Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä tekosyy ettei juo pikkujouluissa ilman, että kukaan tajuaa oikeaa syytä

12.12.2006 |

On vielä muutamat pikkujoulut edessä ja tekosyyt alkaa loppua kesken(mahatauti jo käytetty). Poisjääminen ei ole vaihtoehto kun olen perunut jo kaiken muun mahdollisen. Nämä ovat siis työn puolesta, missä läsnäolo on pakollinen.

Olen kova tyttö juhlimaan ja aina mukana kaikessa, nyt kun olenkin selvänä joka bileissä niin jo katotaan kieroon;)

Nyt kaipaisin tosi hyviä vinkkejä!!

Lumituuli rv7+3

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottienhan aikana ei saa nauttia alkoholia. Vai oletteko työkavereittesi kanssa niin hyvissä väleissä, että alkavat kysellä kuurin syytä? Kehtaisikohan kukaan udella miksi olet antibiooteilla... Jos kysyvät, sano vaikka että tulehdus jossain, vaikka haavassa tms.

Kyllä tämä on vaikeaa :D

DreamOne rv 7+0

Vierailija
2/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu taidankin sanoa, että mulla on kahden viikon antibioottikuuri joka aiheuttaa antabusreaktion, niitä kuurejahan on muutama oikeasti olemassa! Kappas, etten tullut ajatelleeksi tuota.

No alkuvuodesta alkaa sama rumba tapaamisien suhtee, että lisää vinkkejä otetaan vastaan. Ehkä pitäisi vaan sanoa, että olen tullut uskoon ja en käytä enää alkoholia ja naureskellaan sille sitten parin kuukauden päästä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin seuraavaa, oli hyväksi koettu kuulema jo ennen mua..=)

Jos siis omat juomat, niin ostat vaikka alkoholitonta siideriä tai viiniä. Lasista kun juot, niin ei kukaan huomaa. Tai sitten kaadat alkolliseen siideripulloon..=)

Ja baarissa tein niin, että tilasin yksin esim. kokista (kossukolaa joo=)), ja sit kun mulle välttämättä haluttiin siideri tarjota, otin sen, join pari huikkaa ja " unohdin" johonki sen. Humalaiset ihmiset ei varmasti huijaustasi huomaa..=)

miitu

Vierailija
4/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pikkujouluissa, joihin jokainen tuo omat juomat. otin varmuuden vuoksi mukaan tyhjään kierrekorkilliseen viinipulloon sopivanväristä mehua josta kaadoin itselleni muutaman kerran " viiniä" . Onneksi kukaan ei pyytänyt tarjoamaan.

En usko että ihmiset oikeasti yleensä vahtivat toistensa juomista kovin tarkkaan. Jos kuljeskelee pöydästä toiseen juttelemassa niin ei varmaan kukaan hoksaa, juoko kädessä olevasta lasista tai pullosta todella vai ei.

Vierailija
5/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi haluat salata työkavereiltasi asiaa? Uskon että kaikki menee raskaudessasi hyvin, mutta ellei näin kävisi, eikö olisi kivampi että muut ovat jo tienneet odotuksestasi? Ja yksi siideri raskausaikana ei haittaa, että jos otat vaikka yhden lasin ja litkit sitä samaa lasia hitaasti, koko illan, niin kukaan ei huomaa että sulla on edelleen sama lasi kädessä... Ja voihan se sitten tosiaan vaikka unohtua jossain vaiheessa iltaa pöydän reunalle...

Itse muuten en vielä noilla viikoilla ollut huomannut olevani raskaana, ja tuli kyllä otettua ihan hiprakkaan asti, jälkeen päin lasdkeskeltuna rv 6, eikä tuosta neuvolantädin mukaan ole haittaa... Paras tietysti on jättää alkoholi pois mahdollisimman varhain, etenkin kun tietää olevansa raskaana...

Vierailija
6/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli otat sitä, mitä tarjotaan. Juot siis viiniä/siideriä tms. kulauksen ja jätät sitten lasin juomatta. Kukaan ei puutu siihen, mutta sen sijaan kaikenmaailman selittelyihin kompastuu itsekin helposti. Minä ainakin olen maailman huonoin valehtelija:)

Toinen hyvä tapa on tosiaan omat siideripullot täyttää vaikka kaupan alkoholittomalla siiderillä.

Nämä konstit toimivat kuin häkä: molemmat on testattu :)

Vierailija
7/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on TOSI hyvää!!! Kannattaa siis kokeilla, ja sanoo, vaikka että ostin epähuomiossa " väärää" ja en heitä pois...

napero, vierailija tuolta vauvat-puolelta...

Vierailija
8/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sano, että sulla on Flagyl tai metronidatsoli( =sama lääke) kuuri päällä. Flagyl on erilaisiin sienitulehduksiin oleva lääke ja käytetään mm. naisten vaivoissa. Siksi se, et siinä on antabusvaikutus eli ei tippaakaan alkoholia kuurin aikana eikä kolmeen päivään sen jälkeen...tai muuten oksentaa heti kun ottaa alkoholia tai muuten pönttö sekoaa...Käytin tota joskus itse ja ei tarvinnu enempää selitellä ja kun sanoo sen ohi mennen....

Vierailija
9/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Iso-britanniassa ja tiimini tyypit ovat todella uraorientoituneita ihmisiä joten siksi pidän raskauden omana tietonani niin pitkään kun mahdollista. Tuskin tulee olalle taputuksia kun kuulevat uutisen.

Juomat ovatkin ongelmallisia kun en tiedä mitään alkoholitonta juomaa täällä ja en juo limsoja. No mehuja voi aina juopotella.

Kiitoksia vielä.

Vierailija
10/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että ihmettelen hiukan vastaustasi. Aika harva HALUAA kertoa näin aikaisilla viikoilla olevansa raskaana. Et toki minulle vastannut, mutta itselläni on kaksi keskenmenoa takana, enkä todellakaan halua kertoa muille asiasta ennenkuin huoli on ohi ja viikkoja on tarpeeksi. Ja monella työpaikalla on juuri tuollainen tilanne kuten Lumituuli kertoi, ettei raskaudesta edes halua vielä puhua. Voisin kuvitella, että esimerkiksi määräaikaisessa työsuhteessa olevan ja vakituista paikkaa havittelevan ei kannata ihan heti raskaudestaan kertoa.

Ja eihän kukaan ehdoin tahdoin ala alkoholia nauttimaan, mikäli tietää olevansa raskaana. Ihmettelin tätäkin kirjoittamaasi, vaikka ymmärrän kyllä pointtisi.

Halusin vain sanoa, että niin kauan kuin raskaus ei näy, se on jokaisen oma asia eikä se muille kuulu.

Olen pahoillani Lumituuli, että purin ihmetykseni aloitukseesi! :D

DreamOne

Vierailija
11/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse salasin ensimäistä raskautta työkavereilta ja pomolta, kun työ rintamalla oli tiedossa muutoksia ja meillä ainakaan ei olisi katsottu raskautta kovin tervetulleena.... Firman pikkujouluisa tilailin erilaisia coctaileja ja drinkkejä, mutta ilman alkoholia. Itselläni kävi hyvä säkä, että meillä pikkujouluissa oli tilattu oma baarimestari, joka arvasi sanomatta, että odotan ja ymmärsi että haluan pitää raskauden salassa ja hän toi minulle aina tarvittaessa juoman puutteessa mitä erikoisempia drinkkejä ja coctaileja, mutta tosiaan ilman alkoholia :) Heh pomo katseli kauhuisssaan, että paljonkohan nyt tuo drinkki maksoikaan :) :)

t:susanna

p.s ja nyt " salaillaan" kotiväeltä alkoholittomalla siiredillä ;)

Vierailija
12/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh muistaakseni joku työkavereista maistoi yhtä erikoista juomaani ja sanoi että onpas hyvää ja erikoista :p

Vierailija
13/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmasti raskaana joten aika monet juhlat, työpaikankin, on tullut raskauden eri vaiheissa, alussakin, koluttua.

Jos raskaus tosiaan täytyy pitää vielä salassa - ja monasti juuri työympyröissä sen haluaisi salata alkukuukausien ajan - ehdottomasti paras ja sinullekin helpoin konsti on se jota joku jo aiemmin ehdottikin: ota lasi käteen ja ota sitä mitä tarjotaan. Silloin et herätä huomiota. Jos rupeat kieltäytymään, keksimään lääkekuureja, kaatamaan mehua viinipulloon tms. herätät huomiota ja tilanne voi mennä hankalaksi. Sen sijaan jos sinulla on sama lasi kädessä kuin muillakin kukaan ei kiinnitä sinuun huomiota. Kukaan ei myöskään katso, tyhjennätkö lasisi vai et. Jätät sen vain sitten vaivihkaa johonkin ja otat vaikka lasin alkoholitonta olutta, siideriä tms. tilalle. Tai vaikka mehua. Mitä enemmän ihmiset ympärilläsi juovat, sitä vähemmän he tarkkailevat sinun juomisiasi, mutta juuri juhlien alkuvaiheessa voi olla ihan fiksua sulautua joukkoon. Muista, että sikiö ei kärsi siitä, että pidät kädessäsi viinilasia! Voit huoleti myös kostuttaa huuliasi juomassa jos pikkujoulujen aluksi esim. kohotellaan maljoja, voitpa puoli lasia juodakin. Sen jälkeen juhlinta kiihtyy ja voin vannoa ettei kukaan enää sinun juomisiasi tarkkaile.

Tämä " älä erotu, sulaudu" -tapa on ollut paras minulla. Mukavia juhlia!

Vierailija
14/14 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse valehdella.