Tori.fi "onko myynnissä?" kyselijät
Siis onko torissa tämmösiä ihmisiä, jotka vaan etsii ilmoituksia ja kirjoittaa tota mantraa? Ei ole elämässä muuta, kun että pääsis taas kirjoittamaan jollekin "onko myynnissä?" Ilmoitus julkaistu klo. 16:30, niin ensimmäinen "onko myynnissä" kysymys tulee klo. 16:33. Vattu ei ole! Myin sen alle 3min ja ostaja kävikin jo noutamassa sen. Varsinkin kun torilta menee parhaimillaan yli puoli tuntia julkaista ilmoitus. Toiseksi yli puoleen on ihan sama vastaako noihin vai ei, kun se "on" vastaus ei johda mihinkään.
Kommentit (85)
Itse kysyn aina ensiksi "onko myynnissä". Moni juttu oikeasti voi mennä ihan minuuteissa kaupaksi/kauppoja tehdään heti, kun ilmoitus on laitettu. Myös moni roikottaa myytyjä tuotteita siellä...
Tori ei poista heti ilmotuksia.
Viesteissä on myös ollut häiriöitä, eivät mene perille.
Kyselijähän ei välttämättä huomaa katsoa, koska ilmoitus on laitettu. Ja, yllätys, tavarat saattavat mennä kaupaksi ihan minuuteissa. Viimeksi kun itse myin, niin ekaan kymmeneen minuuttiin tuli kolme kyselyä, niin aika pian sai sanoa, että sua ennen on jo kyselty. Puoleen tuntiin tuote oli jo myyty.
Vierailija kirjoitti:
Skippaan kaikki myynti-ilmoitukset, joissa ei ole suoraa puhelinnumeroa. Paljon nopeammin saa kaupat sovittua puhelimessa, kuin viestein.
Torissa ei SAA enää julkaista puhelinnumeroita. Ne aktiivisesti kieltää sen, koska huijarit huijaa muualle viestittelemään;
Ihan siis 100% varma etten vastaa, jos laitat että ota yhteyttä minun puhelimeen. Joka kerta kun laittanut whatsappiin tai tekstarin, alkaa tulla niitä "hei maksoin jo tuotteen tähän huijauskuriiripalveluun, mene tästä linkistä ja kirjaudu niin saat rahasi".
Kaupankäynti torissa tai ei kaupankäyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa ei olisi mitään ongelmaa jos ne prkeleen myyjät vaivautuisivat poistamaan ilmoituksen jos kohde on jo myyty.
Tai jos sinä vaan laitat sen "ostan tämän", ja se vastaaja sitten ihan samalla lailla myy sulle tai poistaa sen ilmoituksen?
En voi ostaa tuoteta joka on jo myyty mutta ilmoitusta ei ole poistettu. Poista ilmoitus kun tavara ei ole enää myynnissä.
No kuin vaan, itse olen vaan lopettanut vastaamasta noihin "onko myynnissä". Kyselijä ei ole ikinä oikeasti ostamassa mitään, kunhan kuluttaa aikaa toria selaillen.
Okei. Mä olen kyllä monesti ostanut, vaikka kysynkin aina ensiksi "onko vielä myynnissä" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa ei olisi mitään ongelmaa jos ne prkeleen myyjät vaivautuisivat poistamaan ilmoituksen jos kohde on jo myyty.
Tai jos sinä vaan laitat sen "ostan tämän", ja se vastaaja sitten ihan samalla lailla myy sulle tai poistaa sen ilmoituksen?
En voi ostaa tuoteta joka on jo myyty mutta ilmoitusta ei ole poistettu. Poista ilmoitus kun tavara ei ole enää myynnissä.
No kuin vaan, itse olen vaan lopettanut vastaamasta noihin "onko myynnissä". Kyselijä ei ole ikinä oikeasti ostamassa mitään, kunhan kuluttaa aikaa toria selaillen.
Ei sun tarvi vastata. Sehän se syy onkin miksi kysellään. Jos ei halua tavarasta eroon niin saahan sitä olla vastaamatta ostajille :D Ihmettelen tosin miksi sitten edes valittaa asiasta.
He eivät ole ostajia. Itse myin vähän aikaa sitten sohvan, ja sain useamman "vieläkö on myynnissä?" kyselyn. Vastasin samantien että on, mutta nämä eivät koskaan palanneet asiaan. Botteja tai trolleja.
No tottakai olen ostaja, en muuten kyselisi. En myöskään voi vastata että ostan tämän jos myyjältä puuttuu minulle olennaiset tiedot myymästään tavarasta. Jos tavara on edelleen myynnissä ja saan vastauksen siihen mitä kysyn, niin sitten tietenkin ostan. En kuitenkaan kysele tarvitsemiani tietoja jos myyjä ei vastaa mitään kysymykseen onko tavara enää edes myynnissä. Silloin totean että ei varmaan ole, ja ostan sellaiselta joka vastaa. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kysyn aina ensiksi "onko myynnissä". Moni juttu oikeasti voi mennä ihan minuuteissa kaupaksi/kauppoja tehdään heti, kun ilmoitus on laitettu. Myös moni roikottaa myytyjä tuotteita siellä...
Mäkin kysyn usein, onko myynnissä. Kirjotan kyllä jotain muutakin sen lisäksi. Ja aina olen ostamassa. Usein myyjä vastaakin ja kaupat on onnistuneet.
Otetaan esimerkkinä hyväkuntoinen ja -hintainen lasten Tripp Trapp -syöttötuoli. Menee kaupaksi sillä sekunnilla, kun ilmoituksen laittaa. Moni muukin tuote on hyvin haluttuja ja hyvät löydöt ns. kiven alla, niin moni kärkkyy näitä heti Torissa. Eli ei ollenkaan tyhmää kysyä "onko vielä saatavilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skippaan kaikki myynti-ilmoitukset, joissa ei ole suoraa puhelinnumeroa. Paljon nopeammin saa kaupat sovittua puhelimessa, kuin viestein.
Torissa ei SAA enää julkaista puhelinnumeroita. Ne aktiivisesti kieltää sen, koska huijarit huijaa muualle viestittelemään;
Ihan siis 100% varma etten vastaa, jos laitat että ota yhteyttä minun puhelimeen. Joka kerta kun laittanut whatsappiin tai tekstarin, alkaa tulla niitä "hei maksoin jo tuotteen tähän huijauskuriiripalveluun, mene tästä linkistä ja kirjaudu niin saat rahasi".
Kaupankäynti torissa tai ei kaupankäyntiä.
OK. Enpä tiennyt tuota. Ilmankos en ole torissa saanut enää kauppaa tehtyä, kun kenelläkään ei ole numeroa. En siis itse jaksa myydä siellä mitään, aikoinaan olen ostanut jotain.
Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on ihan joka myyntitilanteessa aivan samanlaista: hiplaajat, tinkaajat, turhan kyselijät ja ostoaikeissa olevat. Meistä jokainen syyllistyy ihan varmasti norkoiluun kaupoissa ja vain katselee ja sitten lähtee. En oikein käsitä, miten jokin tori.fi muuttaisi ihmisiä yhtään sen fiksummaksi? JOs ei oma kantti kestä asiakkaita on mahdollisuus myös antaa tavaraa kierrätyskeskukseen.
Torissa myynti on kyllä ihan hirveetä touhua. Aivan turhia kyselijöitä on 95% viesteistä, ei aikomustakaan ostaa mitään, kunhan tuhlaavat ihmisten aikaa noilla viesteillä. Pari kertaa on mennyt hermo ja olen nakannut kamat roskiin, ei sentään mitään arvokasta.
Laitat 5e tuotteen myyntiin niin tulee (oletettavasti) tinkausviesti missä lukee vaan "4e". Vaikka myisi 2e niin tuo henkilö ei mitään osta.
Suurin osa kai poistuu muutaman kuukauden sisällä, mutta näyttää siellä olevan jostain syystä jopa viime vuoden heinäkuisia ilmoituksia:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan ilmoituksen siinä vaiheessa, kun rahat ovat tilillä. Turhan usein tulee viesti, että ostan tämän. Kun laitan maksutiedot, ei tapahdu mitään eli yhteydenpito päättyy siihen. Siksi myynnissä on tuotteita, joiden kaupankäyntiprosessi on kesken,
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kai poistuu muutaman kuukauden sisällä, mutta näyttää siellä olevan jostain syystä jopa viime vuoden heinäkuisia ilmoituksia:)
Joista osa voi olla edelleen myynnissä. Minä löysin just Ikean lipaston meidän mökin naapurista ja ilmoitus roikkunut lokakuusta 2022.
En tiedä miksei se ollut mennyt.
Ihan hyvä avaushan toi on.
Samalla tarkistaa että myyjä on kuulolla.
Alle 30e arvoisia tavaroita ei tosiaan kannata työssäkäyvän ihmisen edes yrittää myydä. Se säätö ja turhiin kysymyksiin vastailu, ei jaksa eikä saa mitään vaivanpalkkaa siitä, että ostajat saa sanottua 2h sovitun kauppakellonajan päästä ettei ehtineet, mutta kävisikö huomenna uudestaan?
Hyväntekeväisyyskirpparille vaan.
"Haluaisin ostaa tuotteen". Ei ole vaikeaa. En myöskään jaksa enää vastailla näille " onko myynnissä" kyselijöille. Ilmoituksissani vielä aina lukee että ilmoitus poistuu heti kun tuote on myyty.
Osalla ei kai ole muuta elämää kuin spämmätä viestejä toriin. Se on kyllä todella kummallista.
Laitat siihen ilmoitukseen valmiiksi että on myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy ja varmennat vielä että et myy kyselijöille.