Sinä, joka ihmettelet miten joku ei kestä 2 tunnin junamatkaa syömättä...
Katselin just aikatauluja. Kun lähden kotipihasta vähän ennen 8 aamulla, olen mummolassa kuuden aikaan illalla. Sisältää paikallisbussi + 3 junan vaihtoa + bussi + muutaman kilometrin hakumatka pysäkiltä. Tampereella on 20 minuutin vaihto, siinä voisi kyllä ehtiä syömäänkin. Pieksämäen aseman tarjonnasta ei ole tietoa, siellä on yksi vaihto ja vartti aikaa. Mutta matkat vaihtojen välillä on 1 h, 2 h, 2,5 h ja reilu 1 h.
Autolla tuo reissu yleensä mennäänkin, mutta tällä kertaa lähden yksin kun mulla on lomaa ja miehellä ei ja mies tarttee autoa töissään. Autolla menee 4-4,5 h. Halki Suomen ei ole hyviä bussiyhteyksiäkään juuri tällä matkalla. Ennen pääsi kahdella bussilla yksi vaihto (ei yhteyksellinen vaihto), mutta se pitkä bussilinja on lopetettu.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aivan pakko syödä junassa, niin syöt ravintolavaunussa. Omalla paikalla ei todellakaan syödä mitään eväitä, ketään ei kiinnosta haistella eväitäsi tai kuunnella mässytystäsi.
Pitlän matkan junassa on aina syöty omia eväitä omalla paikalla ainakin 60-luvulta lähtien. Muistan sen lapsuudesta. Rentoudu.
Vanhusten täytyy ymmärtää että voipaperiin käärittyjen sillivoileipien aika meni jo kauan sitten. Muita matkustajia ei enää kiusata hajuilla ja äänillä.
Erityisherkät voivat kulkea muilla tavoilla matkansa, kuin muiden ihmisten kanssa.
Erityisherkkää häiritsevät ihan kaikki asiat, pienimmätkin hajut, äänet, toisten pukeutumiset, ilmeet, eleet, kaikki tahrat ja muut epäsäännöllisyydet, värit, valot, varjot, junan heilumiset, pienet tilat, toisen penkin/ihmisen lähellä olemiseen ja ihan kaikki. Erityisherkälle ei vain kelpaa mikään, koskaan ja missään. He valittavat aina.
Ei se mitään erityisherkkyyttä todellakaan ole jos ei pidä siitä kuinka joku mässyttää haisevia eväitään vieressä. Et ole tainnut matkustaa junalla kovin paljoa. Itse syödessä ei välttämättä tajua kuinka ne hajut ja syömisen äänet voivat raivostuttaa muita. Joku jugurttipurkin kalina tai mandariinin kuoriminen saavat totaalisesti raivon partaalle.
Jos mandariinin kuoriminen saa totaalisesti raivon partaalle niin eiköhän se ole parasta että pysyy itse pois ihmisten ilmoilta ja menee vaikka autolla. Mikä oikeus sinulla on ängetä junaan muita määräilemään ja raivoamaan?
Nuo nirpat on kaiketi se porukka joka määrää kerrostalosäännötkin . Määrätään milloin saa tai ei saa. Ja saako perheenä käydä julkisilla paikoilla.
Wtf! Sun matka ojalan laskuopin mukaan kestää enemmän ku 2 tuntia 😂
Mikä oli sun pointti 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aivan pakko syödä junassa, niin syöt ravintolavaunussa. Omalla paikalla ei todellakaan syödä mitään eväitä, ketään ei kiinnosta haistella eväitäsi tai kuunnella mässytystäsi.
Omalla paikalla saa todellakin syödä ihan rauhassa ja ravintolavaunun ei tarvitse mennä.
Kaikissa junissa, varsinkin Pieksämäeltä lähtevissä, ei ole minkäänlaista ravintolavaunua, ei edes tarjoilukärryä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla paikalla saa todellakin syödä ihan rauhassa ja ravintolavaunun ei tarvitse mennä.
Vaunuosastossa ei todellakaan mässytetä mitään eväitä. Syöminen tapahtuu ravintolavaunussa.
Minnekäs sinä menet syömään, jos ravintolavaunua ei ole koko junassa?
Onhan se todella ikävää istua junassa nälkäisenä ja katsella muiden ruokailua, kun itse ei ole älynnyt ottaa evästä mukaan eikä rahaa ole ravintolavaunun kalliisiin ja mauttomiin ruokiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitlän matkan junassa on aina syöty omia eväitä omalla paikalla ainakin 60-luvulta lähtien. Muistan sen lapsuudesta. Rentoudu.
Vanhusten täytyy ymmärtää että voipaperiin käärittyjen sillivoileipien aika meni jo kauan sitten. Muita matkustajia ei enää kiusata hajuilla ja äänillä.
Erityisherkät voivat kulkea muilla tavoilla matkansa, kuin muiden ihmisten kanssa.
Erityisherkkää häiritsevät ihan kaikki asiat, pienimmätkin hajut, äänet, toisten pukeutumiset, ilmeet, eleet, kaikki tahrat ja muut epäsäännöllisyydet, värit, valot, varjot, junan heilumiset, pienet tilat, toisen penkin/ihmisen lähellä olemiseen ja ihan kaikki. Erityisherkälle ei vain kelpaa mikään, koskaan ja missään. He valittavat aina.
Ei se mitään erityisherkkyyttä todellakaan ole jos ei pidä siitä kuinka joku mässyttää haisevia eväitään vieressä. Et ole tainnut matkustaa junalla kovin paljoa. Itse syödessä ei välttämättä tajua kuinka ne hajut ja syömisen äänet voivat raivostuttaa muita. Joku jugurttipurkin kalina tai mandariinin kuoriminen saavat totaalisesti raivon partaalle.
Mene hullu hoitoon ja pysyttele poissa ihmisten lähettyviltä. Raivosi on kaukana normaalista.
Miten ap tää sun aloitus liittyy kahden tunnin matkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotan sinulle pettymyksen. Nykyään saa APPlla tilata ravintolavaunusta ruuan omalle paikalle.
Itse kyllä syön eväitä ihan ajankuluksi. Veikkaan että eräät kommentoijat itse haisee hajusteille enemmän kuin toisten eväät. Ja yleensä esim allergisille luonnolliset ruusnhajut ovat vähemmän oireita aiheuttavia, kuin shampoot ja varsinkin muotoilutuotteet.
Olen nähnyt läheltä, kun astmaatikko oli lähellä kohtausta kurttulehtiruusun kukan lemusta. Piti mennä aika kauas hajunaiheuttajasta henkeä haukkomaan, sisätiloissa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla junavuoroilla ei ole ravintolavaunua ja on kiertävä vaunu joten omalla paikalla syödään.
Taajamajunissa ei ole edes tuota kiertävää vaunua.
Älä turhaan selittele toimiasi, eväiden syöminen on sallittua junassa ja siitä on turha kenenkään mussuttaa. Itse en syö reissussa nälkääni vaan huvikseen, matka tuntuu näin mukavammalta.
Vierailija kirjoitti:
Wtf! Sun matka ojalan laskuopin mukaan kestää enemmän ku 2 tuntia 😂
Mikä oli sun pointti 😳
Ne junamatkojen osuudet olivat kaksi tuntia. Se nirppa lähellä istuva ei ole älynnyt sitä, että nyt tullut matkustaja onkin tullut toisesta kulkuvälineestä ja riehuu itse nälkäisenä ja kiukkuisena toisen eväistä. Pitää sitten valittaa palstalle ja vinkua toisten syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan, ennen kuin erityisherkkä -termiä oli keksitty, tällaisille naispuolisille ihmisille oli hyvin osuva nimitys: Vinku-Iita. Tällekin palstalle on näemmä näitä pesiytynyt aika laajasti.
En ole koskaan kuullut, että joku ihmettelisi miksi joku syö parin tunnin junamatkalla. Enemmän kuitenkin ihmettelen sitä, miksi joku kokee tarvetta selitellä syömistään junamatkalla.
Itse tosin matkustan junalla usein aamuisin sen 2h, ja kyllä siellä valtaosa ottaa siitä kärrystä aamiaisen. En ole tätä ihmetellyt vaan olen pitänyt ihan itsestäänselvyytenä, että nämä tyypit eivät ole käyttäneet aikaa tähän kotona, vaan se on nimenomaan se aamiainen joka on kätevää nauttia siinä kahden tunnin matkalla.
Vierailija kirjoitti:
mums mums hörps
Ryyst ryyst - mässyn mässyn - rousk rousk - litkuti litkuti - rapi rapi - ripi ripi - röyh - haukkis haukkis - nassun nassun - klunk klunk - niisk niisk - hätsiy hätsiy - niisk niisk - lipsun lipsun - nuolis nuolis - lutkuti lutkuti ja niin edelleen.
Ja sama alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaunuosastossa ei todellakaan mässytetä mitään eväitä. Syöminen tapahtuu ravintolavaunussa.
Silloin ollaan syömättä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotan sinulle pettymyksen. Nykyään saa APPlla tilata ravintolavaunusta ruuan omalle paikalle.
Itse kyllä syön eväitä ihan ajankuluksi. Veikkaan että eräät kommentoijat itse haisee hajusteille enemmän kuin toisten eväät. Ja yleensä esim allergisille luonnolliset ruusnhajut ovat vähemmän oireita aiheuttavia, kuin shampoot ja varsinkin muotoilutuotteet.Olen nähnyt läheltä, kun astmaatikko oli lähellä kohtausta kurttulehtiruusun kukan lemusta. Piti mennä aika kauas hajunaiheuttajasta henkeä haukkomaan, sisätiloissa siis.
Ja minä otan ihan piruuttaankin seuraavalle junamatkalle pähkinäpussin mukaan ja pöllyttelen sitä ilmoille junan halki kulkien ja mässyttäen. Siitäs saatte sitten, toivottavasti joku teistä eväsveikoista on pähkinäallergikko!
Vierailija kirjoitti:
Älä turhaan selittele toimiasi, eväiden syöminen on sallittua junassa ja siitä on turha kenenkään mussuttaa. Itse en syö reissussa nälkääni vaan huvikseen, matka tuntuu näin mukavammalta.
Paljonko on ylipainoa?
Jos menee näin tunteisiin joku syöminen, mistä pitää tommone alotus tänne kirjoittaa, taitaa ap olla todellinen läski. Ostathan edes ne kaksi paikkaa, ettei kenenkää tartte litistyy sun läskien väliin.
VR:n pitäisi vaatia tietyn painorajan ylittävien ostamaan kaksi paikkaa junasta. Sama koske lentoja vielä pienemmällä rajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ollaan syömättä. Piste.
Tällaisissa junissa (ainakin niillä mitä minä käytän) on yleensä koko junan läpi kiertävä ravintolakärry. Olen siis melko varma, että se syöminen omalla paikalla on junassa sallittu, jopa suotavaa, jos se edellyttää kärrystä ostamista.
Eri
Jos mandariinin kuoriminen saa totaalisesti raivon partaalle niin eiköhän se ole parasta että pysyy itse pois ihmisten ilmoilta ja menee vaikka autolla. Mikä oikeus sinulla on ängetä junaan muita määräilemään ja raivoamaan?