Lue keskustelun säännöt.
Kun dieselpolttoaineen energiatiheys on noin 12 kWh/kg, jää litiumakun energiatiheys noin kahdeskymmenesosaan tästä.
12.07.2023 |
Haluatko edelleen länkyttää patteriauton puolesta ;-)
Kommentit (6)
Molemmat on aurinkoenergiaa. Paljon järkevämpää on tuottaa polttoainetta sähköllä ellei halua käyttää äitimaan varastoimaa aurinkoenergiaa fossiilista pattereista.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mikä tuossa puhuisi patteriautoja vastaan?
Paitsi että se on 100-265 Wh/kg, eli kuudeskymmenesosa löpöstä.
Tämän takia patterilentokoneet eivät tule ikinä yleistymään.
Tiedolla ei ole minulle mitään merkitystä. Saan tankata sähköä ilmaiseksi työpaikalla, miksi vaihtaisin polttomoottoriautoon?
Onko AP taas näitä joille elämän edellytys on päästä Hangosta kusematta Lappiin?
Ap on sekaisin. Ei mulla muuta.