Millaisella todistuksella pääsee opiskelemaan amkiin johonkin insinöörilinjalle?
Todistusvalinnalla siis. Riittääkö keskinkertaiset yo-arvosanat?
Kommentit (18)
Pojalla B:n paperit kirjoituksista, pääsi sisään pääsykokeen kautta. Todistuspisteet olisivat riittäneet syrjäkylillä.
Vierailija kirjoitti:
Pojalla B:n paperit kirjoituksista, pääsi sisään pääsykokeen kautta. Todistuspisteet olisivat riittäneet syrjäkylillä.
Eli C:n papereilla voisi päästä? Myös pitkä matikka C.
Minä pääsin lähes pelkällä yo-todistuksella. Lyhyt matikka L.
Pääsykoe ei älliä ja pänttäämistä vaadi, missä ongelma?
DI
AMK:hon riittää peruskoulun päättötodistus 5:n keskiarvolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin lähes pelkällä yo-todistuksella. Lyhyt matikka L.
Miten voi päästä lähes pelkällä todistuksella?
Vierailija kirjoitti:
DI
Olen ulkomailla, palaan vasta ensi syksynä opintojen alkuun mennessä. Parempi, jos ei tarvitsisi kokeiden takia tulla, ja pääsisi suoraan.
Ei taida päästä pelkillä papereilla jos vaan C
Vierailija kirjoitti:
DI
Pääsykokeeseen ei tarvitse mennä, jos pääsee arvosanoilla sisään.
Eikö sinulla ole älliä, kun tätä et tajua?
Pääsin ilman pääsykoetta, yksi e ja kaksi m:ää
Täältä voitte lukea, miten todistuksen perusteella voi päästä ammattikorkeakouluun:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/todistusvali…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DI
Pääsykokeeseen ei tarvitse mennä, jos pääsee arvosanoilla sisään.
Eikö sinulla ole älliä, kun tätä et tajua?
Etukäteen ei tiedä riittääkö arvosanat kyseisenä vuonna. Siksi kannattaa mennä pääsykokeeseen kaiken varalta.
Luulisi, että insinööri AMK:n alimmat sisäänpääsyn arvosanat on julkaistu netissä.
Ihmettelen kyllä, että miten te olette edes kirjoittaneet lukiosta tai valmistuneet ammattikoulusta kun kirjoitus on noin heikkoa. Itse olen 2010 kirjoittanut äidinkielen I -arvosanalla ja osaan sentään kirjoittaa päätteet oikein.
Otsikossa on ammattikorkeakouluiin, jollain on kommentissa ammattikorkeakouluhon. Toivottavasti ammattikorkeakouluissa opetetaan suomen kieltä enemmän nykyään kuin 2011 kun itse pääsin sisään ja mulla on sentään vaikea lukivika.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että insinööri AMK:n alimmat sisäänpääsyn arvosanat on julkaistu netissä.
Ihmettelen kyllä, että miten te olette edes kirjoittaneet lukiosta tai valmistuneet ammattikoulusta kun kirjoitus on noin heikkoa. Itse olen 2010 kirjoittanut äidinkielen I -arvosanalla ja osaan sentään kirjoittaa päätteet oikein.
Otsikossa on ammattikorkeakouluiin, jollain on kommentissa ammattikorkeakouluhon. Toivottavasti ammattikorkeakouluissa opetetaan suomen kieltä enemmän nykyään kuin 2011 kun itse pääsin sisään ja mulla on sentään vaikea lukivika.
I on kyllä aika huono arvosana :I
Riittää ja pienten kaupunkien inssikoulutuksiin riittää keskitasoa alhaisemmatkin arvosanat.
Vierailija kirjoitti:
Ja saivartelusta täysi kymppi!
IT-tradenomi kiinnostaa myös. Olisiko sinne helpompi päästä?