Lapsena minua hävetti, kun vanhemmat ei koskaan ostanu opelle mitään lahjaa tai kukkaa.
Oli noloa mennä pelkän kortin kanssa, kun kaikilla muilla tuntui olevan opelle jotain.
Kommentit (9)
annettiinko meidän koulussa opettajalle lahja, mutta en kuollaksenikaan muista. Omalle opettajalleni olen todennäköisesti jotain antanut, koska oli myös kummitätini, mutta mitään muistikuvaa en muista.
Onkohan se ylimalkaan ollut niin tavallista?
kyllä lasta voi hyvinkin nolottaa, jos kaikki muut tarjoavat synttäreillä karkkia, ja hänellä ei ole, tai " kaikki" muut tuovat opelle jotain
oma äiti oli sitä mieltä että se on vain opettajan nuoleskelua ku viedään jotain lahjoja. oli kyllä jotenkin tosi noloa ku muut veivät kukkia ja kymttilöitä ja itsellä ei ollut koskaan mitään. mutta kyllä kai opettaja tiesi omat kotioloni... joskus muistan itse tehneeni opettajalle jonkun joulukortin.
Jotkut harvat saattoivat viedä muutakin.
tosi harva toi mitään, joillain oli joskus jotain kukkia. Sitten isompina aina luokan tärkeilijät laittoivat asiakseen hankkia lahjoja, ja se oli aina jotain perkeleen uniikkitaidelasia.
En muista juuri kenekään koskaan mitään tuoneet ja ne tosiaan jotka jonkun omenan joskus toi, olivat punaisia kuin paloautot.
Mikä muuten on varmaan opettajan kannalta miellyttävämpää, kuin iso kasa krääsää.
jos mutsi käski viemään jonkun lahjan maikalle. ja nolotti tarjoo karkkia synttäreillä. ei ollu koviksen heiniä sellaset. halusin kai kovasti olla kovis.. oikeesti en ollu lähelläkään
Yläasteella kaikki, joiden piti tuoda lahja, olivat ihan noloina.