Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysturvalla opiskelu ja kolmen työpaikan haku kuukaudessa

Vierailija
15.07.2023 |

Jos opiskelen täysipäiväisesti, ja minulla on kolme pientä lasta(alle kouluikäiset) niin missä välissä ehdin mahdollisesti tarjoutuvaan työpaikkaan?
Tämä tarkoittaisi sitä etten näe lapsiani enää ollenkaan, jos koulusta pitää lähteä töihin, ja vielä viikonloputkin olla töissä.
Ja vähennetäänkö työstä saamani palkka työttömyysturvasta, jolla opiskelen, vai miten tämä menee, kokemuksia?
Eihän tässä ole mitään järkeä.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelet täysipäiväisesti, ei töitä tarvitse hakea sinä aikana. Vasta valmistumisen jälkeen.

Työttömyysturvalla opiskelu velvoittaa hakemaan kolmea työpaikkaa kuukaudessa.

Kannattaa ottaa asia puheeksi oman työntekijän kanssa. Hän voi päättää, ettei työnhakuvelvoiteta aseteta tai katsoa hommaa vähän sormien läpi, jotta opiskelu onnistuu.

Itse asiassa työttömällä opiskelu on toissijainen asia, ensisijaisesti tulee työllistyä vaikka kesken opintojen! Tämän edellinen hallitus kirjasi hallitusohjelmaansa ja sitä noudatetaan edelleen.

Jos haluaa opiskella, sen voi tehdä ilman työttömyysetuuttakin.

Minun tapauksessani ei voi. En saa opintolainaa. Tavallisella opintotuella opiskellessani en pysty osallistumaan perheemme elättämiseen. En myöskään voi ottaa riskiä että joka kuukausi hakisin Kelasta tai sossusta rahaa perheen menoihin. Puoliso tosiaan 3-vuorotyössä, eikä hänen palkkansa riitä koko perheen elatukseen.

Tässä taitaa käydä niin että opinnot jää. Tosin ilman niitä en tule työllistymään koskaan, olen yrittänyt jo 7-vuotta.

Sitten vaan nipistätte ja laitatte kulut sellaiseksi että miehen palkka riittää koko perheen elatukseen.

Yhtään mistään ei voi enää nipistää. Esimerkkinä voin kertoa että olen henkilökohtaisesti lopettanut täysin meikkaamisen ym. ehostuksen, mukaan lukien vaatteiden hankkimisen. 20€/kk maksavan harrastuksen lopetin nyt viimeisenä.

Sitten pitää vaan esim muuttaa pienempään ja ahtaampaan asuntoon.

Vierailija
62/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu pitäisi tietenkin jättää kesken, jos saa työpaikan. Jos haluaa opiskella ilman samanaikaista työnhakua, sen voi tehdä opintotuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu työttömyystuella tähtää työllisyyteen. Jos saat töitä, se on onnistunut tavoitteessaan. Mihin silloin tutkintotodistusta tarvitset?

Vierailija
64/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu työttömyystuella tähtää työllisyyteen. Jos saat töitä, se on onnistunut tavoitteessaan. Mihin silloin tutkintotodistusta tarvitset?

Kumpi olisi mielestäsi pitkällä tähtäimellä kannattavampaa sekä työnhakijalle että Kelalle, pätkätyö jollain matalapalkka-alalla vai tutkinto työllistävältä ja parempipalkkaiselta alalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän