Mitä seniorit, 45+, tyypillisesti harrastaa?
Siskoni on tulossa tähän ikään ja on selkeästi jotenkin taantuneen oloinen. Haluaisin ehdottaa hänelle jotain uutta harrastusta jos toisi häneen vähän lisää elinvoimaa.
Kommentit (70)
Oon 44 mut lasken itseni "senioriksi".
Harrastan teknistä taidetta pääosin, mutta tulee usein soiteltua pianoa ja kitaraakin. Pyöräilen aina kun on mahdollista. Sitten perus leffojen katselu ja kirjojen lukeminen on myös yksiä lempiharrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
No siis mä olen 48v ja tuntuu kuin toinen jalka olisi jo haudassa. En ymmärrä miten voi näin äkkiä muuttua parissa vuodessa.
Tuo on just se ikä, jolloin rupsahdetaan. Kun siitä rupsahtamisesta pääsee yli, alkaa uusi "nuoruus".
Tykätään vertailla lääkityksiä ja vaivoja, puhellaan lapsenlapsista ja ihmetellään nykymaailman menoa. Kyllä ennen kaikki oli paremmin.
Kuntosalilla olen käynyt 4 vuotta ja jotain lenkkeilyä. Pitäisi varmaan lopettaa työt ja alkaa harrastaa kunnolla metsästystä, kalastusta, kielten opiskelua ja matkustelua.
Vierailija kirjoitti:
Ai onko nykynuoret niin heikkokuntoisia, että 45 vuotiaana ollaan jo senioreita?
Itse olen 54v, ja syksyllä olisi tarkoitus alkaa opiskelemaan täysin uutta alaa. Minun ikäluokallani seniori-ikä alkaa aikaisintaan 75 vuotiaana.
On ne aika huonossa kunnossa ja testot alhaalla. setä vie poikia 6-0
mies55v
Olen seniori 45 ja pienen vauvan äiti.
Ai jai kun vanhuus kolottaa.
Nautin elämästä. Nuorena en vielä osannut.
Muiden vanhusten kanssa vesijuoksua heti kun halli aamulla aukeaa.
Seniorit on yli 70siä?, eikös siskos ole vasta keski ikäinen? Meitäkin on moneksi niinkun harrastuksiakin. Minä 60nen käyn festareilla, kuuntelen heviä ja rokkia, urheilen, kudon, luen jne..
Kuuntelen äänikirjoja, kävelen koiran kanssa, trimmaan koiraa, ratkon sudokuja ja siluettiristikoita, sisustan kotia, pelaan Stardollia kuudella dollilla, pelaan LadyPopularia yhdellä dollilla. Koska olen eläkeläinen, nukun pitkään ja otan päikkäreitä. Illan tullen katson hömppäsarjoja tv:stä.
Eikös tuo ole vasta keski-ikää? :D
Minä olen muutaman vuoden vielä nuorempi, mutta enköhän tuossa iässä ihan entiseen malliin lenkkeile, jumppaa, pyöräile, hiihdä, potkunyrkkeile,käy kaikenlaisissa tapahtumissa jne..ja nuorin lapsikin silloin vielä ensimmäisillä luokilla koulussa :D
Miehen kanssa monesti haaveillaan mitä kaikkea vielä tehtäisiin kunhan ollaan lähemmäs 50 ja kaikki lapset jo isompia ja aikaa enempi omille jutuille..reissataan, käydään keikoilla, harrastetaan kaikenlaista yhdessä..ja ainakin tällä hetkellä ollaan hyväkuntoisia joten toivottavasti terveyttä vielä riittää vuosia.
Opetan teinejä ajamaan peltoautoilla, korjaan mopoja, koulutan koiria, ratsastan maastossa, ajan moottoripyörällä, luen öisin kirjoja, hoidan pihaa ja rakentelen pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavat provoihin
Samaa teen silloin tällöin. Kauan sitten tuli kirjoitettua provosoivia kirjoituksia ihan tarkoituksella mutta olen päässyt sen vaiheen yli. Olen sitä ikäluokkaa että saatiin jos sähköposti opintojen alussa ja alkuun oli käytössä ns. Newsit. Työkaveri näytti sitten vuonna 1993 Mosaic nettiselaimen ja siitä se nyt jo kolmekymmentä vuotta kestänyt nettisurffaus alkoi.
Me lähinnä vertaillaan tenojen ja rollaattoreiden ominaisuuksia.
Golfia, kävelyä, kotijumppaa, hiihtoa, uimista.
N51
Ennen pääsi jo 60-vuotias eläkkeelle mutta eipä enää..