Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupassa pakastettuna olleen lohen uudelleen pakastus kotona, tapanko mummot listeriaan?

Vierailija
11.07.2023 |

Ostin kaupasta kaksi paketillista kaupan itse pakkaamia lohipaloja, siis sellaisia noin 2-3 cm x 2-3 cm paloja. Palat oli pakattu tänään, viimeinen käyttöpäivä 15.7. Koska tarvitsen paloja vasta elokuun 3. päivä, pakastin palat (laitoin kunkin paketin sisällön ilman paketttia omaan pakastepussiinsa ja pakkaseen). Kun siirsin palat paketista pussiin, ne olivat edelleen tosi kylmiä, osa toisessa paketissa olevista paloista vielä hieman jäässä. Eli ovat ilmeisesti olleet jo kertaalleen pakastettuja kaupassa.

Kysymys: tapanko sukulaismummot listeriaan tms, jos tarjoilen heille näistä lohipaloista tehtyä keittoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peukuttelua vaan vastauksia, bitte.

Vierailija
2/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapat.

Vierailija
4/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tapat kun keität kunnolla ja laitat puolijäisinä suoraan keittoon, etkä jätä sulamaan lämpimään.

Vierailija
5/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, olisit kysynyt, ovatko pakkasesta vai tyoreita. Pieni pintahile voi tulla vaikka kylmiön takaosasta.

Mutta ees taas pakastaminen ja sulattaminen ei ole hyvä juttu.

Vierailija
6/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsennä ne valmiiksi ja pakasta sen jälkeen. Lisäät ne keittoon kypsinä.

Vierailija
7/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mummolla juhlat elokuun 3 päivä? Syötkö itse myös keittoa?

Vierailija
8/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yök. Mitä on kaupan itse pakkaamat lohipalat? Jotain viimeinen päivä meni jo toissaviikolla, isketäänpä pakkaseen kaloja? Missä kaupoissa on edes valmius itse pakastaa ja järjestää valvonta tuotteen turvallisuudelle? En tekisi tuollaisesta mitään. Se lohi maksaa elokuussa 10e / kg. Osta tuoreena ja tee tuoreesta lohesta keittosi. Ei voi olla niin kiire, ettet ehdi parin kuukauden päästä ostamaan sitä kalaa. Toisekseen lohi rasvaisena kalana ei säily pakkasessa edes kahta kuukautta.

Vierailija
9/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös ehdottaa. Jos jäistä, olipa sulanut tai kylmiössä vetänyt reuna jäähän, olisi kannattanut valmistaa ruuaksi ja pakastaa valmis ruoka.

Vierailija
10/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettu ja sulanut täytyy kypsentää, sitten voi taas pakastaa. Ainakin, jos on jollekin vielä syötäväksi tarjoamassa. Itse voit kokeilla onneasi, mutta älä muitten. Pakastettua, sulanutta, uudelleen pakastettua en lähtisi edes enää valmistamaan, saati syömään.

Vierailija
11/11 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Voihan se olla mahdollista, mikäli kylmäketju katkeaa. Kaupasta kylmäpikakuljetus ja heti jääkaappiin / pakkaseen. Lämmin sää riskialtis tai huoneenlämpö. Entä astiskoneen puhtaus, leikkuulaudan ja astioiden, ellei pussissa vain ollut. Uudelleen pakastaminen voi vaikuttaa kalan rakenteeseen, tulee mössömäinen maku?