Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä köyhät, keski-ikäiset naiset harrastavat?

Vierailija
12.07.2023 |

?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöitä, leipomista, lukemista, erillaisia kursseja.

Vierailija
2/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjastus alkaa olla ajankohtainen. Itsellä on puutarha ja siellä omenapuita ja marjapensaita. Pakastin on niin pieni etten käy mustikassa tai puolukassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetta ja käsitöitä harrastan.

Vierailija
4/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niistä mustikoista nauttia hillona tai mehuna yms....vaikka olisi kuinka pieni pakastin.

Ja metsään meno on muutenkin kovin hyödyllistä terveydelle-tutkitusti.

Vierailija
5/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asuinalueella naiset käy vesijuoksemassa läheisellä järvellä. Heillä on sovittu tietty kellonaika milloin kokoontuvat juoksemaan. Jos olisin köyhä ja en työelämässä niin liittyisin heidän joukkoonsa, nyt en pääse töiden takia siihen kellonaikaan.

Vierailija
6/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhanhoitoa, siivoamista ( :D), soitan yhtä soitinta, ja pelaan shakkia kerhossa.

Vierailija
7/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä.

Vierailija
8/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä maalaan tauluja, semmossii hassuja, ois kiva jos joku joskus ostaisi. Sitten harrastan ääni-dekkareita, olen nyt jo vähän kyllästynykin. Laiskottelua. Katselen kivoja juttuja kirppareilta, en osta, kunhan ihailen.

Telkkaria en harrasta, joskus elokuvia, mutta en jaksa keskittyä.

Vierailija
9/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen, kotitöitä siinäpä se. Jotain piperrystä.

Vierailija
10/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ole oikea henkilö vastaamaan, vaikka lähipiiri pitää köyhänä. Olen tehnyt pieni palkkaista työtä aina.

Mutta olen sijoittanut 90-luvulta lähtien 30% omaisuusesta rahastoihin, suoriin osakkeisiin. Nyt kasassa 1,4 milj.

Olen muuttamassa muiden yllätykseksi etelä-ranskaan.

Eli harrastan sijoittamiata, ranskan kieltä ja ranskalaista kulttuuria.Olen myös matkustellut paljon ympäri maailmaa.

Typiintyneenä olen myös joutunut kuuntelemaan lähipiirin säälipuheita, siitä miten en ole saanut elämältä hyviä kortteja. Ja ettei minun pitäisi muuttaa, koska minun on kuulemma parempi täällä. 😅

Ha, ha, sayonara vaan!

Vierailija
11/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetta ja kulttuuria, liikuntaa, soitan paria soitinta ja teen musiikkia.

Vierailija
12/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilua, sohvaperunoiden katselua, eineksiä, siidereitä.

Vierailija
13/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoruilua, sohvaperunoiden katselua, eineksiä, siidereitä.

Ei ole köyhän toimintaa eineksien syöminen ja siiderin litkiminen.

Vierailija
14/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston kirjojen lukemista, museokäyntejä silloin kun museoon pääsee ilmaiseksi (lähes kaikkiin pääsee tiettynä päivänä tiettyyn aikaan), lenkkelyä/kävelyä ulkona, tv:n katselua, podcastien kuuntelua, lehtien lukemista kirjastossa, vapaaehtoistöitä.

Jos on laittaa hieman rahaa harrastuksiin, niin monet käy uimahallissa (usein samalla hinnalla saa käyttää myös uimahallin kuntosalia) ja kansalaisopiston/työväenopiston harrastusryhmissä.

Vierailija
15/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä ole oikea henkilö vastaamaan, vaikka lähipiiri pitää köyhänä. Olen tehnyt pieni palkkaista työtä aina.

Mutta olen sijoittanut 90-luvulta lähtien 30% omaisuusesta rahastoihin, suoriin osakkeisiin. Nyt kasassa 1,4 milj.

Eli harrastan sijoittamiata, ranskan kieltä ja ranskalaista kulttuuria.Olen myös matkustellut paljon ympäri maailmaa.

Typiintyneenä olen myös joutunut kuuntelemaan lähipiirin säälipuheita, siitä miten en ole saanut elämältä hyviä kortteja. Ja ettei minun pitäisi muuttaa, koska minun on kuulemma parempi täällä. 😅

Ha, ha, sayonara vaan!

Miten se on aina ne lähimmät ihmiset kun haluaa vetää pohjalle kanssaan. Elämän oppi mikä on pitänyt sisäistää valitettavasti. Onnea uuteen elämään ja huikea osoitus päättäväisyydestä, itsekurista ja kyvystä pitää se maali fokuksessa siitä huolimatta miten ympäristö yrittää harhauttaa pois raiteiltaan. Inspiroivaa.

Vierailija
16/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha, ha, sayonara vaan!

Hyvä että otit pelkän menolipun! Ei tarvii tulla maitojunalla itkien takaisin.

Vierailija
17/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Maksuttomat/halvat kuten uiminen eivät kiinnosta pätkääkään, miksi niitä pitäisi sitten käydä suorittamassakaan. En ole koskaan ymmärtänyt tätä harrastuksista vouhottamista. Miksi aikuisella tulisi edes olla joku harrastus? Siksikö että on omituinen ja massasta poikkeava jos ei kiinnosta neuloa tai pyllistellä porukalla jossain hikisessä salissa? 

En ole lapsena tai nuorenakaan harrastanut mitään enkä aio vasiten aloittaa nyt aikuisenakaan. 

On pitänyt vaan jotenkin asiaa "selitellä'" esimerkiksi deittisivustoilla jutellessa. Miehiä ihmetyttää kun en mitään harrasta. Olen sitten kertonut että teen työmatkat fillarilla, käyn vapaalla metsässä tai muualla ulkosalla kävelemässä, välillä kirjastoon hakemaan lukemista tai verkosta e-kirja nenän eteen. Kissa on usein hoidossa.  En koe että nämä olisivat mitään varsinaisia harrastuksia. Ne ovat vaan normaalia elämää.

Miten leipominen on harrastus? Etsitään jatkuvasti uusia reseptejä ja kokeillaan uusia kakkuja ja muuta ? En ymmärrä. Sikäli minusta nämä neulomiset ja leipomiset ovat vähän hassuja kun niitä on tehty ammoisina aikoina siksi ettei kaupasta ole saanut valmiina sukkia/villapaitoja/tumppuja. Myöskin leivän ja pullan leipominen oli pakollista jos meinasi jotakin syödä. Nykyihminen saa kaupasta halvalla käntyn ja sukat. Kai ihminen kokee että kaikki tyhjä vapaa-aika on tehtävä jotakin. Oma työni on sen verran fyysistä ettei minua huvita enkä jaksa vapaalla tehdä mitään.

En tiedä, ehkä minussa on joku sitten vikana kun ei kiinnosta. 

Vierailija
18/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan vapaaehtoistyötä SPR:n ystäväpalvelussa, kuntosalia, uintia ja vesivoimistelua, Al-Anon vertaistukitoimintaa, erään puolueen paikallisoastossa sihteerinä toimimista, koiran kanssa lenkkeilyä ja touhuamista, lukemista, kirjoittamista, suomentamista erään yhdstyksen lehteen. Kavereiden kanssa marjastamista ja sienestämistä.

Vierailija
19/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemista.

Vierailija
20/24 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemista(kirjastot ja netti pursuaa ilmaista luettavaa), lenkkeilyä, videopelejä (netissä on ilmaisia pelejä joita pelata ja käytettynä saa ostettua pelejä halvalla)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä