100km päässä asuva sukulainen soitti minulle, kun kaatui
Ei päässyt itse lattialta ylös, mutta jotenkin onnistui saamaan käteensä kännykän. Hänellä on turvaranneke, mutta eihän sitä voi käyttää.
Hälytin sitten apuun lähempänä asuvan sukulaisen. Eihän mulla ole hänen luo edes avainta. Miten sais hänet tajuamaan, että se nappi on just näitä tilanteita varten??
Kommentit (11)
Huoli-ilmoituksen paikka kun ei osaa ranneketta käyttää.
Sanomalla että apu tulee napista ja laittamalla luurin kiinni.
Se varmaan maksaa, jos sitä kautta tulee apu?
Omalla vanhemmalla oli samoin. Soitti aina minut auttamaan vaikka ranneke oli. Ei vaan kehdannut käyttää sitä jotenkin, usein oli kakannut yms niin se vielä lisäsyynä. Monta kertaa siitä sanottua yksi yö oli sitten kaatunut ja oli käyttänyt ranneketta. Ei ole helppoa tuo kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin myös lääkärin siunauksella pakottaa hoitokotiin, niin ei tartte murehtia napin painalluksen laskua.
Miksi soitit naapurille etkä ambulanssia? Toki naspuri ehtii paikalle nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiin myös lääkärin siunauksella pakottaa hoitokotiin, niin ei tartte murehtia napin painalluksen laskua.
Hoitokotiin kai nykyään päästään, eikä jouduta?
Sanot selkeästi sukulaiselle, että sinulle on turha soittaa, koska et voii 100km päästä asialle mitään tehdä. Käske painaa nappia tai selviytyä yksin. Siinä vaihtoehdot.
Kotihoidossa on ihan arkea löytää asiakas aamulla lattialta koko yön siellä maanneena kun ei ole painanut turvaranneketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitokotiin kai nykyään päästään, eikä jouduta?
Totta. Laitokseen joudutaan.
Sorit siitä.
Sanomalla hänelle, että se nappi on just näitä tilanteita varten? Olisko mahdollista?