Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihastuksen kohde ei pidä minusta niin miksi minä silti pidän hänestä?

Vierailija
11.07.2023 |

Otsikossa on kysymykseni lyhykäisyydessään. Jos olen ihastunut/kiinnostunut ihmisestä joka on suoraan sanonut ettei usko että meillä on yhteistä tulevaisuutta niin miksi omat tunteeni eivät voi sammua kun tuon saa tietää? Tämä tapahtuu minulle kerta toisensa jälkeen ja se on mielestäni surullista.

Järki totta kai sanoo että tuollaiseen ihmiseen ei kannata tässä tilanteessa tuhlata omia ajatuksia niin miksi tunteet silti kuolevat niin hitaasti? Saattaa olla että olen tuntenut jonkun ihmisen kaksi viikkoa ja ehtinyt ihastua häneen. Sitten saan pakit mutta tämä kyseinen ihminen on vielä kahden viikon päästä näistä pakeistakin mielessä. Ei ole loogista ei. Ainoastaan rankkaa. Ja näin käy minulle toistuvasti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumaperäistä kaihoa, joko vanhempasi ovat kohdelleet sinua huonosti jolloin sotket etäisyyden rakkauteen, tai olet jossakin saanut itsetuntoosi sellaisen kolhun, että et kestä torjumisen aiheuttamaa häpeää. Silloin osa sinusta jää ikuisesti kaipaamaan ihastuksesi hyväksyntää. On myös mahdollista, että oma elämäsi on niin heikossa jamassa (mistä kertoo myös av-palstailu), että liität ihastukseesi toiveen paremmasta elämästä.

Vierailija
2/2 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastat ehkä haavekuvia ihannekumppanistasi tähän kyseiseen henkilöön. Ehkä hänellä on jokin piirre, joka löytyy myös haaveidesi kumppanista ja sen perusteella alitajuisesti vakuutut siitä, että hän on sinulle Se Oikea. Et sen vuoksi hahmota rajoja ihastuksesi ja sinun välillä, vaan oletat, että hän kyllä tuntee samoin sinua kohtaan ja sinun "kannattaa" vain kärsivällisesti jäädä odottamaan häntä.

Varsin yleinen kuvio aikuisillakin eikä sitä kannata hävetä. Monesti etenkin silloin, jos omasta taustasta löytyy kaltoinkohtelua, kiusaamista ja muita ihmisiin liittyviä traumoja, mieli tarrautuu liian nopeasti ja hanakasti jokaiseen henkilöön, joka vaikuttaa jollain tapaa unelmakumppanilta tai -ystävältä. Silloin ei ole oppinut erottamaan sitä, kuka on potentiaalinen sieluntoveri ja kuka taas ihan hyvä tyyppi, jonka kanssa ei parisuhde tulisi kuitenkaan toimimaan. Toisaalta silloin on altis haksahtamaan myös ihmiseen, joka vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta ja ikävä totuus hänestä paljastuu vasta suhteeseen sitoutumisen myötä.

Jos et halua tai sinulla ei ole mahdollisuutta käsitellä asiaa ammattiauttajan kanssa, niin kokeile vapaamuotoista, reflektoivaa, tajunnanvirtamaista kirjoittamista oma-apuna. Tätä kautta saattaisit saada kiinni siitä, mistä ihastumisesi ja niiden sitkeys johtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi