Sari rakennutti takan pimeänä Karu lopputulos
Sarin pitää nyt sitten periä maksamansa summa muurarilta takaisin. Vaikka kuinka olisi pimeä työ niin siitä huolimatta työ pitää tehdä kunnolla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5ee44dea-c80a-4763-a5ee-e7844cf6f4d9
Kommentit (45)
Minäkin soittelin yhdelle nikkarille, joka ilmoitteli en nyt muista että missä, kun piti keittiön matto saada asennettua. Pyysi 700 euroa. Kova hinta. Menin mattoa ostamaan alan liikkeestä, ja kas vain, kun siellä oli mattoasennuksen hintana 150 euroa.
Oliskohan minulle käynyt samalla tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Ja noita tyhmiä sareja ihan yhtä paljon
Sinunkin kaltaisia tyhmiä näköjään mahtuu palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Sarille ja muille vinkki, että palkatessa pimeästi (lue: veroja kiertäessä) on se riski, että jää luu käteen eikä kannata soittaa poliisille tai valittaa puskaradioon. Jos näin kuitenkin päättää menetellä, niin on syytä hakea itselleen edunvalvoja.
Aika tyhmää avautua iltalehdessä, jollei nimi muutettu.
Onpas kummallista, miten tälläistä voi tänä päivänä tapahtua? Eletään kuitenkin sivistynyttä aikaa. Täytyypä soittaa erjalle.
Vierailija kirjoitti:
Sarille ja muille vinkki, että palkatessa pimeästi (lue: veroja kiertäessä) on se riski, että jää luu käteen eikä kannata soittaa poliisille tai valittaa puskaradioon. Jos näin kuitenkin päättää menetellä, niin on syytä hakea itselleen edunvalvoja.
Eihän maksaja mitään väärin tee vaan työn tekijä jos ei tulojaan verottajalle ilmoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "muurari" ollut juovuksissa, vajaaälyinen vai molempi? En itse tiedä muuraamisesta mitään mutta tuollaista jälkeä en ole missään nähnyt, että laasti pursuaa tiilien välistä!
Voi kuule jos näkisit mitä kaikkia virheitä julkisivun taa voidaan piilottaa.
Tuo ei vaan osannut tehdä edes julkisivusta sen näköistä että se olisi näyttänyt kelvolliselta. Onneksi ei osannut kun muuten sari olisi perheineen ehkä käyttänyt tuota reikäistä takkaansa kunnes olisi huonolla tuurilla palanut koko talo.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin soittelin yhdelle nikkarille, joka ilmoitteli en nyt muista että missä, kun piti keittiön matto saada asennettua. Pyysi 700 euroa. Kova hinta. Menin mattoa ostamaan alan liikkeestä, ja kas vain, kun siellä oli mattoasennuksen hintana 150 euroa.
Oliskohan minulle käynyt samalla tavalla...
Matto olis asennettu väärinpäin ja vinoon.
Miten suuri ongelma tuo pimeällä työllä teetetty takka oikeastaan on?
Jos talo jonain päivänä palaa, ja syyksi paljastuu kyseinen takka? Vakuutusyhtiö ei oletettavasti maksa korvauksia siinä tilanteessa. Entä jos palossa kuolisi joku, pitäisikö takan teettäjän vastata esim. kuolemantuottamuksesta?
Miten ongelmallinen tuollainen takka on, kun talo myydään? Ostajalla voisi olettaa olevan oikeus purkaa ja teettää kunnollinen takka myyjän kustannuksella, jos huonosti tehty takka on jonkinlainen riski paloturvallisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo "muurari" ollut juovuksissa, vajaaälyinen vai molempi? En itse tiedä muuraamisesta mitään mutta tuollaista jälkeä en ole missään nähnyt, että laasti pursuaa tiilien välistä!
Se että laasti pursuaa tiilten välistä on tuossa pienin paha. Tiilten välistä myös puuttuu laastia ja se on pahempi juttu. Tekijä ei ilmeisesti omistanut vatupassia mutta onhan toi silminnähdenkin vino. Tulitiilet eli takan sisälle menevät on laitettu väärällä laastilla sinne tulee ns. ohutsaumalaastia. Lyhyesti sanottuna tuossa on kaikki pielessä.
Itse olen muurannut vain neljä tai tavallaan viisi takkaa. Kaikista on kuvia eri vaiheista että näkyy kuinka kaikki on niinkuin pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muurari ollenkaan. Varmaan itse ehdottaa pimeitä töitä, halvemmalla, kuin ammattimies, kun tietää, että oikeuteen eivät tilaajat asiaa silloin vie.
Kyllä on taas niin tyhmiä ihmisiä liikkeellä, että ei tiedä, pitäiskö itkeä vai nauraa... Joku random tyyppi sanoo olevansa jonkun sukulainen, ja saa rahat käteen, enpä ole älyttömämpää kuullut aikoihin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nuo ovat maksaneet työn etukäteen?
Siitä samasta syystä kuin ovat tilanneet työn tältä hyypiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Sarin olisi kannattanut maksaa takka vain pillullaan.
Teidän miesten kannattaa maksaa persereiällänne. Reikä, kuin reikä, niinhän te täällä aina sanotte.
Vierailija kirjoitti:
Miten suuri ongelma tuo pimeällä työllä teetetty takka oikeastaan on?
Jos talo jonain päivänä palaa, ja syyksi paljastuu kyseinen takka? Vakuutusyhtiö ei oletettavasti maksa korvauksia siinä tilanteessa. Entä jos palossa kuolisi joku, pitäisikö takan teettäjän vastata esim. kuolemantuottamuksesta?
Miten ongelmallinen tuollainen takka on, kun talo myydään? Ostajalla voisi olettaa olevan oikeus purkaa ja teettää kunnollinen takka myyjän kustannuksella, jos huonosti tehty takka on jonkinlainen riski paloturvallisuuden kannalta.
No, ainakaan sen palossa kuolleen ei tartte tapella vakuutusyhtiön kanssa korvauksista ja joutua maksamaan. Polttohautauskin järjestyi samoilla liekeillä.😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen paskan ois voinut tehdä itsekin.
Itsetekemällä olisi edes pursuavat laastit tullut siivottua ja tiilit olisivat suurinpiirtei suorassa.
tiili, tiilet !
Miten on mahdollista ettei hänen työstään ole jätetty mitään negatiivisia arvosteluja vaan puskaradiossa on vaan hyvät arvostelut?
Maksa pimeästi työ, voit joutua maksamaan sen toisenkin kerran. Näitäkin on sattunut joskus harvoin. Harvempi onneksi tuntemattomille mitään maksaa pimeästi.
Vierailija kirjoitti:
Muurari tainnu opetella youtube videosta.
Siis olisin YouTube videon katselemalla tehnyt parempaa jälkeä, enkä ole muurari eikä mikään raksa-ammattilainen, vaan humanisti koulutukselta.
Naurahdin kun näin kuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän miesten kannattaa maksaa persereiällänne. Reikä, kuin reikä, niinhän te täällä aina sanotte.
Jokainen mies istuu lompsan päällä,