Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen numero soittaa

Vierailija
13.07.2023 |

Onko muille tullut soittoja? Puhelin oli äänettömällä ja ite olin nukahtanut sohvalle päikkäreille.

En odota puhelua ja en ole tehnyt mitään laitonta, kuka se voisi olla?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksityisiin numeroihin ei voi soittaa takaisin, olin siis nukkumassa kun tämä numero soitti

Ap

Ongelmasi on? En oikein tajua jos ei siinä ollut numeroa, niin ethän sinä siihen voi soittaa. Jos jollakin on kiireistä asiaa, niinkö ne laittavat sitten vaikka tekstiviestiä.

Kuulostat siltä, että odotat ihastukseltasi puhelua. Muuten tuskin olisit noin varpaillasi.🌸

Vierailija
22/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

09424-alkuisilta kuulemma tarjotaan halpaa lainaa pankin nimissä ja kysytään henkilötietoja. Ei ole minulle tullut, mutta kaverille tuli kun tapasimme.

Muutama päivä sitten laitoin aspi tili hakemuksen, voiskohan liittyä siihen ja nyt missasin sen

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Sinulla näyttää olevan hieman puutteita puhelimen käytössä, niin nyt voin kertoa sinulle soittajan olleen vaimosi pikkuserkku tai sitten joku muu,

Vierailija
24/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vastaa, hyvänen aika. Jännittääkö sanoa haloo?

Hienosti osaat lukea

Osaan lukea? Sulle on tullut puhelimeesi soitto, ja idioottina päädyit kyselemään tänne, kuka se oli. Vaikea sanoa. Seuraavalla kerralla koita vastata, tai get over it.

Kaiva pillusta ne hiekat pois, jestas te ootte äkäsiä täällä. "Puhelin oli äänettömällä ja ite olin nukahtanut sohvalle päikkäreille." Vsi etkö ymmärrä lukemaasi?

Selvennys, minä nukuin kun tämä yksityinen numero soitti, puhelin oli äänettömällä ja yksityisiin ei voi soittaa takaisin

Niin.

Sitten et soita.

Tai voithan aloittaa ihan alusta. Mikäs nummero olis eka. Niinhän Se misterbean teki -ja onnistui lopulta.

Vierailija
25/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka toinen päivä varoitellaan mediassa, ettei tuntemattomiin numeroihin saa vastata eikä soittaa takaisin.

Vierailija
26/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksityisiin numeroihin ei voi soittaa takaisin, olin siis nukkumassa kun tämä numero soitti

Ap

Ongelmasi on? En oikein tajua jos ei siinä ollut numeroa, niin ethän sinä siihen voi soittaa. Jos jollakin on kiireistä asiaa, niinkö ne laittavat sitten vaikka tekstiviestiä.

Kuulostat siltä, että odotat ihastukseltasi puhelua. Muuten tuskin olisit noin varpaillasi.🌸

Aika lapsellista menoa sulla ainakin. Miten tota terapian/saamisen laita? Jos noin pahasti häiritsee jos joku kysyy netissä kysymyksen?😂. Suosittelen lämpimästi molempia nii ehkä susta tulis vähän tasapainoisempi jolla ei mee heti pata jumii, jos joku kysyy jotain

Ap

Vierailija
27/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

09424-alkuisilta kuulemma tarjotaan halpaa lainaa pankin nimissä ja kysytään henkilötietoja. Ei ole minulle tullut, mutta kaverille tuli kun tapasimme.

Muutama päivä sitten laitoin aspi tili hakemuksen, voiskohan liittyä siihen ja nyt missasin sen

Ap

Hmmm.

Saattaahan se olla, tai saattaa olla olematta. Terveisin, pankkineidin kristallipallo

Vierailija
28/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joka toinen päivä varoitellaan mediassa, ettei tuntemattomiin numeroihin saa vastata eikä soittaa takaisin.

Mikä puhelin sulla on jos yksityiseen numerion voi soittaa takaisin? Ei ainakaan One plussalla voi

Ap

Vierailija
29/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tai muu viranomainen soittaa aina yksityisestä. Eivätkä todellakaan ala lähettelemään mitään tekstareita niille, jotka eivät uskalla vastata.

Kaverini sai postissa kolmen viikon kuluttua kirjeen, missä kerrottiin ikävä diagnoosi ja saatesanat, että välittömästi hakeuduttava hoitoon.

Oisko kannattanut aloittaa hoito ajoissa? Entäjos posti ois tapansa mukaan hukannu kirjeen?

ja kaveri muka ei osanut odottaa soittoa?

Vierailija
30/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hmmm.

Saattaahan se olla, tai saattaa olla olematta. Terveisin, pankkineidin kristallipallo

Ei Aspia menetä yhden soiton missaamisellla.

Kysy siltä tai odota.

Terveisin, pankkineiti ja kristallipallo

Vierailija
31/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketä" ei soita. Provohan tää tietenkin on, mutta hiton ärsyttävä.

Vierailija
32/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat niin estyneitä että joo, jännittävät ja ahdistuvat puhelinsoitosta jopa.

Vierailija
33/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ketä" ei soita. Provohan tää tietenkin on, mutta hiton ärsyttävä.

Ai anteeks olisiko tän pitänyt olla "korvaa eka sana lauseessa pierulla" tai "pesetkö jauhelihasi" tyyppisiä että olis sua miellyttänyt? Harmi etten nyt sitä varten tullut tänne

Vierailija
34/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat niin estyneitä että joo, jännittävät ja ahdistuvat puhelinsoitosta jopa.

Ja ne toiset eivät osaa lukea tai ymmärtää lukemaansa. Olisi kannattanut koulussa jo sun saada apua siihen, niin ehkä nyt voisit ymmärtää lukemaasi. Apua saa vielä, älä huoli

Ap

Vierailija
35/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi soittaa aina yksityisestä numerosta. Eli jos tulee puhelu yksityisestä numerosta, enkä halua jutella anoppini kanssa, en vastaa.

Vierailija
36/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri tai muu viranomainen soittaa aina yksityisestä. Eivätkä todellakaan ala lähettelemään mitään tekstareita niille, jotka eivät uskalla vastata.

Kaverini sai postissa kolmen viikon kuluttua kirjeen, missä kerrottiin ikävä diagnoosi ja saatesanat, että välittömästi hakeuduttava hoitoon.

Oisko kannattanut aloittaa hoito ajoissa? Entäjos posti ois tapansa mukaan hukannu kirjeen?

Kyllä minulle on lääkäri soittanut ihan näkyvästä numerosta. En nyt ala spekuloimaan, että mikä on yleinen käytäntö tms., mutta ei pidä paikkaansa, että soittaisi "aina" yksityisestä. 

Vierailija
37/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi säätää numeronsa sellaiseksi, että se ei näy kun siitä soitetaan. Tekstiviestissä se silti näkyy.

Vierailija
38/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon numero jos olen sattunut vastaamaan niin on aina puhelinkauppias tyrkyttämässä jotain. Jos tilaa kotiinkuljetuksen niin sen tietää kun posti varmistaa ja yleensä tekstiviestillä koska sopii tuoda lähetyksen. 

Jos jollain on todella tärkeää asiaa niin luulisi nykyään tajuavan laittaa ensin tekstarin millä asialla soittelee kun puhelin kauppiaat ja kaikenmaailman huijarit ovat todella kasvava ongelma. 

Se joka ei laita ensin tekstaria millä asialla soittelee niin ei ole mitään todellista asiaakaan. Lääkärilleen voi sanoa heti etten sitten vastaa tuntemattomiin numeroihin jotenka tekstiviesti ensin. Luulisi niidenkin jo jojotain tajuavan ettei vanhuksetkaan uskalla tuntemattomiin numeroihin vastailla. Äidilleni soitettiin eikä hän uskaltanut vastata niin lääkäri lähetti tekstiviestin jotta hän uskalsi vastata mutta olisi laittanut heti ensimmäisenä sen tekstarin kuka soittaa, millä asialla ja mistä numerosta. 

Minä en jaksa tätä kamalaa määrää puhelinkauppiaita lässyttää niille jatkuvasti etten osta puhelimessa mitään vaan lyön heti luurin korvaan ja kun ne aloittaa raivokkaan myyntipuheensa heti saamatta mitään sanaa väliin. 

Vierailija
39/40 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitti yksityinen numero tänään ja en vastannut. En ole käynyt lääkärissä, ei ole teinejä, joten en ymmärrä, miksi minulle kukaan viranomainen soittelisi yhtään mitään. Kaikki viranomaistiedotukset, kuten vaikka veropäätös, tulee perille aina siten, että saan spostin, jossa käsketään kirjautumaan omaveroon. Miksi joku random viranomainen nykypäivänä alkaisi soitella yhtään mitään?

Kun vielä ansiosidonnaisella olin, TE-soitot tuli aina 0209-numerosta ja tämä nimenomaan kerrottiin, että alku on tuo. 

Kyllä ne suurimmaksi osaksi siis kaupustelijoita tai kalastelijoita (automaatti soittaa moneen numeroon) on, ellei nyt varsin tiedä odotella lääkärin tai muun soittoa. 

Vierailija
40/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frendille soitti myyjä et josset oota puhelua tuskin se on tärkee puhelu

Minulle ei ole soitelleet myyjät yksityisestä numerosta enää reilusti yli kymmeneen vuoteen. Nykyään näkyy aina numero, sillä eihän kukaan enää vastannut, kun eka oletus oli, että on myyjä. Nykyään yksityisistä numeroista soittavat mulle terveydenhoitoon ja muihin hyvinvointialueen asioihin liittyvät tahot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi