Kerron teille jotain, jota luulette provoksi, muttei ole
Tämä on täysin totta, eikä tässä ole mitään kompaa.
Mulla jää joka kuukausi palkasta 200-300 € säästöön, väkisin, kun en keksi mitään mitä haluaisin ostaa. Tilillä makaa jo viisnumeroinen summa, jonka eka numero ei ole ykkönen... Ei kakkonenkaan...
Enkä edes tienaa paljoa, käteen tulee 1200-1400 €/kk.
(ja tiedoksi että mitään tukia en saa, yksineläjä olen, asun omistusasunnossa, jonka lainan sain maksettua ajat sitten).
Eikä elämäni ole edes tylsää, yksinäistä kituuttamista. Kaiken ostan, minkä tarvitsen tai haluan.
En vaan taida haluta niin paljoa (materiaa tai palveluja), kuin keskimäärin muut ihmiset haluavat. En keksi muuta selitystä, miksi rahani riittävät näin hyvin.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että "kyllä helposti pärjää tolla summalla" ja "ei ihme että jää säästöön" ja "vois säästää paljon enemmänkin"
:D :D :D
Ketkä hitossa täällä ny on kommentoimassa, ei ainakaan ne jotka täällä huutaa mm. suomen huonoista palkoista "2000 eurolla ei ole ihmisarvoista elämää" ja voivotellaan kun ei tahdo ees keskituloiset pärjätä tässä nykyisessä maailmantilanteessa.
Voi äly tätä palstaa. :D
Mulla menee asumiseen ja autoon kaikkine kuluineen (sähköt, bensat, vakuutukset, lainat, mitä näitä nyt on) nykyisin noin 2150 euroa kuussa. Tietenkään en pärjäisi AP:n tuloilla. Jos asunto olisi velaton voisin pärjätäkin.
Ootko koskaan miettinyt, onko mitään järkeä, jos asuminen ja auto tosiaan nielee jo noin paljon euroja kuukaudessa?
Enpä ihmettele enää keskituloisten valitusta siitä, etteivät pärjää. Kannattaisi kyllä vähän nyt alkaa kyseenalaistaa toimintaansa.
Kas, kun ne on olleet jotkin muut keskituloiset jotka valittavat. Olen saanut säästöjäkin joka kuukausi, eli minulla ei mene huonosti, senkun kommentoin että 1400 euroa kuussa ei riittäisi omaan elämääni tällä hetkellä. AP:kin on joskus maksanut asuntoaan, silloin hänellä meni enemmän rahaa asumiseen liittyviin kuluihin.
Minusta omistusasunto on ihan OK sijoitus. Vuokramarkkinoilla maksaisin ehkä 100 - 500 euroa kuussa vähemmän, mutta kaikki maksamani olisi pois omasta varallisuudestani. Ison kaupungin läheisyydessä olevalla asunnolla todennäköisesti on jokin arvo myös tulevaisuudessa, eli jokainen maksamani lainaerä myös tuo minulle lisää varallisuutta.
Auto on puhtaasti käytännön elämää helpottava asia. Pärjäisin ilmankin mutta joutuisin käyttämään esimerkiksi työmatkoihin joka kerta 45 minuuttia enemmän yhteen suuntaan. Koska pystyn, maksan siitä hyvästä että saan käyttää tuon 1.5 h johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Välillä on vaikeaa ymmärtää kanssaihmisiä, jotka valittavat ainaista rahapulaa ja elämän kalleutta, vaikka tienaavat jopa moninkertaisesti minuun verrattuna.
Ap
Olet todennäköisesti keskimääräistä huomattavasti fiksumpi ihminen, aidosti. Monia suuripalkkaisia viedään kuin pässiä narussa samaan aikaan kun he luulevat sijoittuvansa korkeallekin yhteiskunnan hierarkiassa. Jotkut sitten havahtuvat vanhuuden päivillään että hassasivat elämänsä pääasiassa työntekoon, toiset eivät vielä silloinkaan.
Mihin sä niitä rahoja säästät? Eläkettä varten, mahdollisia hoitokuluja?
Rahankäyttö on taitolaji, sen kait AP halusi kertoa. Arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut tilillesi sen viisinumeroisen summan? Vanhempiesi lahjoituksina tai perintönä? Asut velattomassa asunnossa josta olet maksanut sen arvosta murto-osan? Sinun palkallasi ei tuollaisia säästöjä muuten olisi, joten turhaan elvistelet.
Ihan helposti säästää tuollaisesta palkasta tuollaisia summia.
Vierailija kirjoitti:
omistusasunnon syy.
Mulla menee samasta palkasta tonni vuokraan ja ei jää mitään käteen. Onneksi vaimo heittää rahaa kokoajan kun pyydän.
Työnteko ei kannata, mutta on hauska harrastus ja kun töissä käy, niin ei tarvitse kotona siivota tai tehdä mitään.
Vaimosi on eri mieltä, jossain vaiheessa ei enää viitsi heittää rahaa laiskimukselle.
Minulle on jäänyt palkasta säästöön 600-700 joka kuukausi. Asun myös halvalla. Kuluja ei juurikaan ole koska en omista autoakaan. Vuokra, netti, sähkö, siinä peruskulut yhteensä niihin menee 500 euroa. Ruokaan menee 350 euroa kk. Minulla on säästössä jotain 130000 euroa, toisella tilillä 44000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
omistusasunnon syy.
Mulla menee samasta palkasta tonni vuokraan ja ei jää mitään käteen. Onneksi vaimo heittää rahaa kokoajan kun pyydän.
Työnteko ei kannata, mutta on hauska harrastus ja kun töissä käy, niin ei tarvitse kotona siivota tai tehdä mitään.
Miten niin työnteko ei kannata? Sähän maksat sillä vuokran!
Totta hemmetissä silloin työnteko kannattaa, jos sillä välttää asunnottomuuden.
Vai meinaatko että voisit saada saman tukina? Et saisi, kun sun vaimo käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin sä niitä rahoja säästät? Eläkettä varten, mahdollisia hoitokuluja?
En sen kummemmin säästä mihinkään.
Ostan kaikki mitä tarvitsen ja haluan, mutta rahaa vaan jää väkisinkin säästöön. Vaihdoin siis osa-aikatyöhönkin, kun huomasin ettei mun tarvi tehdä kokoaikatyötä, ainakaan rahan takia.
En keksi mitään ylimääräistä mitä haluaisin rahoillani ostaa, ja tiedän että tämä lienee käsittämätön ajatus joillekin, mutta mulle ihan totta.
Olkoon tilillä. Ehkä joku päivä tulevat tarpeeseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle on jäänyt palkasta säästöön 600-700 joka kuukausi. Asun myös halvalla. Kuluja ei juurikaan ole koska en omista autoakaan. Vuokra, netti, sähkö, siinä peruskulut yhteensä niihin menee 500 euroa. Ruokaan menee 350 euroa kk. Minulla on säästössä jotain 130000 euroa, toisella tilillä 44000 euroa.
Mikä sun palkka on, ihan mielenkiinnosta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun palkka on, ihan mielenkiinnosta?
Ap
Keskiverto
Mutta eikö sinun eläkkeesikin jää pienemmäksi, kun teet osapäivätöitä? Tietty auttaa aikanaan, kun on säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö sinun eläkkeesikin jää pienemmäksi, kun teet osapäivätöitä? Tietty auttaa aikanaan, kun on säästöjä.
En jaksa uskoa että kukaan saa parinkymmenen vuoden päästä enää isoa eläkettä, jos saa eläkettä ollenkaan
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa että kukaan saa parinkymmenen vuoden päästä enää isoa eläkettä, jos saa eläkettä ollenkaan
Ohis
Parikymmentä vuotta ei ole pitkä aika, en usko että siinä ajassa tapahtuu kovin suuria muutoksia nykytilanteeseen.
Ootko koskaan miettinyt, onko mitään järkeä, jos asuminen ja auto tosiaan nielee jo noin paljon euroja kuukaudessa?
Enpä ihmettele enää keskituloisten valitusta siitä, etteivät pärjää. Kannattaisi kyllä vähän nyt alkaa kyseenalaistaa toimintaansa.