Italia vai Kreikka?
Ja mitä kohdetta suosittelet jommassakummassa ja miksi?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä palstalla ilmeisesti olekaan matkustelleita paikalla, ei ainakaan kysymissäni maissa.
Saa antaa vinkkejä ja suosituksia myös muista maista/kohteista kuin I&K, tosin tuo lentomatka-aika saisi tosiaan pysyä max 7h pituisena ja lämpöä saisi olla se +20 /+30 välillä.Ap
Mitäs kyselet sitten tällaiselta roskapalstalta?
Parempia vaihtoehtoja riittää, huonompia ei.
Mun mielestä molemmat on kivoja. Italia on mulle tutumpi ja kiinnostavampi, puhun kohtalaisesti italiaa.
Kreikan kieli on niin omalaatuista ettei sitä voi edes arvata. Siellä on täydellinen ummikko.
Kumpaankaan ei tietenkään pidä mennä kesällä läkähtymään.
Vierailija kirjoitti:
Italia
Sardinia tai Sisilia
Saarilla on vaan leppoisaa ja ruoka aivan mahtavaa
Sisilia on kuulemma likainen.
LEFKADA (, Lefkas), Greece Travel video, 4K Travel in Ancient Greece
Vierailija kirjoitti:
Molemmat hienoja kohteita. Kreikka voi olla aloittelevalle matkailijalle helpompi?
Hieno kohde, tuo Italia, ja Kreikka.
Ei sais nauraa mutta..,
Vanha ketju, mutta vastaan jos jotakuta kiinnostaa vielä maiden vertailu.
Pääkaupunkeihin liittyen; Ateena ja Rooma ovat molemmat hienoja, mutta pidän Ateenasta kuitenkin enemmän; tunnelma on rennompi ja kaupunki on tietyllä tavalla metropolimaisempi. Toki kaikenlaisia kaupustelijoita on, ja ihmisiä nukkuu kaduilla patjoilla.
Rooma on mielestäni enemmän turistirysä kuin Ateena. Kaupunki on upea, mutta keskusta on pieni ja joka paikka on täynnä rihkamakojuja.
Ns. Maaseudulla pidän kuitenkin ehdottomasti enemmän Italiasta. Syinä tähän ovat:
-omasta mielestäni parempi ja monipuolisempi ruokakulttuuri
-ystävälliset paikalliset, jotka eivät ole turistivihamielisiä kuten Kreikassa saattavat olla
-maisemat on monipuolisempia
-Italiassa tunnelma on rento, kun taas Kreikassa jopa liian leppoisa; asiat eivät aina toimi eikä tietoa esim. Aikatauluista löydä. Italiassa asiat on saanut aina selvitettyä helpommin.
-englannin taito kaikilla ei ole kummoinen, mutta jos on vaikkapa ranskan tai espanjan taitoa, niin italiaa ymmärtää jonkin verran.
Italia ei kuitenkaan ole mielestäni samalla tavalla tärveltynyt turismista edes siellä Roomassa; Colosseumin vierestä saa autenttisia ruokia alle kympillä, ja kylissä tunnelma on kuin keskiajalta (hyvällä tapaa siis). Kreikassa sen sijaan monet paikat ovat aivan super-turistirysiä, eikä niissä autenttista Kreikkaa ole nähtävissä ainakaan lähietäisyydellä (esim. Kreetan Rethymno).
+ lisäksi Italiaan lentää nopeammin, eikä sää ole vielä touko/kesäkuussa (välttämättä) käristävän kuuma kuten Kreikassa.
Myös Kreikka on kuitenkin passeli lomakohde! Riippuu mitä lomaltaan toivoo.
Ehdottomasti Kreikka! Mulla on listalla 2 maata joihin en enää ikinä mene, toinen on Turkki ja toinen Italia.
Molemmat. Varsin erilaisia eurooppalaisia maita, paitsi ilmastoltaan.
Kreikan saaret on ihania mutta päädyn silti Italiaan, 2. kotikin on siellä.
Syy ensisijaisesti se että Italiasta pääsee näppärästi reissaamaan ympäri Eurooppaa, Kreikka on syrjässä
Molemmat kivoja!Itse olin viime kesänä Capo Vaticanossa Italiassa,sinne ei harmikseni tehdä enää suoria lentoja.Siksi keväällä Kreetalle.
Tykkään molemmista, mutta jos pitäisi valita niin Italian ottaisin. Kreikka on monessa asiassa ihan kehitysmaa. Kaunista siellä on, mukavia ihmisiä ja hyvää ruokaa (viiniä! Voi kun täältä saisi kreikkalaista viiniä), mutta Italiassa on kaikin tavoin upeampaa. Jos kreikkalaiset ihmiset saisi Italiaan, niin en välttämättä kaipaisi Kreikkaan ollenkaan.
Jo yksi kohde täytyy valita niin Napoli Italiassa. Ei ole turha sanonta "Nähdä Napoli ja kuolla". Monipuolista nähtävää ja eläväinen kaupunki, jossa näkyy Italian rosoisuus. Lähijunalla Vesuviuksen tulivuorelle, Herculaneumin ja Pompeijin historiallisille alueille, päiväretket Amalfiin tai Caprille. Parasta pizzaa.
Molemmat ihania. Italiassa olen ollut Sisiliassa, Sorrentossa, Ischialla, Gardalla, Milanossa, Venetsiassa, Barissa, Lido di Jesolossa, Roomassa, Napolissa, Comolla, Caprilla, Dolomiiteilla, Alberobellossa. Paljon on muita turisteja. Helppo matkustaa junalla ja bussilla paikasta toiseen. Haaveena Matera, Toscana,Como ja Sardinia.
Kreikassa olen Santorinilla, Kreetalla Kosissa ja Rodoksella. Haaveissa Kefalonia, Parga, Mykonos, Korfu ja Sivota. Nyt on varattu reissu Rodokselle kun muualle ei oikein pääse huhtikuussa. Kreikassa uimavedet hyviä. Italiassa en ole niin paljon uinut. Tykkään enemmän kreikkalaisesta ruuasta. Kreikka on halvempi. Italiaan paremmat lennot koska on reittilentoja. Ateena esim todella kallis.
Rodoksen kaupunki ensikertalaiselle täynnä lomankulua joka makuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tavernan pitäjän huhuilut suomeksi" tirsk. We have lammasta.
No, viimeksi esim.tuolla Koss:in saarella ihan tervehdittiin suomeksi (oltiin kadun toisella puolen) ja kutsuttiin tulemaan kahville. Ei kiitos.
Ap
Tästä syystä Italia
Riippuu siitä mistä roikkuu eli : mitkä ovat omat kiinnostuksen kohteet, kulttuuri vai aurinkotuoli ja ennen kaikkea mihin ajankohtaan.
Italia ja siellä Sisilia. Kohde Taormina on lempparini maisemien vuoksi.
Kreeta oli todella ihana kun käytiin siellä lokakuussa muutama vuosi sitten. Tosin silloin on jo myrskyjen vaara, mutta meille sattui hieno ja lämmin sää. Meri oli lämmin vielä ja nähtävyyksissä oli todella vähän turisteja. Paikat olivat silti vielä auki, mutta selvästi kesäkauden viimeisiä viikkoja vietiin. Italiassa en ole ollut rantalomalla, Milanossa ja Roomassa olen käynyt ja ne ovat hienoja paikkoja, Rooma teki vaikutuksen.