vahvasti kuulostaa.

Vierailija
31/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano, että mennään kaikki yhdessä kylpylään. Jos mies ei halua lähteä, niin mikset voisi mennä lapsen kanssa? Ei hän voi kieltää tuollaista.

Yleisesti ottaen, miehesi ei kuulosta voivan kovin hyvin. Toivottavasti saatte jonkun puheyhteyden sillä tavalla, että voitte koittaa ratkoa asiaa.

Vierailija
32/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katuu perhe-elämää ja lapsen hankintaa ja on masentunut. Jos mies on tosiaan ollut menevä ja urheilullinen aiemmin, niin joillekin tällaisille tulee kamalana shokkina se, miten rajoittavaa lapsiperhe-elämä on. Siinäkin tapauksessa, että se toinen puoliso ottaa vetovastuun lapsesta ja arjesta.

Ovien paukuttelu suuttuneena, kun masennuksen ottaa esiin, on selkeä merkki, että kolahtaa mieheen.

On sinun päätettävissä, katsotko masentunutta lapamatoa - varsinkin, jos se lapamato ei halua tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi - vai lähdetkö laitoshuoltajan tehtävistä elämään yh-elämää lapsen kanssa.

Vierailija
33/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies tekee työkseen?

Mies tarvitsisi haasteita elämään nyt on passivoitunut, kun on liian helppoa.

Vierailija
34/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, minun mies on viimeksi ollut ilman minua yön yli pois kotoa viitisen vuotta sitten (työmatka), sitä ennen vuonna 2007.

Kieltämättä on tosi rasittavaa, kun toinen on aina(!) paikalla. Kavereitaan sentään tapaa, mutta yöksi on kotona. Menen sitten välillä yksin tai lasten kanssa mökille, mutta haluaisin minäkin välillä olla kotona rauhassa.

Vierailija
35/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa, ettei omassa kodissa saa viettää aikaa. Lähde ap itse lapsen kanssa muualle, kun häiritsee. Miehelläsi on täysi oikeus olla kotona 24/7.

Vierailija
36/36 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä maksaa Netflixin? Irtisano se, alkaako sohvaperuna katsoa puoli yhdeksän uutisia. Olisi vaihtelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan