Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisia palkankorotusmetodeja töissä. Paikat laitettiin hakuun, mutta niihin palkattiin vanhat työntekijät, jotta saatiin nostettua palkkaa

Vierailija
12.07.2023 |

Onko tämä oikein?
Eli laitettiin paikat hakuun ajatuksena, että saadaan vaan nostettua parin pitkäaikaisen vanhant työntekijän palkkoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän "vanhoille" paikoille ei palkattu uusia. Työpaikat olivat julkisessa haussa.

Vierailija
2/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli hienosti tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi sitä palkkaa ei voi nostaa ilman, että paikat laitetaan hakuun? Ajatuksella, että annetaan kaikkien hakea ja kuvitella, että heillä olisi joku mahdollisuus.

Vierailija
4/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kukaan ei työllisty. Olen huomannut saman kun olen hakenut töitä. Käyn yleensä katsomassa kuka sai hakevani paikan ja aina on ollut joku talon sisältä, ketään ulkopuolista ei palkata, vaikka olisi parempi työkokemus ja ammattitaito. Työyhteisöt ovat muutenkin aika sisäänlämpiäväksi, työntekijöiden lapset saavat ne kesätyöpaikat.

Vierailija
5/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantajan kädet on muuten sidottu palkankorotusten osalta niin tuohan on fiksusti tehty. On se kumma kun taas on työnantaja tehnyt jotain väärin vaikka on vain nostanut työntekijöiden palkkoja.

Vierailija
6/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös töitä hakiessa törmännyt monta kertaa näyttäviin ilmoituksiin joissa ehdottomien vaatumusten listalle on lisätty sellaisten talon sisällä kehitettyjen prosessien ja SW-työkalujen täydellinen osaaminen joita ei taatusti löydy keneltäkään muulta kuin ko. firman nykyisiltä työntekijöiltä.

Vierailija
7/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös töitä hakiessa törmännyt monta kertaa näyttäviin ilmoituksiin joissa ehdottomien vaatumusten listalle on lisätty sellaisten talon sisällä kehitettyjen prosessien ja SW-työkalujen täydellinen osaaminen joita ei taatusti löydy keneltäkään muulta kuin ko. firman nykyisiltä työntekijöiltä.

Ai ite olen törmännyt toisenlaiseen, että palkataan ulkoppuolelta, että voidaan pitää helppoja sijaisia saatavilla.

Vierailija
8/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä firmassa noin toimitaan?

Vierailija
9/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia kukaan ei työllisty. Olen huomannut saman kun olen hakenut töitä. Käyn yleensä katsomassa kuka sai hakevani paikan ja aina on ollut joku talon sisältä, ketään ulkopuolista ei palkata, vaikka olisi parempi työkokemus ja ammattitaito. Työyhteisöt ovat muutenkin aika sisäänlämpiäväksi, työntekijöiden lapset saavat ne kesätyöpaikat.

Vaikka näitä talonsisältä palkkaamisia on, niin on todella väsynyttä länkyttää, että aina tulee talon sisältä. 

Jos vaikkapa sähköasennusfirma hakee sähköasentajaa, niin miksi ne tekisi niin, jos talossa on jo sähköasentaja? '

Toiseksi, jos kaikki paikat menee talon sisälle, niin miten kukaan sinne taloon on koskaan päässyt?

Jne.., jne.., 

Vierailija
10/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä firmassa noin toimitaan?

Vaikea uskoa, että missään firmassa. 

Julkisella sektorilla on haasteena se, että tehtäkohtaiset palkat on joustamattomia ja henkilökohtaisia lisiä on vaikea antaa. Tällöin olen kuullut, että esim. Tilastokeskuksessa luodaan uusi vakanssi vaativammalla työnkuvalla eli paremmalla palkalla. Sitten tähän palkataan se työntekijä, joka halutaan sitouttaa. Ohjeistusten mukaan paikka pitää kuitenkin laittaa hakuun. 

Mutta toisin kuin palstan peruslänkyttäjät väittävät, tämä on kuitenkin aika pieni osa rekrytionteja. Mutta totta kai kaikkiea avoinna olevia paikkoja saa hakea jo talossa olevat. 

Vierailija
11/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Useinhan tuo menee päinvastoin.

Vierailija
12/12 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset