Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely miehen kanssa

Vierailija
13.07.2023 |

Mieheni on aina riitatilanteissa erittäin joustamaton ja syyttelee, nimittelee, ei näe mitään vikaa itsessään yms. Olen itse yrittänyt kehittyä ja ottaa toista lähestymistapaa ja mm. eilen riitamme yhteydessä sanoin rakastavani häntä ja että tulen todella surulliseksi hänen huonosta käytöksestään. Ei mitään vastausta. Tämä kaikki siis kirjallisesti, koska hän pakenee aina välittömästi paikalta, jos meillä on erimielisyyksiä.

Mies myös rikkoo kaikki sopimuksemme ja suunnitelmamme, jos suuttuu jostain (ja mielestäni kyse on todella pikkuasioista mistä suuttuu). Esim, tänään jäi sitten suunnitelmamme päiväreissu väliin, koska ei halua minun pilaavan lomaansa. Ja syynä siis eiliseen suuttumiseen oli se, että kommentoin yhtä asiaa, jossa hän oli aiemmin toiminut väärin (toivoen, että hän ei niin enää toimisi).

Olen lopenuupunut hänen aikuislapsimaiseen käytökseensä, olisiko kellään vinkkiä mitä voisin tehdä (erota en haluaisi)?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisestä miehestä on kyse? Ap:n kommenttien perusteella voin sanoa että, tuo vaan pahenee iän myötä. Edessä tulee olemaan pitkä, kivinen ja vuoristoradan täytteinen tie. Sitäkö haluat? Välillä osaa mies olla hyvinkin ihana, ja onnistuukin siinä, ennenkuin järjestää kohtauksen tyhjästä ja keksii sinusta niin paljon loukattavaa kuin mahdollista. Vuosi sitten sain kerättyä itsetuntoni rippeet ja jätin miehen. Hänestä oli siihen mennessä paljastunut pari mielenterveysongelmaa ja alko-ongelma. Hän ei halunnut niihin ammatti-apua ja minä taas en osannut auttaa.

Vierailija
42/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tyypit on aina sellaisia että kun anataa takaisin samalla mitalla ollaan täysin pöyristyneitä. En ymmärrä että eivätkö tunista omaa käytöstään vai mikä on etteivät tajua ettei ole ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erota et haluaisi - miksi?? Mies on hirveä ja suhde todella myrkyllinen, ei ole mitään syytä jäädä siihen.

Vierailija
44/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska viimeksi hän on pyytänyt anteeksi?

Vierailija
45/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia samassa tilanteessa kuin Ap. Nytkin parhaillaan tilanne päällä, että mies huutaa ja haukkuu. Olen vähitellen tajunnut että olin aivan liian riippuvainen miehestä, halusin niin kovasti uskoa hänen olevan se ainut oikea. Mutta lopulta aloin turtua miehen käytökseen. Ja sitten aloin tehdä töitä itsenäisyyteni eteen. Yhtäkkiä aloin muistaa kuka olin ennen miehen tapaamista. Aloin taas pitää itsestäni. Tajusin, että minä en voi pakottaa miestä käyttäytymään paremmin. Rajojen asettaminen ei ole sitä, että asettaa rajat toiselle. Ne rajat pitää asettaa itselle. Pitää olla valmis lähtemään suhteesta jos sinua ei kohdella hyvin. Mies ei kunnioita sinua, koska on huomannut, että sinua voi kohdella miten vaan. Eli vinkkinä, kunnioita itseäsi, ala miettiä kuka olet ilman miestä. Ei sun tarvitse juuri nyt päättää erosta. Mutta ala rakentaa henkistä itsenäisyyttäsi. Älä päästä ketään henkisesti tai taloudellisesti asemaan, jossa olet riippuvainen. Se valitettavasti tarkoittaa myös, ettei voi täysillä sitoutua tai rajattomasti rakastaa. Käy ulkona, näe ystäviä, harrasta ja liiku. Pidä itsestäsi huolta. Katsele muita miehiä. Elä kuin olisit taas sinkku. Älä siis petä, mutta keskity itseesi ja tee asioita jotka kehittävät itsetuntoasi. Pieni flirtti muiden kanssa kummasti piristää. Lopulta voi olla, että miehesi huomaa jonkin muuttuneen, ja ehkä alkaa kunnioittaa sinua. Älä silti ota häntä enää takaisin siihen asemaan, että tulet taas riippuvaiseksi. Se, että mies muuttuisi ei kuitenkaan saa olla toimintasi tavoite. Tavoite on keskittyä itseensä ja rakastaa itseään niin, että tarvittaessa lähtee suhteesta. Ei mies kunnioita sinua jos et kunnioita itseäsi. 

Vierailija
46/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas runsaasti liikkeellä täydellisiä naisia.

Vierailija
47/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosia samassa tilanteessa kuin Ap. Nytkin parhaillaan tilanne päällä, että mies huutaa ja haukkuu. Olen vähitellen tajunnut että olin aivan liian riippuvainen miehestä, halusin niin kovasti uskoa hänen olevan se ainut oikea. Mutta lopulta aloin turtua miehen käytökseen. Ja sitten aloin tehdä töitä itsenäisyyteni eteen. Yhtäkkiä aloin muistaa kuka olin ennen miehen tapaamista. Aloin taas pitää itsestäni. Tajusin, että minä en voi pakottaa miestä käyttäytymään paremmin. Rajojen asettaminen ei ole sitä, että asettaa rajat toiselle. Ne rajat pitää asettaa itselle. Pitää olla valmis lähtemään suhteesta jos sinua ei kohdella hyvin. Mies ei kunnioita sinua, koska on huomannut, että sinua voi kohdella miten vaan. Eli vinkkinä, kunnioita itseäsi, ala miettiä kuka olet ilman miestä. Ei sun tarvitse juuri nyt päättää erosta. Mutta ala rakentaa henkistä itsenäisyyttäsi. Älä päästä ketään henkisesti tai taloudellisesti asemaan, jo

Jotenkin sitä vana kaipaa sopua ja rauhaa elämään ja alkaa sitten sovittelemaan.

Vierailija
48/48 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuosia samassa tilanteessa kuin Ap. Nytkin parhaillaan tilanne päällä, että mies huutaa ja haukkuu. Olen vähitellen tajunnut että olin aivan liian riippuvainen miehestä, halusin niin kovasti uskoa hänen olevan se ainut oikea. Mutta lopulta aloin turtua miehen käytökseen. Ja sitten aloin tehdä töitä itsenäisyyteni eteen. Yhtäkkiä aloin muistaa kuka olin ennen miehen tapaamista. Aloin taas pitää itsestäni. Tajusin, että minä en voi pakottaa miestä käyttäytymään paremmin. Rajojen asettaminen ei ole sitä, että asettaa rajat toiselle. Ne rajat pitää asettaa itselle. Pitää olla valmis lähtemään suhteesta jos sinua ei kohdella hyvin. Mies ei kunnioita sinua, koska on huomannut, että sinua voi kohdella miten vaan. Eli vinkkinä, kunnioita itseäsi, ala miettiä kuka olet ilman miestä. Ei sun tarvitse juuri nyt päättää erosta. Mutta ala rakentaa henkistä itsenäisyyttäsi. Älä päästä

Saat sopua ja rauhaa kun eroat luonnehäiriöisestä mieslapsesta.