Sinä, joka ihmettelet miten joku ei kestä 2 tunnin junamatkaa syömättä...
Katselin just aikatauluja. Kun lähden kotipihasta vähän ennen 8 aamulla, olen mummolassa kuuden aikaan illalla. Sisältää paikallisbussi + 3 junan vaihtoa + bussi + muutaman kilometrin hakumatka pysäkiltä. Tampereella on 20 minuutin vaihto, siinä voisi kyllä ehtiä syömäänkin. Pieksämäen aseman tarjonnasta ei ole tietoa, siellä on yksi vaihto ja vartti aikaa. Mutta matkat vaihtojen välillä on 1 h, 2 h, 2,5 h ja reilu 1 h.
Autolla tuo reissu yleensä mennäänkin, mutta tällä kertaa lähden yksin kun mulla on lomaa ja miehellä ei ja mies tarttee autoa töissään. Autolla menee 4-4,5 h. Halki Suomen ei ole hyviä bussiyhteyksiäkään juuri tällä matkalla. Ennen pääsi kahdella bussilla yksi vaihto (ei yhteyksellinen vaihto), mutta se pitkä bussilinja on lopetettu.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään junassa saa tilata ruokaa ravintolavaunusta omalle paikalle.
Just. Ettei tarvi edes muutamaa ylimääräistä askelta lyllertää, koska siinähän saattaisi luoja paratkoon KULUA KALOREITA!!! Läskiyden ylistys on mennyt jo näin pitkälle. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla paikalla saa todellakin syödä ihan rauhassa ja ravintolavaunun ei tarvitse mennä.
Vaunuosastossa ei todellakaan mässytetä mitään eväitä. Syöminen tapahtuu ravintolavaunussa.
Minnekäs sinä menet syömään, jos ravintolavaunua ei ole koko junassa?
Silloin ollaan syömättä. Piste.
Haist vattu
Mene itse vessaan syömään, jos et pärjää ilman evästä.
Vaikka se junamatka kestäisikin vain sen 2 tuntia, se voi olla ainut rauhallinen hetki ja sopiva rako syödä, jos ennen lähtöä ei ole ehtinyt, ja perille saavuttaessa on jo muita suunnitelmia kuin syöminen. Ihme juttu, että pitää edes kytätä muiden syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä tässä oli pointti? Hämmentävä asia lukea. Missä keskellä korpea mummosi asuu, tai sinä itse?
Oletkos katsonut kartalta miten kattava rataverkosto on? Esim. Kuopio-Joensuu väli kestää kuusi tuntia junalla.
Minä käytin bussia tuolla välillä jo vuosikymmeniä sitten mummolaan mennessä. Kotoa rautatieasemalle, sieltä junalta toiseen kaupunkiin, missä vaihto toiseen junaan, millä pääsi Kuopioon, sieltä sitten bussi ja kävely bussipysäkiltä perille. Ja eväät tietysti oli matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Ettei tarvi edes muutamaa ylimääräistä askelta lyllertää, koska siinähän saattaisi luoja paratkoon KULUA KALOREITA!!! Läskiyden ylistys on mennyt jo näin pitkälle. Huh huh.
Huoh miten kapeakatseinen ja ilkeä tyyppi olet. Sopiiko se omalle paikalle tilaaminen sinulle silloin, jos kärsii alipainosta?
Vierailija kirjoitti:
Wtf! Sun matka ojalan laskuopin mukaan kestää enemmän ku 2 tuntia 😂
Mikä oli sun pointti 😳
Tuossa pidemmässä matkassa voi olla alle kahden tunnin junamatka. Se, että joku näkee minun matkustavan Helsingistä Tampereelle ei voi tietää kokonaismatkaani. Nähtävästi joku kokenut tulleensa arvostelluksi, kun syönyt esim. Hki-Tre junassa. Työkaveri usein ottaa eväät tuohon junaan, koska ei toimistolla ehdi syömään palaverien välissä.
Kuulostaa ihmiseltä, jolle kaikki elämässä on aina hirveän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä tässä oli pointti? Hämmentävä asia lukea. Missä keskellä korpea mummosi asuu, tai sinä itse?
Jos haluaa vaikkapa Tampereelta Kajaaniin junalla, on vaihto Pieksämäellä. Ap saattaa lähteä vaikka Turusta.
Enemmän minua häiritsee hajuvesissä kylpeneet matkustajat. Sitä hajua pitää haistella koko matka, eväiden syöminen kestää korkeintaan varttitunnin hitaammaltakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos katsonut kartalta miten kattava rataverkosto on? Esim. Kuopio-Joensuu väli kestää kuusi tuntia junalla.
Miksi ihmeessä joku haluaa mennä Kuopion ja Joensuun välin junalla, kun bussilla siihen menee 2,5 tuntia?
Kahden tunnin junamatkalla ei ole mitään tekemistä n. 10 tunnin matkalla.
Ulosannista päätellen näillä Vinku-Iitoilla taitaa olla viikonlopusta jälkikankkusta. Kaikki syömiseen ja juomiseen viittaava keskustelu etoo, jopa puheet muiden matkalaisten eväistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on aivan pakko syödä junassa, niin syöt ravintolavaunussa. Omalla paikalla ei todellakaan syödä mitään eväitä, ketään ei kiinnosta haistella eväitäsi tai kuunnella mässytystäsi.
Siellä sitä sössötetään omia ohjeita. Samalla VR itse kiertää tarjoiluvaunun kanssa junassa paikalta toiselle, joten kyllä omalla paikalla saa syödä. Missään VR:n sivuilla ei lue, ettei junassa saisi nauttia omiakin eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mums mums hörps
Ryyst ryyst - mässyn mässyn - rousk rousk - litkuti litkuti - rapi rapi - ripi ripi - röyh - haukkis haukkis - nassun nassun - klunk klunk - niisk niisk - hätsiy hätsiy - niisk niisk - lipsun lipsun - nuolis nuolis - lutkuti lutkuti ja niin edelleen.
Ja sama alusta.
Juu, syömisestä kuuluu ääniä, ihan kuin askeleista kuuluu ääniä, kirjan sivujen kääntelystä kuuluu ääniä, hengityksestä kuuluu ääniä, vähän kaikesta liikkeestä kuuluu ääniä. On aika sairaan elämästä vieraantunutta jos ei ymmärrä tätä ja yrittää määräillä muun maailman äänettömäksi kun omat hermot ovat pilalla eikä pysty elämään neuroosiensa kanssa ihmisten ilmoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka se junamatka kestäisikin vain sen 2 tuntia, se voi olla ainut rauhallinen hetki ja sopiva rako syödä, jos ennen lähtöä ei ole ehtinyt, ja perille saavuttaessa on jo muita suunnitelmia kuin syöminen. Ihme juttu, että pitää edes kytätä muiden syömisiä.
En kyttää, mutta en halua kuulla enkä haistaa kenenkään syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kahden tunnin junamatkalla ei ole mitään tekemistä n. 10 tunnin matkalla.
Tuossa oli monta junan vaihtoa. Pointti taisi olla se, että kanssamatkustaja ei tiedä, montako tuntia henkilö on jo junalla kulkenut ennen siihen junaan vaihtamista. Muutenkin umpihäiriintynyttä seota jostain eväiden syönnistä. Niitä on aina syöty, ja aina saanut syödä. Kenellekään ei ole mitään selitystä velkaa, vaikka junassa istuisi vartin ja söisi.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minua häiritsee hajuvesissä kylpeneet matkustajat. Sitä hajua pitää haistella koko matka, eväiden syöminen kestää korkeintaan varttitunnin hitaammaltakin.
Se eväiden löyhkä jää leijumaan samalla tavoin kuin hajuvesi. Ja roskien lemu roskiksesta vielä siihen päälle. Röyhtäykset ja pierut.
Mielummin haistelen hajuvettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyttää, mutta en halua kuulla enkä haistaa kenenkään syömisiä.
Ketään ei kiinnosta. Vaikutat mielenvikaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh miten kapeakatseinen ja ilkeä tyyppi olet. Sopiiko se omalle paikalle tilaaminen sinulle silloin, jos kärsii alipainosta?
Läskit eivät enää mahdu kulkemaan penkkirivien välissä. Pitäisi leventää junia ja se on jo vaikeampi yhtälö. Lisäksi läskit lyllertäessään läikyttävät kahvit muiden matkustajien niskaan.
Haist vattu