Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et halua antaa koirasi tervehtiä ja haistella toisia koiria, älä please ota koiraa lainkaan kärsimään itsekkyydestäsi!

Vierailija
14.07.2023 |

Koira on sosiaalinen laumaeläin, jonka luontaiseen käyttäytymiseen kuuluu kiinnostuminen toisia koiria kohtaan, niiden haistelu ja tervehtiminen. Tietysti joskus saatetaan ärähtääkin, mutta ei koskaan vahingoittamistarkoituksessa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin samaa mieltä. Pahimpia on nämä jotka pentuna antavat koiran haistella muita sit yhtäkkiä eivät anna haistella vanhoja koiratuttuja kun yrittävät opettaa ohitusta.

Vierailija
2/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ei sovi kaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna koskaan koirieni haistella vieraita vastaantulevia koiria koska ne ei kuulu meidän laumaan.

Miksi sinä itsekkäänä ihmisenä pidät vain yhtä koiraa vaikka koira on laumaeläin?

Vierailija
4/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä nämä jotka vie isoa koiraa 1 km lenkille.

Luulin että olen huono lenkittäjä kun koiran lenkit 8 - 11 km päivässä.

Vierailija
5/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos koiran rotuominaisuuksiin kuuluu että ei tule aikuisena toimeen etenkään toisten urosten kanssa, kiva siinä sitten "antaa haistella" kun heti on hampaat esillä..

Vierailija
6/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin koirat eivät koskaan ärähtele vahingoittamistarkoituksessa?

Kerro lisää ja avaa ymmärrystäni.

Ehkä siis sekin vapaana juoksennellut koira, joka hiljattain Tampereen Kaupissa raateli muita koiria, oli ihan hiljaa ennen kuin kävi lajitoverinsa kimppuun.

Vierailija
7/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna koskaan koirieni haistella vieraita vastaantulevia koiria koska ne ei kuulu meidän laumaan.

Miksi sinä itsekkäänä ihmisenä pidät vain yhtä koiraa vaikka koira on laumaeläin?

Itsellä on 2 koiraa ja ihana seurata heidän keskinäisiä touhuja.

Meidän koirilla on myös koirakavereita joiden kanssa lenkkeillään.

Jotenkin suloista kun hännät heiluvat kun tunnistavat kaverinsa.

Vierailija
8/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos koiran rotuominaisuuksiin kuuluu että ei tule aikuisena toimeen etenkään toisten urosten kanssa, kiva siinä sitten "antaa haistella" kun heti on hampaat esillä..

Täysin eri juttu mut nämä joilla on seurakoira tai kultainen noutaja tyylinen on ihmeellistä miten kuljetaan pitkin puskia ettei vaan haistele muita koiria.

Vierailija
9/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla parempi ettei sun koira tapaa muita koiria kun itsekin olet noin kireä.

Onhan kirjoittajalla lauma jos siihen laumaan luetaan omistaja. Sekalauma.

Koiran pääsee elämään koiranelämää muiden koirien kanssa.

Vierailija
10/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat pitäisi kieltää siviileiltä, virkakoirat olisi ok.

Vierailija
11/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mun lauma ei sun lauma. me kilpaillaan resursseista sun lauman kanssa, mun pienempi puree ku tuat koiras lähelle.

Vierailija
12/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri juttu mut nämä joilla on seurakoira tai kultainen noutaja tyylinen on ihmeellistä miten kuljetaan pitkin puskia ettei vaan haistele muita koiria.

Tänään tuli tällainen kultsi vastaan ja äijä oli takakireä. Tekee juuri sen 1 km lenkin koiransa kanssa 3 krt pv.

Vierailija
13/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun koira ei tervehdi lenkillä muita koiria. Saattaa nöykätä sun koiraa, ja jos sun koira vastaa siihen niin voi tulla rähinä.

Mun koiralla on tuttuja koirakavereita joiden kanssa leikkii.

Aiemmin oli kaksi koiraa itsellä, mutta toinen piti lopettaa. (Vanhuus)

Sitäpaitsi mun koira on rokottamaton, ei haluta tauteja.

Eikä se kyllä kärsi milläänlailla olostaan.

Vierailija
14/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olen samaa mieltä, mutta oma uroskoira alkoi ärisemään toisille uroksille 2 vuotta täytettyään. Siksi en viitsi juurikaan päästää moikkaamaan muita uroksia. Tämä on itsellekin vähän kaksipiippuinen tilanne, jospa koiranomistajakonkarit osaavat kertoa, miten tästä käytöksestä pääsee eroon (vai pääseekö)? Ennen moikattiin kaikkia halukkaita ja mielestäni se oli hyvää sosiaalistamista.

Vierailija
15/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lähellä on kaksi takakireää muijaa koiriensa kanssa. Eivät anna koiriensa haistella muiden koirien kanssa.

Puhuvat vielä tosi ilkeästi ihmisille.

Varmaan jotain alkavaa mt-ongelmaa

Vierailija
16/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkö takia te koiran otitte että pääsette muita piinaan? en perkele jaksa ottaa aina kuulokkeita päästä kun joku lässyttäjä tahtoo jotain mun koirista.

Vierailija
17/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi koira, niillä on kyllä seuraa toisistaan eivätkä kaipaa tuntemattomien seuraa. Pikemminkin päinvastoin; eivät ulkona hae kontaktia ja väistävät muita koirakkoja. Ja parempi näin, koska tuntemattomien moikkaamisessa on aina riski saada nenäpunkkeja tai muuta ikävää. En näe tuntemattomien tervehtimisessä mitään hyötyä.

Vierailija
18/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli tällainen kultsi vastaan ja äijä oli takakireä. Tekee juuri sen 1 km lenkin koiransa kanssa 3 krt pv.

Mistä sinä toisten ihmisten lenkkien pituuden tiedät?

Vierailija
19/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira, mun lauma, teen mitä itse haluan, minä minä minä ja lopuksi vielä minä.

Vierailija
20/44 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä toisten ihmisten lenkkien pituuden tiedät?

Enpäs kerro sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi