Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi "onko myynnissä?" kyselijät

Vierailija
13.07.2023 |

Siis onko torissa tämmösiä ihmisiä, jotka vaan etsii ilmoituksia ja kirjoittaa tota mantraa? Ei ole elämässä muuta, kun että pääsis taas kirjoittamaan jollekin "onko myynnissä?" Ilmoitus julkaistu klo. 16:30, niin ensimmäinen "onko myynnissä" kysymys tulee klo. 16:33. Vattu ei ole! Myin sen alle 3min ja ostaja kävikin jo noutamassa sen. Varsinkin kun torilta menee parhaimillaan yli puoli tuntia julkaista ilmoitus. Toiseksi yli puoleen on ihan sama vastaako noihin vai ei, kun se "on" vastaus ei johda mihinkään.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen torissa kaupankäynti oli ihan sujuvaa, tein siellä paljon ostoja ja myyntejä.

- Nykyisin on tullut juuri noita, jotka kysyvät 'onko vielä?' eivätkä vastaa, vaikka on tuote myynnissä. He saattavat olla myös ulkomaalaisia, koska lauseet ovat aina noin lyhyitä.

- Ja sitten on niitä, jotka kyselevät kaikki yhteystiedot, sopivat kauppa-ajan ja minuuttia ennen sovittua aikaa peruvat kaupat. Nämä voivat olla tietojenkalastelijoita, koska tätä tapahtuu epätavallisen paljon nykyään.

Ymmärrettävää on, jos joskus kauppakumppanille tulee äkillinen este, mutta ei se ole noin yleistä, että jatkuvasti tulisi viimehetken 'esteitä'.

Molemmissa tapauksissa kulutetaan myyjän aikaa turhaan. 

- Sitten on niitä ostajia, jotka peruvat kaupat koppavaan sävyyn sen takia, että myyjä ei ole 10 minuutin sisällä ehtinyt vastata. Myyjät ovat yksityisiä ihmisiä, joilla ei ole myymälää ja palveluhenkilökuntaa, vaan he tekevät kaupat muun elämän ohessa. Sen vuoksi on outoa perua kaupat noin lyhytjänteisesti, sekin voi olla pelkkää kiusantekoa.

Vierailija
62/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kusjpiä kyselee. Ja vain kusjpiämyyjä ei poista ilmoitustaan jos on jo muynyt.

Ostajaehdokas voi ilmoittaa ostavansa tavaran ja lupaa maksaa tilille. Se ei kuitenkaan näy tilillä heti - jos koskaan. Ei ole mitään järkeä poistaa ilmoitusta ennen kuin myyjä on saanut maksun.

Eihän tuotetta ole silloin vielä myyty. Mitä vastaat tuollaisessa tilanteessa kun joku toinen haluaisi tuotteen ostaa josta sinulla on vielä rahat saamatta ? "Ostaisin tuotteen", -Minä en myy.

Onko tuote vielä vapaana? -jos tämä kenen kanssa kauppaa teen ei maksa sitä vuorokauden sisällä niin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajille vinkiksi, myyjänä olen huomannut tuon "onko vapaana" tai "vieläkö myynnissä" lauseen spämmäyksen niiltä, jotka eivät enää koskaan sen jälkeen vastaa mitään. Luultavasti he kopioivat tätä lausetta huvikseen kaikkiin ilmoituksiin. Tiedä sitten mitä tästä saa irti. Tai sitten ne ovat samoja botteja jotka fb-marketplacessa laittavat tuon jälkeen linkin kuriiripalveluihin, mutta tori sensuroi nuo viestit.

Sen sijaan ne, jotka muotoilevat viestin eri tavalla (esim. moi, ostan jos on vielä vapaana!), ovat niitä jotka vastailevat tuon viestin jälkeenkin. Kannattaa siis muotoilla se oma viesti eri tavalla jos haluaa varmemmin myyjältä vastauksen.

Hohhoijaa. Minä kyllä kysyn aina edelleenkin "onko tuote vielä saatavilla" ja se on sitten sinun häpeäsi, jos kunnollinen ostajaehdokas menee sivu suun.

Siinähän kysyt, sinunkin kaupankäyntiäsi tässä yritettiin helpottaa :D älä sitten marise kun myyjät sivuuttavat viestisi, kun ovat saaneet saman lauseen 10 muultakin.

Kyllä torissa tavaraa riittää, ja sellaisilla myyjillä jotka ovat oikeasti myymässä eikä vain sivuuttelemassa ostajien viestejä.

Vierailija
64/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiassa ei olisi mitään ongelmaa jos ne prkeleen myyjät vaivautuisivat poistamaan ilmoituksen jos kohde on jo myyty.

Sun ei tartte kysellä erikseen onko myynnissä. Se myy sen sulle, jos on myynnissä ja jos taas ei, niin se laittaa että meni jo tai ghostaa. Ghoustausta tartte jäädä moneksi tunniksi odottelemaan, jos köydät jostain saman tuotteen, niin ostat sit sen. Suno onko myynnissä kommentti on täysin turha.

En osta jos en saa lisätietoja. Ostan vasta sitten kun asiasta on sovittu, ja tuote sellainen kuin tarvitsen. En sano OSTAN jos en ole varma asiasta. Olen varma asiasta kun myyjän kanssa on keskusteltu niin että speksit ovat tiedossa. Siksi aloitan aina että onko vielä myynnissä, jos siihen ei vastata, oletan ettei ole saanut viestiä, ei halua siihen vastata, tai tuote on jo mennyt. Jokainen näistä oletuksista saa minut ostamaan muualta, joten ei väliä vastaatko vai et, en osta kuitenkaan jos et vastaa viestiini.

Vierailija
65/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen torissa kaupankäynti oli ihan sujuvaa, tein siellä paljon ostoja ja myyntejä.

- Nykyisin on tullut juuri noita, jotka kysyvät 'onko vielä?' eivätkä vastaa, vaikka on tuote myynnissä. He saattavat olla myös ulkomaalaisia, koska lauseet ovat aina noin lyhyitä.

- Ja sitten on niitä, jotka kyselevät kaikki yhteystiedot, sopivat kauppa-ajan ja minuuttia ennen sovittua aikaa peruvat kaupat. Nämä voivat olla tietojenkalastelijoita, koska tätä tapahtuu epätavallisen paljon nykyään.

Ymmärrettävää on, jos joskus kauppakumppanille tulee äkillinen este, mutta ei se ole noin yleistä, että jatkuvasti tulisi viimehetken 'esteitä'.

Molemmissa tapauksissa kulutetaan myyjän aikaa turhaan. 

- Sitten on niitä ostajia, jotka peruvat kaupat koppavaan sävyyn sen takia, että myyjä ei ole 10 minuutin sisällä ehtinyt vastata. Myyjät ovat yksityisiä ihmisiä, joilla ei ole myymälää ja palveluhenkilökuntaa, vaan he tekevät kaupat muun elämän ohessa. Sen vuoksi on outoa perua kaupat noin lyhytjänteisesti, sekin voi olla pelkkää kiusantekoa.

Eihän kauppaa vielä ole tehty jos on vasta kysytty että onko myynnissä vielä. Tuosta syystä aina ensin yhteys ilman ostolupausta. Ei tule väärinkäsityksiä.

Minä sanon aina että soittaa kun on kadun x ja y risteyksessä, niin tulen siitä sitten hakemaan. Näen tuohon risteykseen ikkunastani. Ja prepaid on käytössä myyntiä ja muuta asiointia varten, eli omaa numeroa ei tarvi antaa.

Vierailija
66/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kukaan vielä kiskaissut herneitä nenään, kun olen kysellyt onko tuote vielä myynnissä. Aina on kaupat saatu tehtyä sen jälkeen. Minusta kuulostaa oudolta "ostan tämän".

Vierailija
67/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostajille vinkiksi, myyjänä olen huomannut tuon "onko vapaana" tai "vieläkö myynnissä" lauseen spämmäyksen niiltä, jotka eivät enää koskaan sen jälkeen vastaa mitään. Luultavasti he kopioivat tätä lausetta huvikseen kaikkiin ilmoituksiin. Tiedä sitten mitä tästä saa irti. Tai sitten ne ovat samoja botteja jotka fb-marketplacessa laittavat tuon jälkeen linkin kuriiripalveluihin, mutta tori sensuroi nuo viestit.

Sen sijaan ne, jotka muotoilevat viestin eri tavalla (esim. moi, ostan jos on vielä vapaana!), ovat niitä jotka vastailevat tuon viestin jälkeenkin. Kannattaa siis muotoilla se oma viesti eri tavalla jos haluaa varmemmin myyjältä vastauksen.

Hohhoijaa. Minä kyllä kysyn aina edelleenkin "onko tuote vielä saatavilla" ja se on sitten sinun häpeäsi, jos kunnollinen ostajaehdokas menee sivu suun.

Siinähän kysyt, sinunkin kaupankäyntiäsi tässä yritettiin helpottaa :D älä sitten marise kun myyjät sivuuttavat viestisi, kun ovat saaneet saman lauseen 10 muultakin.

Kyllä torissa tavaraa riittää, ja sellaisilla myyjillä jotka ovat oikeasti myymässä eikä vain sivuuttelemassa ostajien viestejä.

Hieno homma ihan kaikille, jos ostat sellaiselta myyjältä joka jaksaa viestikaupalla arvioida onko tuote sinun mielestä enemmän beige vai sittenkin vaaleanruskea.

Vierailija
68/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiassa ei olisi mitään ongelmaa jos ne prkeleen myyjät vaivautuisivat poistamaan ilmoituksen jos kohde on jo myyty.

Juuri näin, noin puolet ilmoituksista mitä kyselen, niin on joko myyty tai varattu.

Joten tottakai kysyn ensin että onko vielä tarjolla ennen kuin alan kysyä mistä ja milloin voi hakea.

Vierailija
69/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa myyntipaikoissa pitää olla joku ammattilainen. Kauheasti on lyhenteitä, eikä saa kysyä mitä ne tarkoittavat. Olin ostamassa joltain jotain mielestäni melko kallista (parisataa) ja aloitin muutamalla lauseella, ihminen sai jonkun raivarin, että ei hänellä ole aikaa millekään kohteliaisuuksille, että hän on työmatkalla tässä ja jotain ja ilmoitteli minua jonnekin. No, en sitten ostanut. Jos on noin hysteerinen ja ensin itse vastaa viestiin ja sitten ei olekaan aikaa juuri silloin vastata, niin ei kai se nyt minun vikani ole? Aikaa oli kuitenkin haukkua minua ja tehdä ilmoituksia ylläpidolle. Pitäköön tunkkinsa. En ostele netin  myyntipalstoilta mitään, kun käytös ja käsitykset ovat tuollaisia. En tahdo joutua vastaavien hyökkäysten kohteeksi enää koskaan.

Vierailija
70/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan ostajana tällaisen viestin: onko tuote vielä myynnissä, ja jos on, niin ostan sen. Laitatko tilinumerosi.

Vierailija
71/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kusjpiä kyselee. Ja vain kusjpiämyyjä ei poista ilmoitustaan jos on jo muynyt.

Ostajaehdokas voi ilmoittaa ostavansa tavaran ja lupaa maksaa tilille. Se ei kuitenkaan näy tilillä heti - jos koskaan. Ei ole mitään järkeä poistaa ilmoitusta ennen kuin myyjä on saanut maksun.

Törkeää pitää ilmoitusta, jos et ole enää myymässä. Laita tuolloin edes se varattu teksti, niin ei tarvi turhaan kysellä. 

Vierailija
72/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skippaan kaikki myynti-ilmoitukset, joissa ei ole suoraa puhelinnumeroa. Paljon nopeammin saa kaupat sovittua puhelimessa, kuin viestein.

Eli skippaat kaikki? Torissa kun ei ole enää puhelinnumeroita näkyvissä.

Minä taas en koskaan anna puhelinnumeroa enkä soita kellekään. Kaupat teen vain ja ainoastaan viesteillä torin kautta. Jää todisteet kaikesta. Suurin osa on tervepäisiä mutta ihan järjetön määrä mielenvikaisia mahtuu joukkoon.

Vierailija
73/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat myyjät jotka roikottavat myytyjä tuotteita myynnissä ja eivät vastaa, jos heiltä kysyy, onko tuote vielä myynnissä. Pahimmillaan tuote roikkuu kysymyksen jälkeenkin viikkoja myynnissä. Ei ole vaikeaa poistaa myynnin jälkeen ilmoitusta.

Vierailija
74/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat myyjät jotka roikottavat myytyjä tuotteita myynnissä ja eivät vastaa, jos heiltä kysyy, onko tuote vielä myynnissä. Pahimmillaan tuote roikkuu kysymyksen jälkeenkin viikkoja myynnissä. Ei ole vaikeaa poistaa myynnin jälkeen ilmoitusta.

Tai sitten vaan tapasit sen myyjän, joka ei vastaa tyhjiin kyselyihin

Vierailija
75/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole ollut noin hankalia kauppoja, kun mitä tämän ketjun perusteella voisi päätellä. Vaikka kuinka yrittää laittaa tiedot ilmoitukseen, niin usein ostajaehdokkaalla on jotain kysyttävää. Ja se on ihan ok. Viestittelyn aikana myös syntyy jonkunmoinen käsitys vastapelurista noin niinkun maksuakin ajatellen. En tiedä mitä nämä kyselijöihin kyllästyneet myyvät ja vaikuttaako se myös ostajakunnan järjenjuoksuun tms. Itse myyn vain kympeistä ylöspäin maksavaa tavaraa, en esim. vaatteita. Lisäksi pyrin aina laittamaan sellaisen hinnan, että menee pikaisesti kaupaksi. 

Vierailija
76/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ei tartte kysellä erikseen onko myynnissä. Se myy sen sulle, jos on myynnissä ja jos taas ei, niin se laittaa että meni jo tai ghostaa. Ghoustausta tartte jäädä moneksi tunniksi odottelemaan, jos köydät jostain saman tuotteen, niin ostat sit sen. Suno onko myynnissä kommentti on täysin turha.

En osta jos en saa lisätietoja. Ostan vasta sitten kun asiasta on sovittu, ja tuote sellainen kuin tarvitsen. En sano OSTAN jos en ole varma asiasta. Olen varma asiasta kun myyjän kanssa on keskusteltu niin että speksit ovat tiedossa. Siksi aloitan aina että onko vielä myynnissä, jos siihen ei vastata, oletan ettei ole saanut viestiä, ei halua siihen vastata, tai tuote on jo mennyt. Jokainen näistä oletuksista saa minut ostamaan muualta, joten ei väliä vastaatko vai et, en osta kuitenkaan jos et vastaa viestiini.

Sunkin tapauksessa se "onko myynnissä" viesti on täysin turha. Jos haluat lisätietoa, niin misi et kysy lisätietoa jo siinä ekassa viestissä?

Vierailija
77/85 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin antamassa tavaraa siis ilmaiseksi, ja laitoin että en varaa. Silti ensimmäinen kyselijä laittoi viestiä että pääsee hakemaan heti, mikä osoite. Kerroin osoitteen ja sanoin, että tulen alas vastaan. Noin puolen tunnin päästä tulee viesti "vapautan".... Ei jumakauta, estoon meni!

Vierailija
78/85 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli sellainen tapaus, että joku kyseli, onko vapaana.sanoin on.ei kuulu mitään ostajasta.kysyin muutaman päivän päästä, oletko kiinnostunut.ei mitään vastausta.silmä silmästä, tein kyselijälle saman tempun.heh.

Vierailija
79/85 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 30e arvoisia tavaroita ei tosiaan kannata työssäkäyvän ihmisen edes yrittää myydä.

Ei aivan pidä paikkaansa!

Itse ostin 10 € hinnalla tuotteen, joka oli käytetty, mutta vastaava uusi maksaisi ehkä 150€.

Sovin kaupat samaksi illaksi, kun olin bongannut myynti-ilmoituksen tori.fi:ssä.

Myyjä kertoi, että on muuttamassa, ja ilmeisesti halusi vähentää muuttokuorman minimiinsä myymällä kaikenlaista, mitä ei enää ennen muuttoa tarvita.

Muuton jälkeen ehkä ostaa vastaavan uuden tilalle.

Myyjä asui ns. arvoalueella, eli ilmeisesti hyvätuloiset tekevät juuri noin - heille käytetyn myynti halvalla ennen muuttoa ja vastaavan uuden osto muuton jälkeen ei ole ongelma... väheneepähän se muuttokuorman kantamistyö.

Jos on niin hyvätuloinen, että tuollaiseen on varaa, niin noin pääsee helpommalla.

Itse mietin, menenkö autolla  vai julkisilla... mutta kun katsoin kartasta alueen, niin päätös oli selvä: juna+raitiovaunu palveli tässä parhaiten.

Autolla voisi mennä, mutta parhaimmillaan tulisi maksettavaksi pysäköintimaksu - ilmaista parkkipaikkaa ei tuolla arvoalueella varmasti löydä.

Ja jos ei löydä kohtuuhintaista maksullistakaan paikkaa, niin väärinpysäköinnissä on riskinä se, että tulee maksettavaksi joko pysäköintivihemaksu (Kaupunki) tai yksityisoikeudellinen valvontamaksu (Parkkipate ja vastaavat).

Onneksi raitiovaunulla pääsi ehkä 25 m päähän myyjän asuinpaikan alaovesta - ja saatiin tehtyä kaupat - ei ongelmia.

Ei pidä tehdä kaupanteosta vaikeata. Annoin itse myyjälle numeron, niin myyjä tekstasi oman numeronsa, jolloin pystyin soittamaan alaovelta, että olen paikalla.

Onneksi tässä tapauksessa kaupat sujuivat hyvin, eikä kummallekaan osapuolelle tullut mitään ongelmaa.

Epärehelliset ostajat/myyjät ovat sitten kokonaan eri asia.

Esim. ostajat, jotka väittävät maksaneensa jonkun täysin keksityn maksupalvelun kautta, tavoitteena varastaa myyjän pankkitunnukset!

Jossain lehdessä oli juttua, kun joku vintedissä myynyt menetti rahansa, kun vilpillinen ostaja antoi myyjälle linkin pankkitunnuksia varastavalle web -sivulle. Tai myyjät, jotka myyvät tuotteita, joita ei ole olemassa.

Vierailija
80/85 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin profiileita. Turhaan kysyjillä on ihan sama tuote myynnissä, mutta paljon kalliimmalla. Kysyvät, onko halvempi vielä tarjolla. Huvittaa, kun osa yrittää tyrkyttää loppuunkäytettyjä kenkiä kovalla hinnalla.  Itse myyn siistejä parilla eurolla. Silti jotkut luulevat, että lähden niitä ilmaiseksi tuomaan toiselle puolelle kaupunkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme