Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli taas todella töykeää palvelua terveydenhuollon puhelimessa

Vierailija
10.07.2023 |

Miksi nämä hoitajat syyttelevät aina potilaita huonosta käytöksestä kun suurinpiirtein heittivät tänään luurin korvaan ja oltiin niin helvetin äkäisiä, ihme kun ei kysynyt suoraan "vidduako tänne soittelet". Hoitajien käytöksestä pitäisi jo tehdä joukkokanne, heidän käytöksenä ei ole enää työn vaatimalla tasolla.

Kommentit (40)

21/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaahan sitä tulla äkäiseksi, jos on tosi kipeä, ja terveyskeskuksessa sanotaan, että ei ole aikoja.

Se, ettei ole terveysasemalla aikoja vapaana, ei ole mikään syy käännyttää potilasta, mikäli potilaalla on siis oikeasti tarve tulla lääkärin vastaanotolle. Silloin pitää antaa aika toiselta saman (tai naapurikaupungin) kaupungin terveysasemalta.

Vierailija
22/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavatko provikat jokaisesta potilaasta, jonka ovat käännyttäneet ovelta? Säästöä, säästöjä.

No niinpä, sanos muuta. Käytös on kestämätöntä. Olen pitänyt kirjaa omista käynneistäni ja soitoistani terveydenhuollon eri instansseihin. Mikäli soitan 6 kertaa, tunnen saavani vastenmielistä kohtelua ja töykeää, nokkavaa käytöstä niistä 4 kertaa, eli yli puolet soitoista ovat epämiellyttäviä. Miksi näitä itseensä kyllästyneitä ja läpeensä vidduuntuneita ihmisiä ohjataan asiakaspalveluun tai puheluiden vastaanottoon, miksi työnantaja ei laita heitä vaikka lakaisemaan lattioita tai johonkin arkiston kätköihin, missä eivät kohtaa yhtään potilasta kasvokkain. Jotain tuolla nokkavuudelle pitää alkaa tekemään!

Kantsii kysellä, keitä he ovat. Ei olisi ensimmäinen kerta, että siellä on perushoitaja tekemässä hoitoarviota. Vain lääkärillä on oikeus tehdä diagnoosi.. ja muu on arvailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että nämä vähäiset ajat annettaisiin niitä tarvitseville, eikä ketään pakotettaisi lääkäriin. Oma tilanteeni on se, että sosiaalityöntekijä varasi jostakin sisäpiirin käyttöön tarkoitetusta ilmeisesti hyvin salaisesta numerosta itselleni kiireettömän ajan alle 2 viikon päähän, jota en edes halunnut. Peruutin sitten tuon ajan. Joo, itselläni on kyllä monia vaivoja, mutta lääkäriin, enkä varsinkaan julkiseen terveyskeskukseen en pysty monesta syystä, ei sinällään fyysisestä syystä johtuen edes menemään ja sosiaalityöntekijä tietää tämän. Tuossa sisäpiirin numerossa sai jopa valita lääkärin ja ajan eli useaa tarjottiin. Olisi vaan tuokin peruuttamani aika annettu heti suoraan sitä oikeasti tarvitsevalle. Vaikka olen köyhä työtön niin pitäisi varmaan alkaa säästämään, että pääsen joskus suoraan ihan yksityiselle psykiatrille ja nimenomaan omia vaivojani hoitavalle. Olen toki katsonut, että tällaisia ja lausuntoja kirjoittavia toki löytyy. Kyseessä on siis ihan ahdistusdiagnoosin saaminen ja autismikirjoon liittyvät ongelmat sekä mahdollinen eläkkeelle pääsy tuon ahdistuksen perusteella. Fyysisiä vaivojani en edes yritä hoitaa. Pahoittelut vielä, jos vaikeutin jonkun pääsyä terveyskeskukseen, sillä oikeasti olen tästä todella pahoillani.

Piilotetut "pöytälaatikkoajat" ovat hyvin tavallisia ainakin julkisella puolella. Katson, että julkisen puolen hoitohenkilökunta ei ole tarpeeksi rutinoitunutta tai osaamistaso on huomattavan alhainen, siksi varmaan yleinen nimitys julkisen puolen terveyskeskuksesta on ARVAUSKESKUS, eikä se minun mielestä ole lainkaan pilkallinen nimi, vaan hyvin usein pitänyt paikkansa myös käytännön tasolla, ihmisiä pyöritellään ympäriinsä, eikä kukaan ota todellista koppia, mihin kukin kuuluisi ohjata.

Vierailija
24/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää ikinä halua työskennellä ajanvarauksessa ja kuunnella sitä haukkumista ja uhkailua. Aikaa ei voi antaa jos sellaista ei ole vapaana.Työnantaja vastaa resursseista ( joita ei ole riittävästi ) sekä antaa ohjeet minkä mukaan aikoja annetaan ja minne potilaat ohjataan. Työnantajan ohjeistusta täytyy noudattaa eikä kirjoille saa laittaa ylimääräisiä potilaita. Harmittaa potilaiden puolesta jos ajalle on selkeästi tarvetta, mutta asia ei ole kuitenkaan kiireellinen, jolloin aikaa ei välttämättä pysty sillä hetkellä antamaan.

Vierailija
25/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mitä todennäköisemmin ne potilaat nimenomaan ovat käyttäytyneet töykeästi ja huonosti.

Ei siellä luurin toisessa päässä turhaan suututa eikä ärähdetä.

Potilaat eivät vaan juuri koskaan kehtaa tunnustaa omaa osuuttaan siihen, miten heihin suhtaudutaan.

Ehei.

Sehän paljastaisi, että suhtautumiseen oli oikeasti aihetta.

Hoitaja ei ole mikään sylkykuppi eikä oksennusastia, jota voi kohdella miten sattuu huvittamaan, eikä edes se, ettei saa tahtoaan läpi (koska siihen on olemassa pätevä syy) oikeuta huonoon käytökseen hoitajia kohtaan.

Edes puhelimessa.

Potilaallakin on käyttäytymissäännöt.

Noudattakoon niitä tai vaihtoehtoisesti kestää seurakset tai kärsii vaivansa ylhäisessä yksinäisyydessään vaivaamatta hoitajia tmv. tahoja.

Olet siis sitä mieltä, että mikäli joku potilas on ollut epäkohtelias, niin sinua kuuluu siitä rangaista tai tiuskia juuri sinulle, vaikka et syyllinen olisikaan. Toivottavasti sinua motataan naamaan vaikka tappelu olisi jossain muualla menossa, mutta jos satut kulkemaan ohitse, saat turpaasi, vaikka et tiedä miksi.

Juuri tuo vastauksesi rivien välistä paljastaa, että olet itse käyttäytynyt huonosti ja kun ei käännettykään toista poskea vaan annettiin samalla mitalla takaisin, uliset ja uhriudut.

Onnea valitsemallasi tiellä...

Tulet todellakin tarvitsemaan sitä...

Sinä olit varmaan kuuntelemassa puheluani. Se nyt sattui vaan menemään niin, että MINÄ käyttäydyin asiallisesti, vaikka ei olisi pitänyt, ja hoitaja oli jälleen ja taas kerran pahalla päällä. Tajuat varmaan itsekin (tai tajuatko), ettei tuolla tavalla voida käyttäytyä missään muualla kuin terveydenhuollossa. Olen soittanut tuhansiin paikkoihin, niin ainoat nokkavat, epämiellyttävät ja töykeät vastaajat löytyvät juuri terveydenhuollosta. Rivien välistä lukeminen ei oikein sinulta sujunut, ehkä olet juuri itse hoitaja tai hoitajan haukkumaksi tullut. 

Minua ei ole tarvinnut ainoakaan hoitaja koskaan haukkua yhtään mistään, sillä aina ihan oikeasti käyttäytynyt asiallisesti, kun jonkun tahon kanssa (oli se sitten lääkäri tai hoitaja tai joku muu) olen asioinut.

Samoin meni toinen veikkauksesi täysin pieleen.

En ole itse hoitaja.

Tunnen heitä ja tiedän oman työni puolesta, etteivät syyttä suotta potilaalle suutu eivätkä tylysti käyttäydy.

Joitain puheluita päässyt kuuntelemaan ja se potilaiden kielenkäyttö on jo heti kättelyssä ollut varsin ala-arvoista.

Joillain tuntuu olevan valloillaan se omituinen käsitys, että hoitajat (ja jopa lääkärit) ovat jotain hemmetin ihmeidentekijöitä, joilta voi vaatia ihan mitä tahansa ja heillä velvollisuus toteuttaa se.

Sitten, kun asia ei olekaan niin, katsotaan oikeudeksi kohdella sitä hoitajaa tai lääkäriä kuin oksennusastiaa ja kaataa kaikki oma kuransa niskaan.

Ja sitten kun siihen reagoidaan ei niin myönteisesti potilaan kannalta, vingutaan hoitajien tai lääkäreiden huonosta käytöksestä yms. ja unohdetaan, että mitenkäs itse tuli käyttäydyttyä.

Mikähän tälläkin kommentoijalla on ongelmana kun asettuu jonkun toisen henkilön suorittamaan puheluun ja alkaa arvioimaan miten se homma on sujunut. Muista laittaa seuraavaksi oikeat lottonumerot kun tunnut olevan niin tietoinen toisten puhelinsoitoista ja miten ne ovat edenneet. 

Vierailija
26/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää ikinä halua työskennellä ajanvarauksessa ja kuunnella sitä haukkumista ja uhkailua. Aikaa ei voi antaa jos sellaista ei ole vapaana.Työnantaja vastaa resursseista ( joita ei ole riittävästi ) sekä antaa ohjeet minkä mukaan aikoja annetaan ja minne potilaat ohjataan. Työnantajan ohjeistusta täytyy noudattaa eikä kirjoille saa laittaa ylimääräisiä potilaita. Harmittaa potilaiden puolesta jos ajalle on selkeästi tarvetta, mutta asia ei ole kuitenkaan kiireellinen, jolloin aikaa ei välttämättä pysty sillä hetkellä antamaan.

Onko se työnantaja ne sairaalan seinät tai onko se joku ihan oikeasti vastuussa oleva henkilö jolla on nimi, puhelinnumero ja henkilötunnut. Sana työnantaja on aika epämääräinen käsite. Lisäksi tuo kiireellisyyden määrittäminen puhelimitse on mielestäni aika ongelmallinen, moni potilas ei itse osaa arvioida tai pukea sanoiksi, onko hänellä oireet vakavat tai selviääkö 2 viikkoa tai pahenevatko aiemmin. Ajanvarauksessa työskentelevän henkilön PITÄÄ olla ja PITÄÄ vaatia, että hän osaa haastatella potilasta kyllin perusteellisesti, jolloin kiireellisyys tulee todettua tai sen voi huoletta siirtää 2 viikon päähän. Liian usein vastassa on joku joka ei oikeastaan puhelimessa kuuluisi edes olla.

Vierailija
27/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kuulee kyllä jo äänestä kuka on vittumainen puhelinpalvelija. eipä toivois kenenkään joutuvan puhelinväkivallan uhriksi kun kipeenä pitää soitella itselleen aikaa eikä saa kun vittuilut osakseen. 

Vierailija
28/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se alkaa ottaan päähän ku hypokondrikot kilpaa soittaa    joka viikkoa monta kertaa.

Tälläki palstalla  tullu hyvin ilmi  kuinka turhista syistä mennään lekurille.

Vierailija
29/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se alkaa ottaan päähän ku hypokondrikot kilpaa soittaa    joka viikkoa monta kertaa.

Jos syy on turha ja pääsee lääkäriin, se se potilaan/asiakkaan vika ole. Suomessa pitää hoitaa myös muut henkilöt kuin narkkarit ja juopot.

Vierailija
30/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mitä todennäköisemmin ne potilaat nimenomaan ovat käyttäytyneet töykeästi ja huonosti.

Potilaat eivät vaan juuri koskaan kehtaa tunnustaa omaa osuuttaan siihen, miten heihin suhtaudutaan.

Ehei.

Hoitaja ei ole mikään sylkykuppi eikä oksennusastia, jota voi kohdella miten sattuu huvittamaan, eikä edes se, ettei saa tahtoaan läpi (koska siihen on olemassa pätevä syy) oikeuta huonoon käytökseen hoitajia kohtaan.

Edes puhelimessa.

Noudattakoon niitä tai vaihtoehtoisesti kestää seurakset tai kärsii vaivansa ylhäisessä yksinäisyydessään vaivaamatta hoitajia tmv. tahoja.

Mitenköhän vattuilin hoitajalle, kun yritin saada aikaa vatsani turvotuksen vuoksi terveyskeskukseen. ?

Hoitaja kettuili vain, antoi ymmärtää että turhaan heitä vaivaan. Hoidin sitten muuta kautta asian. Diagnoosi oli munasarjasyöpä ja seitsemän litraa ascitesta.

Olen sitä mieltä, että tiuhalla kammalla pitää hankkia hoitajat vastaanottamaan asiakkaita, kyse on ihmishengistä. Pätijät pihalle!

Vierailija
31/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavoin työntekijjät joutuvat arvailemaan yliopistollisessa keskusairaalassa. Minusta tutkitaan yli 30 laboratorinäytettä etukäteen. Joku arvellut mitä muita tutkimuksia tehdään. Neljännellä käynnillä tapaaan lääkärin, joka varmaan arvailee mitä minulle kannattaa sanoa. Itse arvailen monta kertaa olenko oikean oven takana. Ilmainen arvailuja ei kukaan selvia päivistään.

Vierailija
32/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehei.

Edes puhelimessa.

Minä soitan terveydenhuoltoon sairaana ja väsyneenä. Kuulostaa myös siltä. En ole yhtään töykeä, mutta en myöskään ala leikkimään tekopirteää tai nuoleskelemaan jotain hoitsua päästäkseni hoitoon. Luulisi, että hoitajille opetetaan jo koulussa, että sairaat ihmiset ovat väsyneitä eikä heiltä pidä odottaa tietynlaista käytöstä. Ja että heitä kohtaan pitäisi olla myötätuntoinen.

Vierailija
33/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitäisi antaa sitten kiireetön aika?

Vierailija
34/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on mielestäni kutsumusammatti, mitä suurimmassa määrin ja jos tuntee, ettei ole sopiva kuuntelemaan ihmisten "valituksia", voivotteluja ja huolia, kannattaa vaihtaa alaa. Työskentelen itse alalla, jossa myös huolien ja ongelmien keskellä pitää pystyä keskittymään asiaan ja saada henkilöstä irti kaikki olennainen, vaikka rauhoittelemalla ja kuuntelemalla, vidduuntua voi ja saa, mutta sitä ei saa näyttää tai se ei saa näkyä eteenpäin. Valitettavasti näin. Näin ollen, pitäisi osaamattomien työntekijöiden karsiutua automaattisesti pois. 

Vierailija
35/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä soitan samasta asiasta vaikka 100 kertaa, joka viikko, kunnes saan tutkimukset ja hoidon. Syytä niitä portinvartijoita, jotka eivät hoida potilaita.

Vierailija
36/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun soitan aikaa, asennoidun jo heti siihen, että "saas nähdä, miten vastataan ja onkohan jälleen joku äkäinen akka toisessa päässä", akkojahan aina ovat. Tällä tavoin ei edes pety jos joku on jälleen huonolla tuulella, kun asennoituu, että taas menee perseelleen, niin pessimisti ei koskaan pety. Naureskelee vaan ja soittaa uudelleen jos tarve vaatii. Huono käytös hoitajilta, sehän on arkipäivää ja siihen vaan pitää asennoitua oikein.

Vierailija
37/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Espoossa ovat olleet aina asiallisia ja aikakin löytynyt. Voi olla, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Toki voi käydä hoitajienkin hermoille jos kipeille potilaille ei antaa aikoja.

Vierailija
38/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäks hoitajista ennen 90% oli kivoja, nyt osa parhaista on vaihtanut alaa. Ja kun täällä muutamaa mätämunaa haukutaan, niin kivatkin ottaa usein nokkiinsa. Tai sit se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Vierailija
39/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäks hoitajista ennen 90% oli kivoja, nyt osa parhaista on vaihtanut alaa. Ja kun täällä muutamaa mätämunaa haukutaan, niin kivatkin ottaa usein nokkiinsa. Tai sit se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Hoitajilla se kalikka kalahtaa vähän liian usein !

Vierailija
40/40 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kamalaa työskennellä tuollaisena niukkuuden jakajana ja portinvartijana kuin ajanvarauksen hoitajat. Siksikin siihen tehtävään olisi hyvä asettaa kokeneimpia hoitajia sekä laajan arviointikyvyn että vakiintuneen asiallisena pysymisen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme