Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lenkkarit pestä pesukoneessa?

Vierailija
14.07.2023 |

On hiekkaa ja rapaa. Jos laittaisi 40 pesun ilman pesuainetta, meniskö kengät pilalle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pestä. Puhdista ensin hiekat ja laita pesuainetta.

Vierailija
2/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi pyöräyttää koneessa, pohjalliset irti ja suurimmat ravat ensin hanan alla pois, ei kai sinne whirlpooliin sentään multaa kannata lapata.

Tähän nyt sitten joltain sneakerheadilta eriävä mielipide, ei kenkiä kuulu käyttää vaan säilöä siihen pahvilaatikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pestä ja myös pesuaineen kanssa, mutta pohjat saattaa irrota, varsinkin jos on huonolaatuiset kengät.

Vierailija
4/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pestä, fairya 1dl koneeseen niin tulee puhtaat.

Vierailija
5/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. 40 astetta riittää jos ei ole tietoa minkätasoiset lenkkarit eikä pesuohjetta jotta varmasti kestäisivät 50. Jalkahien kannalta 50 olisi parempi mutta sukathan hoitavat sen puolen tosi hyvin. Monissa lenkkareissa tuppaa olemaan jotain muovia/tmv joka alkaa haurastua jo 50 asteessa ja tossut hajoavat sitten ennen aikojaan.

Vierailija
6/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pestä, fairya 1dl koneeseen niin tulee puhtaat.

Miten tyhmä voi ihminen olla? Fairya?

"Saako Fairya laittaa pesukoneeseen?

Aivan kuten astianpesukonekin, myöskään pyykinpesukone ei kestä vaahtoavaa astianpesuainetta. Astianpesuaine ei myöskään puhdista riittävän hyvin likaisia pyykkejä".

Vierailija
7/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairyä koneeseen ja täysillä vaan pyörimään. Tulee hyvät ja puhtaat.

Vierailija
8/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin ikivanhat 60 astetta. Väri lähti laikuttain, tuli pihakengät.

Vierailija
9/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pesukoneen laittaa kenkiä täyteen ja pestä useamman samalla?

Vierailija
10/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistuvat Harjalla pesemällä ja hiki lähtee missä tahansa vesihuuhtelussa, mutta jos on taipuisat niin rumpupesukin tehoaa, se idea kai siinä on.

Vierailija
11/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pessyt monet lenkkarit 30 asteen pikapesussa ja hyvin ovat puhdistuneet. Hyvin voi pestä useammat samalla kertaa.

Ensin olen huuhtonut isommat liat pois ja liottanut hetken aikaa pesuainevedessä ämpärissä. Pienellä kynsiharjalla tms. voi hangata likaantuneimpia kohtia.

Kuuma vesi ei ole välttämättä hyvä idea liimausten kannalta. Valitse siis nopea ja melko kylmä pesuohjelma.

Kengät kolisevat koneessa, joten jos sulla on esim. siivousrättejä tai vanhoja pyyhkeitä tai jotain muuta pehmeää, kannattaa laittaa niitä koneeseen mukaan.

Kenhät pitää saada kuiviksi mahdollisimman nopeasti, joten jos sulla on aurinkoinen terassi tai parveke, kuivata auringossa.

Vierailija
12/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt sekä lenkkareita että tennareita koneessa hyvällä menestyksellä. 40 astetta, pikku tilkka nestemäistä pesuainetta eikä liikaa linkousta. Ostin ihan erikseen tätä varten sellaisia kengille tarkoitettuja paksuja pesupusseja.

Vierailija
13/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneella ei saisi pestä mitään jossa on paljoa hiekkaa. Jos ongelmana on hiekka ja rapa, niin älä laita kenkiä sen takia pesukoneeseen, vaan suihkuta ne kengät käsisuihkulla puhtaiksi.

Vierailija
14/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekat ja pikkukivet pois kengänpohjista, sitten voi laittaa pesukoneeseen. Itsekin teen niin ja sitten laitan vielä pyykinpesuun tarkoitettua desinfiointiainetta huuhteluainelokeroon.

Vierailija
15/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt ja ensin pessyt pois hiekat ja liat jotka lähtee. Sitten kengät vanhan tyynyliinan sisään ja se vielä pesupussiin. Nailonkankaiset pesupussit vetoketjulla suljettavat, ovat tosi käteviä monessa pesussa. Sukat, rintaliivit ym on kätevää kerätä pesupusseihin ja eivät tartu muihin vaatteisiin koneessa.

Vierailija
16/23 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäisin kaikkein eniten, että pyykinpesukone menee rikki. Kuinka kovan linkouksen uskallatte laittaa?

Vierailija
17/23 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkäisin kaikkein eniten, että pyykinpesukone menee rikki. Kuinka kovan linkouksen uskallatte laittaa?

Laita matalin mahdollinen linkous mitä koneessasi on.

Vierailija
18/23 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pessyt ihan käsin ja siinä ei mene montaa minuuttia. Pitääkö olla noin avuton?

Vierailija
19/23 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluu ja voi hajota pesukoneessa. Pohjan liimaukset kärsii.

Pese hammasharjalla ja saippualla. Kuivaa kankaalla. Pese tai osta uudet pohjalliset.

Vierailija
20/23 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkarit on keveämpiä kuin esim. märkä täkki ennen linkousta. Ei se kone siitä hajoa. Itse pyöritän aina täydellä bofortilla eli linkouslukemalla 1400. Hyvin on toiminut.

Ai niin, ja muista sitten pestä kone tyhjänä 90 asteessa kenkäpyykin jälkeen ellet halua kengänpohjien kusipaskaräkälimppibakteereja tyynyliinoihisi seuraavassa pesussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme