löytyiskö 40+ odottajia, siis muitakin kuin minä?
Kuvittelin jo mummutaudin iskeneen, kun pariin otteeseen on vähän heittänyt tuo mensujen alkamispäivä. Tänään sitten tein Apteekin raskaustestin kun mulla oli sellainen kaapissa. Siinä tosin oli että olis pitänyt käyttää ennen 10/2006 joten en tiedä miten tarkka on. Tuli kuitenkin selvät viivat kumpaankin ruutuun.
Nyt on vähän sellainen olo, että en tiiä mitä tekis. Oli kauhee vauvakuume pari vuotta sitten ja nytkin kyllä tuntuu, että enhän minä voi tehdä aborttia. Pitäis jostain saada selville, että milloin sitä pitää käydä niissä testeissä, ettei vaan lapsi olis vammainen tai...
Pliis vastatkaa joku jotain. Olis niin helpottavaa saada vähän kuulla toistenkin ajatuksia.
Kommentit (7)
Itse en oikein vielä tahdo uskoa, että tämä on tottakaan...Luulin, että nuo neljä riittävät, mutta vajaa puolitoista vuotta sitten meille syntyi ylläri ja nyt tarkoituksella yllärille kaveri. Alussa oon vasta, joten ihan hiljaa haluan vielä olla.
Itse en aio mennä mihinkään testeihin. Niiin paljon oon kuullut kaikenlaisia virheitä niissä tapahtuneen. Jokainen toimii tavallaan ja minun tapani on tämä. Uskon siihen, että kaikella on tarkoituksensa.
Onnea siis sinulle Mirjalii ja toivottavasti kaikki sujuu mukavasti.
t. 41v ja viikkoja aika vähän
Esikoinen syntyi melkein 7v. sitten ja viimeiset pari vuotta on oltu tarkoituksella ilman ehkäisyä, mutta mitään ei ole kuulunut tulevaksi, joten ehdimme jo ajatella, ettei meidän ole tarkoitus saada enää toista, kun mietimme sitä liian pitkään. Viime syksynä muutimme sen malliseen asuntoonkin, että se on selvästi mitoitettu yksilapsiselle perheelle, ja tässä sitä nyt ollaan, viikkoja kasassa tasan 31 tänään.
Kuten aiemmassa viestissä joku mainitsi, jokainen taplaa tyylillään näiden kypsien odottajien tutkimusten kanssa. Meille oli alusta alkaen selvää, että kaikki mahdollinen selvitetään ennakkoon, ja luotan aika vankasti lapsivesitutkimukseen, kun siinä sentään käydään kaikki kromosomiparit läpi ihan tutkimalla eikä mihinkään näkemykseen tai kuvaan tai mutu-tuntumaan perustuen. Me tiesimme, että keskeyttäisimme raskauden, mikäli kromosomipoikkeamaa olisi havaittu. Meillä oli vähän muutakin mutkaa matkassa minun terveydentilastani johtuen, joten oli todella rauhoittavaa ja riemullista, kun asiat oli selvitetty ja saimme jatkaa raskautta, jossa kaikki näyttää menevän hienosti vauvan osalta.
Toivotaan, että teilläkin raskaus etenee turvallisesti ja saatte suloisen iltatähtenne, kaikkea hyvää sinulle !
Nyt rv 16 menossa. Kuopus on kohta kolme, joten meillä kaikki on iltatähtiä. Itsellä ikää 42 v. Kävin yksityisellä gynellä. Noista testeistä on ollut hiljan parikin ketjua, luepa ne.
Mitäpä tässä, olenkin ajatellut siirtyä lastenhoidosta suoraan eläkkeelle, kun ei tätienergia vakihommiin kelpaa enkä muuhun oikein viitsi suoritua :-)
Täällä myös 37v täyttänyt esikoistaan odottava äityli. Vauvaa toivottiin ja yritettiin kaksi vuotta ennen kuin tärppäsi, keskenmenoja oli monta. Nyt sitten maaliskuussa 2007 saadaan nyytti kotiin, kunhan kaikki vain menee hyvin. Itse jäin np-ultrassa kiinni niskaturvotuksesta oli 3.2 ja meidät passitettiin NKL-tutkimuksiis, eli istukkabiopsiaan ja siitä saimme tuloksen 14 vrk ko. kokeesta. ' normaalit kromosomit' mutta sehän ei ole mikään tae lapsen terveydestä, mutta parasta toivotaan. Rakenne ultrassa kaikki ainakin oli hyvin.
Meillä on tuolla kuumeilijoiden puolella oma ' kultainen 60-luku' pino ja siellä on monta jo raskautunutta 60-luvulla syntynyttä odottajaa, ja montamonta ketkä edelleen toivovat raskautta, joten eihän se ikä ole kuin numeroita paperilla :-)) Itsekin toivotaan 2-3 lasta, joten tässähän tulee kiire. Me ei olla vain saatu aikaiseksi perustaa omaa pinoa tänne odottajien puolelle, mutta jos kiinnostusta olisi niin kivahan sellainen pino olisi.
Kaikille iloista odotusta ja tulevaa joulua t. emmi rv-25+3
Nyt rupiaa jo löytymään. Kävin tuolla kirjoittelemassa jo 60-lukulaisten pinoon ja olenpa löytänyt eloisien pinonkin. Kylläpä on mukavaa kun on paikka missä porista asioistaan. Tää odotus on taas niin uutta pitkän tauon jälkeen. Ja kyllähän 18 vuoden aikana ehtii jo muuttua kaikki aika paljon.
Vieläköhän uskallan kurkata tänne ?
Plussasin vasta tällä viikolla ja ihan alkumetrejä mennään!
Olen 42v ja esikoinen on reilu kolmevuotias miehenalku!
Yli vuosi yritettiin pikkukakkosta ja kun jo olin luovuttanut niin tässä ollaan! Kiva huomata että meitä +40 on vielä täällä!
Mukavia odotuksia ja oliko se tarrasukkia kaikille!
Onnea vaan raskaudestasi! Se on hieno asia, lapsi on aina ihme!
Itse sain esikoiseni 39 vee ja nyt 40 vee tulee pikkukakkonen. Olemme oikein onnellisia! Paljon ihanampi asia kun osasin etukäteen kuvitella! Joten älä pelkää, hienosti kaikki menee!
Kannattaa ottaa yhteyttä lähimpään neuvolaan ja pyytää sieltä lähetettä veriseulaan ja NT-ultraan. Ne tehdään siinä rv10 tienoilla. Siitä sitten ohjataan jatkotutkimuksiin, jos tarvetta ilmenee. Älähän stressaa kuitenkaan! Nauti raskaudestasi!