Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä stressi ja paha olo ruokailun takia.

Vierailija
12.07.2023 |

En olisi uskonut että päästyäni normaali painoiseksi minun suhteeni ruokaan ja ylipäänsä syömiseen lopulta muuttuisi niin kieroutuneeksi. Minulla on lääkkeetön kakkos tyypin diabetes ja olen hoitanut sitä liikunnalla ja ruokavaliolla, mutta koska minua on peloteltu diabeteksen liitännäis sairauksista. Olen ollut syömisen kanssa niin varovainen ja stressaantunut että melkein en uskalla syödä ollenkaan. Söin pari päivää sitten puolikkaan korvapuustin ja muutaman karkin, jonka jälkeen minulle tuli hirveä syyllisyyden tunne ja stressi, mittasin kaksi tuntia siitä verensokerini ja se oli 8.5, mutta siitä 20 minuuttia sokeri oli tippunut tasan kuutoseen, mutta mieleni koko ajan pyörii vain tuon ison luvun ympärillä. Liikun ja jumppaan päivässä monta kertaa ja teen sitä enemmän jos olen sortunut syömään jotain kiellettyä. Yritän vain syödä 2 tai 3 kertaa päivässä, en mitään kello kuuden jälkeen illalla. Läheiseni ovat jo huolestuneet mahdollisesta syömishäiriöstä ja laihtumisesta, vaikka yritän selittää että haluan vain pitää sokerini kurissa keinolla millä hyvänsä. Tiedän hyvin että Suomessa diabetes ohjeet ovat huonoja, joten en tiedä mistä saisin keskustelu apua kaikkeen tähän mitä päässäni tapahtuu ja ruokailuun, koska pystyn tiedostamaan että minulla on jo sairas suhtautuminen syömiseen.

Anteeksi avautumiseni, minun oli vaan jonnekin saada purkaa pahaa oloani. Jotkut päivät ovat raskaita ja masentavia kun tajuan mitä kaikkea en enää saa syödä tai asioista mistä en saa enää nauttia, koska jos nautin, voin tulevaisuudessa menettää raajani, näköni tai henkeni kiitos heikkouteni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattoman raskasta tekstiä luettavaksi, opettelepa ne yhdyssanat ja kappalejako ennen seuraavaa avautumistasi, kiitos.

Vierailija
2/5 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa syömishäiriölle:

Suhtautumisesi ruokaan ei ole terveellä pohjalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollisuutta mennä terapeutille puhumaan tästä? Täältä nimittäin tulet saamaan trolleja kimppuusi, joka vain pahentaa oloasi entisestään (kuten jo ensimmäinen komentti tuossa todisti). Tai sitten ravitsemusterapeutille, joka voi laatia kanssasi sellaisen suunnitelman, että ei tarvitse stressata. Suosittelen joka tapauksessa ihan ammattilaisen puoleen kääntymistä, koska syömishäiriöt voi helposit kehittyä noin. Hankalia asioita, mutta oikean ihmisen kanssa läpikäytynä ne voi setviytyä

Vierailija
4/5 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mahdollisuutta mennä terapeutille puhumaan tästä? Täältä nimittäin tulet saamaan trolleja kimppuusi, joka vain pahentaa oloasi entisestään (kuten jo ensimmäinen komentti tuossa todisti). Tai sitten ravitsemusterapeutille, joka voi laatia kanssasi sellaisen suunnitelman, että ei tarvitse stressata. Suosittelen joka tapauksessa ihan ammattilaisen puoleen kääntymistä, koska syömishäiriöt voi helposit kehittyä noin. Hankalia asioita, mutta oikean ihmisen kanssa läpikäytynä ne voi setviytyä

Kai tässä on oikeasti pakko etsiä ravintoteraupetti itselle. Halusin jonnekin avautua ensin tunteistani koska tänään on ollut taas henkisesti sellainen päivä että tekisi mieli lyödä pää johonkin ja mahdollisimman lujaa. Tulkoot trollit kimppuuni, pystyn hyvin olemaan välittämästä heistä. Sen on hassua että aina ajattelin että en voisi sairastua syömishäiriöön, mutta näköjään se voi salakavalasti kehittyä ilman että sitä huomaa.

Vierailija
5/5 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa syömishäiriölle:

Suhtautumisesi ruokaan ei ole terveellä pohjalla

On se pakko myöntää, se että kadun suurimman osan ajasta jokaista suupalaa ja pelkään että syön jotain väärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme