Hussein Al- Taee kirjotukset unohdettiin. Riikka Purran kirjotuksia pidetään anteeksiantamattomina. Johtuen puolueista, mitä henkilöt edustaa.
Husseinin kirjoitukset sai jäädä unholaan ja asia oli käsitelty SDP:n mielestä. Nyt Riikka Purran 15 vuoden takaisia kirjotusta ei voi unohtaa eikä hyväksyä. Ristiriistaista?
SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtman kertoi tuolloin, että ryhmä on tyytyväinen al-Taeen selvitykseen ja anteeksipyyntöön. Asian todettiin olevan loppuunkäsitelty.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/12c23a7b-073a-476d-881f-58fbecc52…
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutku Hussen... Niin mutku kaikki muutkin... Niin mutku....
Niin makaa kuin petaa.
Tämä on hyvä pitää mielessä niin Husseinin, niin Jussin ja niin myös Riikan.
Mitä kerran nettiin laitat, on sieltä esiin kaivettavissa. Ehkä huomenna, ehkä kolmenkymmenen vuoden päästä...
Samoin myös Antin täytyy muistaa. Miksi et maininnut Anttia?
Voin mainita Antinkin. Ihan sama koskee häntäkin.
Ero on siinä, että Antti oli yhtenä kuvassa, useamman henkilön seurassa, joista yksi tai kaksi (siis ei Antti itse) tekee natsitervehdyksen, tai sitä muistuttavan. Tyypit kuvassa alle 20- vuotiaita.
Riikka kirjoitti tekstit itse, yli kolmekymppisenä, korkeakoulutettuna, vaiheessa jota itse kuvaa ajaksi " jolloin hänen poliittinen ajattelunsa sai suuntansa". 2 päivää Kauhajoen kouluammuskelun jälkeen fantasioi lähibussissa ammuskelulla....
Huomaatko eron?
Ei sillä, tuskin Anttikaan tuota kuvaa tulee nostamaan päällimmäiseksi CeeVeessä, jos johonkin hommiin hakee..
En huomaa eroa. Sen sijaan ylimielinen suhtautuminen asiaan näkyy selvästi. Miksi Antti kieltää asialla pilailun kun on itse syyllistynyt samaan?
Jos et huomaa eroa niin voi voi.
No, seuraus tästä tulee olemaan se että persut ( vaihteeksi) hajoaa kahteen tai useampaan osaan. Kai olet jo puolesi valinnut?
Jos Antin tilalla kuvissa olisikin joku per su, niin vieläkö vähättelisit asiaa? Vastauksen toki jo tiedän, mutta annetaan sun nyt sädekheä pään päällä parempana ihmisenä vastata.
Jos olisi ollut joku tavallinen persu, niin mitä väliä mutta jos kyseessä olisi joku äärioikeistolaisista kirjoituksistaan tunnettu persu niin ehkä olisin voinut jotain sanoakin. Konteksti ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa julkisesti tästä keskustella. Oikeiden puolueiden jäsenet, kuten Antti, saa paheksua Ylellä nasdeilua. Kun itse jää pari päivää myöhemmin kiinni nolosti samoista asioista, niin yle vaikenee. Riikka taas lynkataan perusteellisesti.
Ns. naamiaiset on vähän eri tason nasseilua kuin persujen nasseilu ja tiedät sen itsekin varsin hyvin, mitä nyt Halla-kultti vaan vaati rimpuilemaan ja tekemään itsestään hölmön palstoilla.
"Ns. naamiaiset". Tässä todellakin kiteytyy, miten vihervasemmisto näkee olevansa muiden yläpuolella. Demarin nasseilu ja ho moille naureskelu on vain opiskelijan "naamiaspilaa", ja sitä paitsi nuoruuden kuvien levittäminen on väärin ja itseasiassa vika onkin kuvien levittäjässä.
Sinä se jaksat alentaa itseäsi ja tehdä itsestäsi lapsellisen jankkaajan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa julkisesti tästä keskustella. Oikeiden puolueiden jäsenet, kuten Antti, saa paheksua Ylellä nasdeilua. Kun itse jää pari päivää myöhemmin kiinni nolosti samoista asioista, niin yle vaikenee. Riikka taas lynkataan perusteellisesti.
Ns. naamiaiset on vähän eri tason nasseilua kuin persujen nasseilu ja tiedät sen itsekin varsin hyvin, mitä nyt Halla-kultti vaan vaati rimpuilemaan ja tekemään itsestään hölmön palstoilla.
"Ns. naamiaiset". Tässä todellakin kiteytyy, miten vihervasemmisto näkee olevansa muiden yläpuolella. Demarin nasseilu ja ho moille naureskelu on vain opiskelijan "naamiaspilaa", ja sitä paitsi nuoruuden kuvien levittäminen on väärin ja itseasiassa vika onkin kuvien levittäjässä.
Se pikku ero, että niissä kuvissa oli teini-ikäisten kännibileet, Purra kirjoitteli ihmisten tappamisesta 31-vuotiaana yliopiston käyneenä aikuisena.
Toivoin, että Antin, demareiden ja koko vihervassareiden kaksinaismoralismia olisi käsitelty mediassa enemmän. Onhan se nyt melko huvittavaa, että vakavana soimataan nasseilupilasta ja sitten itse jäädään kiinni samasta asiasta. Hätäisesti homma selitellään opiskelijoiden pilaksi ja asia lakaistaan maton alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te osaatte ton marttyyrihomman. Justhan pääministeri ja moni muu poliitikko sanoi, että Purran anteeksipyyntö oli hieno asia ja että tästä jatketaan hallitustyötä yhdessä. Jos anteeksipyyntö ei ole ollut riittävä tai uskottava kaikille, ei se tarkoita sitä, että teko olisi ollut anteeksiantamaton yleisesti. Toisille se on, toisille se ei ole, aivan kuten Hussein Al- Taeenkin kohdalla.
En ihan saa selvää, mitä tarkoitat, mutta Al-Taeen ura poliitikkona siis tuhoutui ikiajoiksi, vaikka oli vain rivikansanedustaja. Purra saa näköjään jatkaa keskeisenä ministerinä ja vallankäytön huippupaikalla.
Altaeen poliittinen ura tuhoutui vasta kun hiukan ennen vaaleja joku Suomen arabiyhteisöstä kertoi tiedotusvälineille että i s l a m i s t i de-santti altaee lietsoo vihaa suomalaisia kohtaan yrittäen saada muut muslimit tähän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä se jaksat alentaa itseäsi ja tehdä itsestäsi lapsellisen jankkaajan..
En alenna. Toivoisin vaan avoimempaa keskustelua, miksi nazeilu on demareidelle sallittua opiskelijahuumoria.
älkääny yhtä hullua puollustako toisella :D ollaan kohta kaikki hulluja. ja putoshan Al- Taee eduskunnasta. äänestäjien nää päätökset kuuluukin tehdä vaaliaikaan, toivoisin vaan pidempää muistia ihmisille ja ettei toimi puolueen fanina niin saadaan joku päivä ihan toimiva sakki sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa.
Mitä kerran nettiin laitat, on sieltä esiin kaivettavissa. Ehkä huomenna, ehkä kolmenkymmenen vuoden päästä...
Ero on siinä, että Antti oli yhtenä kuvassa, useamman henkilön seurassa, joista yksi tai kaksi (siis ei Antti itse) tekee natsitervehdyksen, tai sitä muistuttavan. Tyypit kuvassa alle 20- vuotiaita.
Riikka kirjoitti tekstit itse, yli kolmekymppisenä, korkeakoulutettuna, vaiheessa jota itse kuvaa ajaksi " jolloin hänen poliittinen ajattelunsa sai suuntansa". 2 päivää Kauhajoen kouluammuskelun jälkeen fantasioi lähibussissa ammuskelulla....
Huomaatko eron?
Ei sillä, tuskin Anttikaan tuota kuvaa tulee nostamaan päällimmäiseksi CeeVeessä, jos johonkin hommiin hakee..
En huomaa eroa. Sen sijaan ylimielinen suhtautuminen asiaan näkyy selvästi. Miksi Antti kieltää asialla pilailun kun on itse syyllistynyt samaan?
No, seuraus tästä tulee olemaan se että persut ( vaihteeksi) hajoaa kahteen tai useampaan osaan. Kai olet jo puolesi valinnut?
Jos Antin tilalla kuvissa olisikin joku per su, niin vieläkö vähättelisit asiaa? Vastauksen toki jo tiedän, mutta annetaan sun nyt sädekheä pään päällä parempana ihmisenä vastata.
Suhtautuisin ihan samoin vaikka Antin tilalla olisi persu tai norsu. Valitan, kyllä te nyt vaan olette niin alakynnessä tässä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole unohtanut. Husseinin ura demareissa tyssäsi siihen ja hän myös putosi eduskunnasta. Hän on entinen poliitikko, jolla ei ole enää mitään paluuta valtaan.
Niin mutta vasta kansa oikaisi vääryyden.
Jos Al-Tae olisi potkittu demareista pihalle,niin persuista olisi tullut isoin puolue,ja sen myötä Halla-Aho olisi aloittanut hallitustunnustelijana.
Nämä kaksoisstandardit ovat demokratiaa,ja varsinkin äänestysintoa rapauttava ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole unohtanut. Husseinin ura demareissa tyssäsi siihen ja hän myös putosi eduskunnasta. Hän on entinen poliitikko, jolla ei ole enää mitään paluuta valtaan.
Niin tyssäsi muuten häntä tukeneen Maria Veitolankin. On jo monesta ohjelmasta pois, eikä uusiin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Toivoin, että Antin, demareiden ja koko vihervassareiden kaksinaismoralismia olisi käsitelty mediassa enemmän. Onhan se nyt melko huvittavaa, että vakavana soimataan nasseilupilasta ja sitten itse jäädään kiinni samasta asiasta. Hätäisesti homma selitellään opiskelijoiden pilaksi ja asia lakaistaan maton alle.
Ei jääty kiinni samasta asiasta. Antin kohdalla kännistet TEINIbileet, ei mitään julkaisuja ja puheita.
Riikka Purra kehotti 31-vuotiaana aikuisena tappamaan ihmisiä etnisin perustein. Miten sä vedät yhtäläisyysmerkin näiden kahden välille?
Vierailija kirjoitti:
Ihan täyttä kuraa.
Valtiovarainministeri Purra vielä uhmakkaasti uhosi alku vuodesta, että ihmisten pitäisi lukea scriptaa: jotta oppisivat jotain.
Alku viikosta ei käynyt mielessäkään pyytää anteeksi.
Presidentin pakottamana pahoitteli tyhmyyksiä, kontekstista nostettua sitaattia ja mahdollista mielipahaa mitä tappamisfantasiat ovat aiheuttaneet.
Purran anteeksipyyntö oli pakotettu ja paskaa.
Mitäs pakotitte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jääty kiinni samasta asiasta. Antin kohdalla kännistet TEINIbileet, ei mitään julkaisuja ja puheita.
Riikka Purra kehotti 31-vuotiaana aikuisena tappamaan ihmisiä etnisin perustein. Miten sä vedät yhtäläisyysmerkin näiden kahden välille?
Ehkä Antti aikuistui aikaisemmin, kun on jo nyt eläkeläisen kanssa naimisissa?
ihan sama mitä joku kirjottanut sata vuotta sitten.vasemmisto on kirjoittanut pahempaa ja tehnyt. joku kärjistävä kirjoitus ,jonka tarkoitus on herätellä ihmisiä on eri asia kuin joku teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin makaa kuin petaa.
Huomaatko eron?
Suhtautuisin ihan samoin vaikka Antin tilalla olisi persu tai norsu. Valitan, kyllä te nyt vaan olette niin alakynnessä tässä.
Vastauksesi oli täysin arvattavissa. Kuitenkin totuus on, että et suhtautuisi samoin, jos kuvassa olisi ollut per su. Itse olen poliittisesti sitoutumaton. Suomi on polarisoitunut ja myös sinä ja kaltaisesi olette kykenemättömiä tarkastelemaan omaa puoluettanne kriittisesti. Mun silmissä Antin nuoruuden huumorin vähättely on törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Hoimmalla,ei katsota hyvällä Riikan matelua, tässä yksi esimerkki siisteimmästä päästä (muut viestit tuskin menisi tämän palstan sensoorin läpi).
Nimimerkki Inca kokee näin:
Kiitos Riikka, nöyristelyä vasssareiden edessä, sitä me tässä halutaankin.
Se Riikka jonka kanssa olen keskustellut netissä viitisentoista vuotta sitten oli ihailtava ja hieno kirjoittaja ja toivon että tämä nykyinen anteeksipyytely tapahtuu pyssy ohimolla, pakon edessä, sillä juuri tämä vanha Riikka on sitä politiikkaa mitä haluan, jos tästä tulee joku soini v2 ja vassareiden nuolemis-porukka mun täytyy joko lopettaa äänestäminen tai siirtyä kannattamaan sinimustia.Nykyinen Suomi näyttää mikä tässä nöyristely anteeksipyyntö vassarit viherpiperrys-kulttuurissa on vialla. Onko se tulevaisuus mitä me halutaan?
Tahattomasti osuikin asian ytimeen. Ääriliikkeiden kannatus kasvaa jos demokratiassa pyritään vaientamaan maltillisempaa keskustelua.
Demari-vihollisille ei tuumaakaan periksi! Kova kovaa vastaan!
Vierailija kirjoitti:
Häh, vastahan Orpo oli ihan tyytyväinen Purran anteeksipyyntöön. Tarvitaanko sen kummempaa unohtamista?
Al-Taeen menestys viime vaaleissa kertoo, ettei hänenkään kirjoituksiaan täysin unohdettu ole. Jäi valitsematta jatkokaudelle.
Miksi Purran tapauksessa ei riitä se että kansa antaa sitten seuraavissa vaaleissa tuomionsa?
En ihan saa selvää, mitä tarkoitat, mutta Al-Taeen ura poliitikkona siis tuhoutui ikiajoiksi, vaikka oli vain rivikansanedustaja. Purra saa näköjään jatkaa keskeisenä ministerinä ja vallankäytön huippupaikalla.