Miten yksinäiset sinkut jaksatte kuunnella kavereiden onnellisia parisuhdejuttuja?en
Kommentit (16)
Ihan hyvin, kun en aio parisuhteeseen.
Miks olisit kateellinen kaverisi onnesta?
Vierailija kirjoitti:
Miks olisit kateellinen kaverisi onnesta?
En tiedä. Satun vaan olemaan.
Täytyy sanoa, että ateistinakin kiitän luojaa, että en ole samassa tilanteessa.
Ei kiinnosta itseä parisuhteilu. Ei haittaa jos toisilla sellainen. Muut keskustelunaiheet mielummin. Tylsää jos jutut pyörii parisuhteessa.
En mä ainakaan ikinä joudu kuuntelemaan mitään onnen hehkutuksia, eniten tulee sitä valitusta ja kitinää mitä se mies nyt sanoi tai teki/jätti tekemättä :D
Harmittaa se kun ei ole sellaisiin keskusteluihin oikein mitään sanottavaa, eikä myöskään lapsiperhejuttuihin. Ei oikein tunne enää kuuluvansa joukkoon. Iloinen olen silti muiden onnesta, mutta se aiheuttaa silloin tällöin syvää masennusta kun vertaa niitä omaan tarkoituksettomaan ja näköalattomaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa se kun ei ole sellaisiin keskusteluihin oikein mitään sanottavaa, eikä myöskään lapsiperhejuttuihin. Ei oikein tunne enää kuuluvansa joukkoon. Iloinen olen silti muiden onnesta, mutta se aiheuttaa silloin tällöin syvää masennusta kun vertaa niitä omaan tarkoituksettomaan ja näköalattomaan elämään.
No just tämmöistä tarkoitan. En osannut pukea sanoiksi. Ap
Lisäksi suru siitä että heillä joku jonka kanssa voi suunnitella jotain esim viikonloppuja tai lomia, mutta itse pitää kaikki suunnitella ja toteuttaa.
Monessa kommentissa paistaa sama kuin sanonnassa ketusta ja pihlajanmarjoista. En olisi halunnutkaan kun en sitä saa. Olen ihan tyytyväinen yksinoloon, vai olenko sittenkään...
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan ikinä joudu kuuntelemaan mitään onnen hehkutuksia, eniten tulee sitä valitusta ja kitinää mitä se mies nyt sanoi tai teki/jätti tekemättä :D
Tämä. Eilen kuuntelin kaupan parkkipaikalla, kun joku pariskunta kinasteli aivan mitättömästä asiasta ja olen taas onnellinen sinkkuudestani.
Helposti :D Tykkään omasta elämästäni.
Tylsiähän ne jutut on 🤭
Kun kuulisikin niistä "onnellisista" parisuhteista. Kyllä ne valtahosa on valitusta siitä että miten se sitä ja miten se ei tätä. Sivusta kun seuraa niin kyllä ihmettelee miten ihmiset vapaaetoisesti elää noin?
En ymmärrä miten ihmiset lähtee moiseen. Kun ajattelee että vain kerran eletään ja sekin rajoitetun ajan, niin kuinka ihmeessä haluaa sen ajan tuhlara sellaiseen? Sen verran olen nuorempana seurustelua yritellyt että tiedän mitä se on. Kokeillut ja opikseni ottanut. Itselleni vapaus on niin kallisarvoinen asia että en todellakaan sitä hukkaan heitä! Oma koti on ihana asia. Ei ketään muuta, vain minä yksin. Nautin olostani.
Päätän lähteä jonnekin, ja lähden. Kukaan ei tenttaa eikä estele eikä kontrolloi. Tulen kotiin kun tulen, menen kun menen. Rahani käytän vain ja ainoastaan itselleni,
Yhden pariskunnan tiedän joka on onnellisia yhdessä. Heillä on sen 12 vuoden aikana mitä yhdessä ovat olleet kaksi sellaista kertaa jonka minä tiedän että ero oli lähellä. Sitähän en tiedä kuinka monta kertaa niin etten niistä ole kuullut. He ovat erittäin hyviä ystäviäni vuosien takaa. Seurustelivat ja asuivat yhdessä 9 vuotta ennenkuin menivät kihloihin. Nyt kesällä vihittiim koska ovat hankkimassa taloa. Lapsia eivät halua, ehkä sekin syys että suhde kestää.
Niin että kyllä niitä onnellisiakin suhteita on, ihan oikeasti onnellisia tai ainakin tyytyväisiä. Miksi kadehtisin heitä - itse en parisuhteeseen halua koska en halua menettää itsenäisyyttäni ja vapauttani. Suon sen kuitenkin heille jotka toisin ajattelvat.
Kyllä parisuhteessakin voi olla vapautta ja omaa rauhaa. Kannattaa valita oikein ja tietää mitä haluaa. Itse en kyllä muutenkaan kuule keneltäkään tutulta valitusta suhteistaan, koska sehän on vaan noloa haukkua ihmistä tai suhdetta, joita on ollut itse määrittelemässä. Eli tavallaan haukkuu myös itseään.
Siis kuka puhuu kaverin kanssa jotain parisuhdejuttuja?
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka puhuu kaverin kanssa jotain parisuhdejuttuja?
Alemmissa sosiaaliluokissa ihan yleistä se, että haukutaan mies kavereilleen. Olettaisin että miehillä sama.
En ja perään ev?