Hallituksen leikkaukset vammaispalveluihin
Mitä luulette saako vammaisilla olla enää tämän hallituksen jälkeen esimerkiksi harrastuksiin ja vapaa-ajalle avustajia?
En ole juurikaan perehtynyt mitä leikkauslista pitää sisällään mutta pelkään työni menettämistä. Teen osa-aikatyötä kahdelle asiakkaalle jotka ovat kehitysvammaisia ja työni on lähinnä harrastuksissa avustamista.
Käsitin että kaikesta "turhasta" oltaisiin leikkaamassa ja oletan että tämän tasoinen hallitus pitää minun työtäni turhana.
Mitähän työpaikalleni käy? Olen todella kiintynyt omiin avustettaviin ja he ovat minulle yhtä tärkeitä kuin oma perhe.
Olen todella surullinen tästä hallituksesta.
Pelkään myös oman toimeentuloni puolesta, palkkani ei ole kovin hyvä mutta pärjään sillä mukavasti yksinasuvana ja hyvin nuukana, pystyn kerran kuussa käymään esimerkiksi ulkona syömässä tai elokuvissa eikä minun tarvitse aina miettiä kaupassa mitä ostan.
Olen kuitenkin huolissani että menetän nämä molemmat paikat ja pelkään samalla niiden puolesta jotka avustajapalveluita tarvitsevat.
Heidän elämänlaadulleen harrastukset ja vapaa-ajan avustajat ovat äärimmäisen tärkeitä, niitä pieniä iloja elämässä.
Miten kukaan julkeaa edes harkita ottaa pois sitä vähää heikoimmilta?
Kommentit (2)
Älä jauha p a s k a a, jankuti jankuti. Mee hoitoon.
Miksi ei saisi? Omalla kustannuksella jokainen saa vaikka ostaa hevosen ja harrastaa ratsastamista.
Kukaan ei ole myöskään ottamassa mitään pois. Ei teillä ole mitään otettavaa. Se että annetaan vähemmän on täysin eri asia.