Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri lakkasi tervehtimästä

Vierailija
13.07.2023 |

Onpahan erikoista.

Siis ei todellakaan olla mitenkään läheisiä. Samassa rapussa asutaan ja tähän mennessä on kohdatessa tervehditty ja kenties muutama sana vaihdettu; ei sen enempää.

Ja nyt sama naapuri on tullut useamman kerran vastaan ja esittänyt, ettei ole minua huomaavinaankaan. (Ja kyse ei voi olla siitä ettei olisi oikeasti huomannut minua.)

No pikku juttu, mutta vain hitusen ihmetyttää, että mistä moinen, kun ei meidän välillä ole myöskään mitään erityistä tapahtunut.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä huvittavilla tyypeillä on jotain hampaan kolossa ja kuvittelevat sillä mörköilyllään jotenkin napauttavan, vaikka todellisuudessa tekisi mieli nauraa kippurassa moisille. Minäkin kun juttelin seinänaapurin pariskunnalle ekakertaa, niin nainen se siinä nauravaisesti jutusteli ja mies oli aika vihaisen näköinen ja vähäsanainen. Kerran tervehti vaikeasti sen jälkeen kun tuli vastaan ja sitten tuota samaa että aivan kuin en olisi olemassakaan. Taisi niin ottaa miehisen egon päälle kun eukko jutteli naapurin miehelle. M33

Alapeukuista päätellen tervehtimiskyvyttömiä murjottajia palsta täynnä, mikä ei sinällään yllätä :D

Tai sitten heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta kaltaisesi pakkomielteiset yksilöt.

Vierailija
22/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä vaan on esim. masennuskausi tms. menossa? Itsellä ollut joskus sellainen, että pystyn kyllä esim. käymään töissä ja olemaan ulospäin ihan ok, mutta en  uskaltanut sanoa mitään kenellekään, en edes tervehtiä, koska pelkäsin että olisin purskahtanut itkuun enkä olisi saanut sitä loppumaan. Töistä sain tehtyä lähinnä pakolliset rutiinihommat, muuhun kyennyt. 

Tai voihan kyse olla jostain muustakin, mitäpä sitä arvailla, tuntematon ihmiminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on että suomalainen pakonomaisesti on tervehtimässä ihmisiä jotka eivät haluakaan nähdä sinua?!

Vierailija
24/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on että suomalainen pakonomaisesti on tervehtimässä ihmisiä jotka eivät haluakaan nähdä sinua?!

Sitä kutsutaan tuolla suuremmassa maailmassa käytöstavoiksi.

Vierailija
25/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä huvittavilla tyypeillä on jotain hampaan kolossa ja kuvittelevat sillä mörköilyllään jotenkin napauttavan, vaikka todellisuudessa tekisi mieli nauraa kippurassa moisille. Minäkin kun juttelin seinänaapurin pariskunnalle ekakertaa, niin nainen se siinä nauravaisesti jutusteli ja mies oli aika vihaisen näköinen ja vähäsanainen. Kerran tervehti vaikeasti sen jälkeen kun tuli vastaan ja sitten tuota samaa että aivan kuin en olisi olemassakaan. Taisi niin ottaa miehisen egon päälle kun eukko jutteli naapurin miehelle. M33

Alapeukuista päätellen tervehtimiskyvyttömiä murjottajia palsta täynnä, mikä ei sinällään yllätä :D

Tai sitten heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta kaltaisesi pakkomielteiset yksilöt.

Ihmisten tervehtiminen on mielestäsi pakkomielteistä? Johan nyt tulee kaikenlaista diagnoosia hyville käytöstavoille moukilta.

Vierailija
26/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tervehtiminen on mielestäsi pakkomielteistä? Johan nyt tulee kaikenlaista diagnoosia hyville käytöstavoille moukilta.

Kyseessä ei ole hyvät käytöstavat, jos toinen on ilmaissut, ettei tervehtiminen kiinnosta ja silti sitä yhä jatkaa yrittäen saada toista taipumaan tahtoonsa.

Eikä sitä tervehtimättömyyttä seuraava selän takana määkiminen asiasta/tervehtimättömän henkilön haukkuminen.

Kaukana hyvistä tavoista.

Ei luulisi olevan niin isosta asiasta kyse, että olisi edes tarpeen vatvoa asiaa, jos joku ei halua tervehtiä vaan jatkaisi omaa elämäänsä kunnioittaen toisen tahtoa asian suhteen, mutta ei, sehän on näköjään suorastaan pakkomielle joillekin mt -potilaille (normaalia, täysijärkistä asia ei voisi vähempää kiinnostaa)...

Vierailija
27/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole hyvät käytöstavat, jos toinen on ilmaissut, ettei tervehtiminen kiinnosta ja silti sitä yhä jatkaa yrittäen saada toista taipumaan tahtoonsa.

Eikä sitä tervehtimättömyyttä seuraava selän takana määkiminen asiasta/tervehtimättömän henkilön haukkuminen.

Kaukana hyvistä tavoista.

Ei luulisi olevan niin isosta asiasta kyse, että olisi edes tarpeen vatvoa asiaa, jos joku ei halua tervehtiä vaan jatkaisi omaa elämäänsä kunnioittaen toisen tahtoa asian suhteen, mutta ei, sehän on näköjään suorastaan pakkomielle joillekin mt -potilaille (normaalia, täysijärkistä asia ei voisi vähempää kiinnostaa)...

Hyvät käytöstavat tosiaan loppuu siihen kun se toinen kieltäytyy noudattamasta niitä.

Vierailija
28/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran moikkasin tollasta ihme mököttäjää jolla on selvästi jotain minua vastaan, nyt en enää moikkaa vaikka tekisikin mieli sanoa aina kohdatessa että HV. Onhan tuo nyt tosi outoa käytöstä kun pitäisi esittää kuin toista ei ole olemassakaan.

Vierailija
29/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen homma oman naapurini kanssa.

Muuttaessani omakotitaloalueelle oltiin hyvä naapureita, juteltiin kohdattaessa, auteltiin toisiamme puolin ja toisin, lainailtiin työkaluja ym.

Sitten yhtäkkiä naapuri lakkasi moikkaamasta kun olttin yhtä aika pihassa, kun tulin ovesta ulos, lymysi jossain autonsa takana ja ilmiselvästi välteli kohtaamista.

Aikani ihmettelin että mitähän tässä nyt oikein tapahtuu ja kun kerran tulin autolla kotipihaan näin naapurin omalla tontillaan ja menin kysymään, että onko jokin hullusti.

Kerroin että pidin häntä hyvänä naapurina ja jos olin jollakin tavalla huomaamattani tehnyt jotain typerää, loukannut häntä jollakin tavalla, pyydän anteeksi, eikä se ole missään nimessä ollut rarkoitukseni.

Naapurin selitti ettei mitään sellaista ollut tapahtunut joten ojensin käteni ja kättelimme "rauhan" merkiksi.

Seuraavana päivänä sama perseily jatkui entisenlaisena.

En ymmärrä, mutta jätin hänet siitä lähtien omiin oloihinsa ja annan lymyillä autonsa takana persevako vilkkuen aina kun liikun tontillani :-)

Vierailija
30/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran moikkasin tollasta ihme mököttäjää jolla on selvästi jotain minua vastaan, nyt en enää moikkaa vaikka tekisikin mieli sanoa aina kohdatessa että HV. Onhan tuo nyt tosi outoa käytöstä kun pitäisi esittää kuin toista ei ole olemassakaan.

Narsistit tykkää harrastaa puhumattomuutta ja toisen ihmisarvon alentamista, siitä tulee heille parempi mieli

Vierailija
31/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä haluta tervehtiä sellaista naapuria, joka ei itsekään tervehdi. Kokemuksia on myös ilkeilevistä naapureista, joihin on paras pitää välimatkaa. Tälle alueelle näitä onkin pesiytynyt useampi. 

Että onkin juuri sinun ympärille kasaantunut useampi huono naapuri. Peiliin katsomisen paikka?

Vierailija
32/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ottaa itseensä jos naapuri tervehtii tai ei tervehdi?

En ymmärrä😳

Vierailija
33/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä😳

En ymmärrä ajatuksenkulkua, että jos pihalla tulee naapuri vastaan ja tervehtii, niin valitsee olla tervehtimättä ja antaa itsestään mahdollisimman huonon kuvan. Käyttäytyykö samoin kaupan kassallakin eikä sanaakaan heru tervehtivälle kassalle tai kenellekään.

Vierailija
34/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä😳

En ymmärrä ajatuksenkulkua, että jos pihalla tulee naapuri vastaan ja tervehtii, niin valitsee olla tervehtimättä ja antaa itsestään mahdollisimman huonon kuvan. Käyttäytyykö samoin kaupan kassallakin eikä sanaakaan heru tervehtivälle kassalle tai kenellekään.

Kassa tervehtii kuuluu työnkuvaan.

Jos naapuri ei tervehdi kun minä tervehdin, ajattelen aina että se on sen naapurin ongelma ei minun

Itse jatkan tervehtimistä, kun on opetettu sen kuuluvan käytöstapoihin.

Vierailija
35/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jeesin uutta naapuria tyyliin että kerroin missä on pesutupa kun kysyi. Pari sanaa vaihdettiin ja asiallisesti kerroin missä se on. Sitten naapuri totesi kun nähtiin seuraavan kerran että löysi sen pesutuvan ja vastasin siihen että hyvä juttu. 

Sen jälkeen alkoi tyyliin mulkoilemaan minua ja suhtautumaan oudosti eli tervehtii mutta lähes väkinäisesti. En ole seuraan tuppautuva ja annan kaikkien elää omaa elämäänsä. Ihmetytti vaan moinen ??

Vierailija
36/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä minunkin naapurini on ilmaa minulle. Vuosikausia kuuntelin kaikenmaailman naukumista heiltä (lapseton pari), sitten hirtti kiinni ja sanoin suorat sävelet.

Muistuttelin kotirauhasta. Ihanan rauhallista nyt. Ei tarvitse edes tervehtiä.

Jotkut eivät vain sovi kerrostaloon. Jos ei hyväksy mitään muiden ääniä, tms elämään kuuluvaa, niin omakotitaloon mars.

Mitenkä lopetit muiden kotirauhan häiritsemisen. Tekikö se hyvää itselläsi kiinni hirttämisen. Miksi et itse mennyt omakotitaloon. Itsekkäät, muita huomioon ottamattomat ihmiset eivät kuulu mihinkään asumismuotoon kaupungissa ja lähiöissä. Ne joutaisivat maaseudulle missä ei ole naapureita ihan lähellä. 

Mitä siis meteliä kerrostalossa te tuotitte. Jotkut lapsiperheelliset ovat ihan sairaita kun siellä huudetaan yötä päivää ja niin itsekkäitä että ne saa tehdä ihan mitä lystää. Muiden pitää antaa niille terrorisoiville lapsiperheille rauha tehdä ihan mitä lystää. Annas ollakkaan jos joku uskaltaa arvostelemaan tai antamaan samalla mitalla meteliä takaisin niin saa jopa tappouhkauksia. On tullut koettua tämmöistä. 

Lapsiperheellisellä on niin kusi noussut päähän että tarvitsee nujertaa ihan kaikki muut ihmiset ettei niillä ole mitään merkitystä ja lapseton on ihan punainen vaate ja kaikkein pahin ihminen joka ei saa sanoa tai arvostella ollenkaan. Minä jolla on lapsia niin olen ainoastaan kuningas ja sellaisessa asemassa joka saan tehdä mitä lystää. Tämmöinen asenne sinullakin näyttää olevan. 

Vierailija
37/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kävi myös noin ja epäilen, että johtuu vain siitä uskovaisten lähimmäisenrakkaudesta kun tämä vanhoillislestadioilainen väki sai tietää että olen paha pakana. Siispä olen täysin ilmaa nyt heille.

Mikään ei ole pahempaa kuin uskovaisten kultit, siellä omissa jengeissä hoilataan kaikkea hienoa rauhaa ja rakkautta, sitten kun tulee vääränlainen ihminen vastaan niin ovat että hyi v*ttu älä kato sitä

Suurimpia syyllisiä sotiin ja kauheuksiin maailmassa historian aikana ovat olleet juuri nämä hyviksiä leikkivät kultit, jotka eivät katso klubinsa ulkopuolisia edes ihmisiksi.

Vierailija
38/40 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuri ei tervehdi kun minä tervehdin, ajattelen aina että se on sen naapurin ongelma ei minun

Itse jatkan tervehtimistä, kun on opetettu sen kuuluvan käytöstapoihin.

Miten viitsit tervehtiä käytöstavatonta moukkaa kerrasta toiseen yksipuolisesti? Kuin helmiä nakkoisi sioille.

Vierailija
39/40 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen. Mitä etäisempi naapuri niin sen parempi.

Vierailija
40/40 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut mukana sen häiritsemisessö tai jossain muissa laittomuuksissa sitä kohtaan? Jos se vaikka tietäö ettö olet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä