Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysturvalla opiskelu ja kolmen työpaikan haku kuukaudessa

Vierailija
15.07.2023 |

Jos opiskelen täysipäiväisesti, ja minulla on kolme pientä lasta(alle kouluikäiset) niin missä välissä ehdin mahdollisesti tarjoutuvaan työpaikkaan?
Tämä tarkoittaisi sitä etten näe lapsiani enää ollenkaan, jos koulusta pitää lähteä töihin, ja vielä viikonloputkin olla töissä.
Ja vähennetäänkö työstä saamani palkka työttömyysturvasta, jolla opiskelen, vai miten tämä menee, kokemuksia?
Eihän tässä ole mitään järkeä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelet täysipäiväisesti, ei töitä tarvitse hakea sinä aikana. Vasta valmistumisen jälkeen.

Vierailija
2/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä välissä teen läksyt edes, kun koulua klo 8-16 ja jos siitä töihin esim. viideksi, olen kotona joskus puolen yön aikaan ja siitä taas aamulla kouluun jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eihän ne hakemukset vie kuin hetken. Vaikka luentojen välissä.

Vierailija
4/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelet täysipäiväisesti, ei töitä tarvitse hakea sinä aikana. Vasta valmistumisen jälkeen.

Työttömyysturvalla opiskelu velvoittaa hakemaan kolmea työpaikkaa kuukaudessa.

Vierailija
5/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen työttömyystuella, eikä työnhakua velvoiteta. Kolmas vuosi menossa ja kesätöissä olen tietysti ollut.

Vierailija
6/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Eihän ne hakemukset vie kuin hetken. Vaikka luentojen välissä.

Ei ne hakemukset vaan se työssä käyminen klo8-16 kestävien opintojen jälkeen kolmen alle kouluikäisen vanhempana.

Vierailija
7/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen työttömyystuella, eikä työnhakua velvoiteta. Kolmas vuosi menossa ja kesätöissä olen tietysti ollut.

Miten niin ei velvoiteta? Minulle tehtiin niin kirjallisesti että suullisesti selväksi, että työttömyysturvalla opiskelu edellyttää kolmen työpaikan hakemista kuukaudessa.

Vierailija
8/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei velvoiteta. Ei ole kirjallisesti suunnitelmassa eikä edes suullisesti puhuttu. Käyn talvet vaan koulua ja kesät tosiaan töissä.

Vierailija
9/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa asia puheeksi oman työntekijän kanssa. Hän voi päättää, ettei työnhakuvelvoiteta aseteta tai katsoa hommaa vähän sormien läpi, jotta opiskelu onnistuu.

Vierailija
10/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ap on lasten isä?

Vierailija
11/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voisit olla kotona hoitamassa lapsia, ja mies voi opiskella ja tehdä töitä. Olen kuullut, että miehen tehtävä on olla kapitalismin orjana töissä, ja naisen tehtävä on olla kotona hoitamassa lapsia.

Vierailija
12/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei velvoiteta? Minulle tehtiin niin kirjallisesti että suullisesti selväksi, että työttömyysturvalla opiskelu edellyttää kolmen työpaikan hakemista kuukaudessa.

Tämän pitäisi riippua siitä onko sulla aiempaa ammatillista tutkintoa. Jos ei niin ei velvoiteta ja jos on niin velvoitetaan 1-4 hakemusta. Oikeasti kyse on virkailijan harkinnasta.

Vierailija
13/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap on lasten isä?

3-vuorotyössä.

Vierailija
14/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa asia puheeksi oman työntekijän kanssa. Hän voi päättää, ettei työnhakuvelvoiteta aseteta tai katsoa hommaa vähän sormien läpi, jotta opiskelu onnistuu.

Onko tosiaan näin että oma työntekijä voi kumota tuon kolmen työpaikan hakuvelvoitteen?

Vierailija
15/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti? Ministeriöhän ajattaa joka kuukausi listat työnhakuvelvollisuuksista ja jos siellä on yhdistelmä koulutuksessa - ei työnhakuvelvollisuutta, niin toimistoon tulee kysely, että miksi lakia rikotaan.

Vierailija
16/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa työttömällä opiskelu on toissijainen asia, ensisijaisesti tulee työllistyä vaikka kesken opintojen! Tämän edellinen hallitus kirjasi hallitusohjelmaansa ja sitä noudatetaan edelleen.

Jos haluaa opiskella, sen voi tehdä ilman työttömyysetuuttakin.

Vierailija
17/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan näin että oma työntekijä voi kumota tuon kolmen työpaikan hakuvelvoitteen?

Virkailija voi oman harkinnan mukaan tehdä tälläisen päätöksen ja muuta. Pitää myös huomioida, että osa on ymmärtäväisempiä kuin toiset ja jotkut virkaintoisempia. Jos ei jälkeenpäin voi papereita muuttaa, niin voi suullisesti yrittää sopia, että homma hoidetaan pöydän alla, eikä synny vaaraa joutua kieltäytymään töistä.

Vierailija
18/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tuota ei voi kumota vetoamalla pieniin lapsiin, autottomuuteen, jaksamiseen, miehen vuorotyöhön jne. Se on kirjattu lakiin hyvin selkeästi ja sitä noudatetaan. Alentamisperusteeksi ei riitä sekään, että asikkaalla on ammattisuoja.

Vierailija
19/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkailija voi oman harkinnan mukaan tehdä tälläisen päätöksen ja muuta. Pitää myös huomioida, että osa on ymmärtäväisempiä kuin toiset ja jotkut virkaintoisempia. Jos ei jälkeenpäin voi papereita muuttaa, niin voi suullisesti yrittää sopia, että homma hoidetaan pöydän alla, eikä synny vaaraa joutua kieltäytymään töistä.

Tässä tapauksessa harkinta on yhtä kuin nolla! Asiaa seurataan hyvin tarkasti ja omiaan keksivä virkailija päätyy aika ripeästi puhutteluun. Suullinen sopimus ohi virallisen suunnitelman on sama asia kuin petos.

Vierailija
20/64 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu millaista opiskelu on. Jos suorittaa jotain avoimen kursseja etänä niin taatusti pitää hakea töitä. Jos taas opiskelet kokonaista tutkintoa työttömyysturvalla täyspäiväisesti että käyt koulussa tunneilla, harjoittelussa yms. niin ei varmasti pidä mitään töitä hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän