Montako sataa euroa pitää maksaa arkkitehdille omakotitalon suunnittelusta?
Hinta kiinnostelee. Vai pitääkö hommaan palkata oikea rakennusarkkitehti? Lienee kalliimpi vaihtoehto, mutta ammattitaitoisempi?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Meillä taksaa on n. 200€
tunti
Meillä 150e/h mutta keski-Suomi. Ensimmäiset 5 tuntia menee siihen kun pidetään projektin aloituskokous asiakkaan kanssa ja mennään katsomaan rakennuspaikkaa. Nykyään suunnittelijoilla on niin paljon töitä, että meidän toimisto järjestään käännyttää omakotirakentajat ovelta pois. Ei ole kellään kiinnostusta sotkeutua riitaisaan avioeroprojektiin vuosiksi.
Mikset itse suunnittele? Tai arkkitehdin voisi palkata piirtämään ideoita.
Osta kasa design-lehtiä ja tarkastele talopaketteja.
Minä panostaisin rakennusinsinööriin.
Vierailija kirjoitti:
Osta kasa design-lehtiä ja tarkastele talopaketteja.Minä panostaisin rakennusinsinööriin.
Jep, meillä ainakin tuntuu siltä, että arkkitehdin ainoa homma on tehdä rakennusinsinöörin elämästä helvettiä sekopåisine piirustuksineen.
Vierailija kirjoitti:
2-300€
Mökin suunnittelu maksoi 3000 e ja oli ihan hirveä, mikään ei ollut toiveittemme mukaista. Palkittu arkkitehti kyseessä. Rahat meni ihan hukkaan.
30000€ kun varaat rahaa, niin paperit ja luvat ovat kunnossa. Toinen mokoma liittymiin ja sitten pääset rakentamaan.
Satasilla saat haluamasi hinta-arvion arkkitehdilta.
Ota joltain talofirmalta valmis talopaketti, niin ei tarvitse maksaa arkkitehtille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta kasa design-lehtiä ja tarkastele talopaketteja.Minä panostaisin rakennusinsinööriin.
Jep, meillä ainakin tuntuu siltä, että arkkitehdin ainoa homma on tehdä rakennusinsinöörin elämästä helvettiä sekopåisine piirustuksineen.
Olen opiskellut 10 vuotta kuvanveistoa iltaisin. Ainoa rajoite luovuudelleni on kantavuuslaskelmat. Heittämällä suunnittelen jotain parempaa kuin perusarkkitehti.
Yksi seinä voisi olla pyöreää (osa), kattoikkunaa, fengshui erittöin tarkkaan tutkittu.
Fengshui konsultilla kävisin useamman kerran.
Minirakennukseni pitää olla henkinen temppeli, jäätävä rahasampo. Luonto pitää olla sisällä ja ulkona. Toki kliinisesti. Yksi seinä avautuvaa lasia.
Vierailija kirjoitti:
Ota joltain talofirmalta valmis talopaketti, niin ei tarvitse maksaa arkkitehtille.
Halpa tapa. Ainakin kantavuuslaskelmat kunnossa. Ei romaha.
Pitää katsoa vain, että on oikeisiin ilmansuuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut 10 vuotta kuvanveistoa iltaisin. Ainoa rajoite luovuudelleni on kantavuuslaskelmat. Heittämällä suunnittelen jotain parempaa kuin perusarkkitehti.
Yksi seinä voisi olla pyöreää (osa), kattoikkunaa, fengshui erittöin tarkkaan tutkittu.
Minirakennukseni pitää olla henkinen temppeli, jäätävä rahasampo. Luonto pitää olla sisällä ja ulkona. Toki kliinisesti. Yksi seinä avautuvaa lasia.
Siinä pitää olla intiaaninen tapa elää keskellä luontoa, aasialaista herkkyyttä ja keveyttä, länsimaista modernismia.
En halua neljää suoraa kulmaa seiniin. Yksi seinä pitää olla pyöreä kupera, vaikka tiilistä tehty. Muurarin hankkiminen voi olla vaikein osa.
Sekä pyöreitä ja neliöitä ikkunoita. Antonio Gaudia japanilaisittain.
Henget pääsevät helposti kulkemaan.
25 euroa.
Röökiaskin kanteen piirrettynä.
Jos jotain "kiinnostelee" joku asia, niin tiedän suorilla, ettei kysyjällä ole siihen varaa.
Suomenlinnassa tein kerran erikokoisista kivistä veistoksen. Siinä oli selällään makaava nainen raskaana pallomaha pystyssä. Se olisi voinut olla vaikka kirjasto.
Joukko ranskalaisia pysähtyi tutkimaan veistosta / ajatusta. Tiedä vaikka olisi jossain päin maailmaa kirjastona tai kirkkona.
Vierailija kirjoitti:
Suomenlinnassa tein kerran erikokoisista kivistä veistoksen. Siinä oli selällään makaava nainen raskaana pallomaha pystyssä. Se olisi voinut olla vaikka kirjasto.
Joukko ranskalaisia pysähtyi tutkimaan veistosta / ajatusta. Tiedä vaikka olisi jossain päin maailmaa kirjastona tai kirkkona.
Aloitin jo aamulla ja ahersin kokopäivän teoksen kimpussa. Noin viisituhatta erikoista kiveä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti maa. Pallomaha olisi upea keskus, katetraali. Eri toiminnot haarauruvat raajoihin. Pää olisi organisaation johtokeskus. Kelaa nyt!
Porvoon alueella noin 150€ maksaa.
Mäkin osaan piirtää talon! Maksaa 150€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minirakennukseni pitää olla henkinen temppeli, jäätävä rahasampo. Luonto pitää olla sisällä ja ulkona. Toki kliinisesti. Yksi seinä avautuvaa lasia.Siinä pitää olla intiaaninen tapa elää keskellä luontoa, aasialaista herkkyyttä ja keveyttä, länsimaista modernismia.
En halua neljää suoraa kulmaa seiniin. Yksi seinä pitää olla pyöreä kupera, vaikka tiilistä tehty. Muurarin hankkiminen voi olla vaikein osa.
Sekä pyöreitä ja neliöitä ikkunoita. Antonio Gaudia japanilaisittain.
Henget pääsevät helposti kulkemaan.
Neliöt ja kuutiot ovat meidän aikamme vitsaus.
Elementtitalo on modernismin halpa kulmakivi.
Entisaikaan ihmiset asuivat mitä erikoisen muotoisissa taloissa. Vatupassia ei ollut.
Toki puu on aika suoraa, lauta. Vinoon kauniisti muuraaminen on erittäin haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain "kiinnostelee" joku asia, niin tiedän suorilla, ettei kysyjällä ole siihen varaa.
Päässäs on varaa. Mielikuvitus on voimavara.
Meillä taksaa on n. 200€
tunti